اختلاس چای، جدیدترین پرده فساد اقتصادی و اختلاس در ایران است. به گفته ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور یک شرکت در میانه سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار ارز دولتی گرفته تا چای و ماشین‌آلات وارد کند، اما از این میزان تنها حدود یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار […]

اختلاس چای، جدیدترین پرده فساد اقتصادی و اختلاس در ایران است. به گفته ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور یک شرکت در میانه سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار ارز دولتی گرفته تا چای و ماشین‌آلات وارد کند، اما از این میزان تنها حدود یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار به واردات ماشین‌آلات اختصاص پیدا کرده و از نزدیک به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار که باقی مانده بود تنها ۵۰۰ میلیون دلار خرج واردات چای شده و ما باقی ظاهرا در بازار آزاد به فروش رفته است.

 

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای در پاسخ به این پرسش که چگونه وزارت جهاد کشاورزی متوجه این تخلف نشده گفت: ۲۵ آبان سال گذشته من گفت‌وگویی با رسانه‌ها داشتم و اعلام کردم اتفاق شومی در تجارت چای در حال رخ دادن است که نتایج آن بسیار نگران کننده است و دستگاه‌های متولی و نظارتی هر چه سریع‌تر قبل از آنکه دیر شود، به این موضوع ورود کنند. من در جایگاه رئیس سندیکا در شمال کشور وجود یک اشکال را درک کردم، چگونه است که تشکیلاتی مانند وزارت جهاد کشاورزی به این موضوع پی نبرده است؟

 

اما با رقم این اختلاس عجیب چه پروژه‌هایی عظیمی در دنیای امروز می‌توان انجام داد؟

 

با پول اختلاس چای چه پروژه‌هایی را می‌شد ساخت؟

سلام نو

+