دیوار چوبی ترموود در اتاق‌خواب
دیوار چوبی ترموود در اتاق‌خواب

برای ایجاد فضایی متفاوت در اتاق‌خواب از دیوار چوبی ترموود استفاده کنید آیا از دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب خود خسته شده‌اید و به دنبال تغییروتحول در این فضا هستید؟ دیگر نیازی نیست نگران نباشید چرا که با دیوار چوبی ترموود می‌توانید در زمان کوتاهی، دکوراسیونی مدرن در اتاق‌خواب خود داشته باشید. دیوار چوبی ترموود یا ترمووال […]

برای ایجاد فضایی متفاوت در اتاق‌خواب از دیوار چوبی ترموود استفاده کنید

آیا از دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب خود خسته شده‌اید و به دنبال تغییروتحول در این فضا هستید؟ دیگر نیازی نیست نگران نباشید چرا که با دیوار چوبی ترموود می‌توانید در زمان کوتاهی، دکوراسیونی مدرن در اتاق‌خواب خود داشته باشید. دیوار چوبی ترموود یا ترمووال آیتمی است که در آن چوب به‌عنوان پوشش بیرونی دیواره‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دیوارپوش را می‌توانید برای تمام یا بخشی از دیوار استفاده کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید فضایی گرم و صمیمانه در اتاق‌خواب خود داشته باشید. در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان قصد داریم هر آنچه که باید در خصوص دیوار چوبی ترموود در اتاق‌خواب بدانید را برای شما تشریح کنیم.

دیوار چوبی ترموود در اتاق‌خواب | جلوه‌ای از کاربردهای ترموود در دکوراسیون داخلی
 مزایای استفاده از دیوار چوبی ترموود در اتاق‌خواب

به‌منظور تولید دیوارپوش ترموود الوارهای برش خرده چوب درختانی مثل کاج و صنوبر را درون دستگاه مخصوص KILN می‌گذارند. در مرحله بعدی درب محفظه را می‌بندند تا اکسیژن موجود در محفظه خالی شود. انجام این کار به جلوگیری از منفجرشدن دستگاه کمک بسیاری می‌کند.

از جمله مزایای استفاده از دیوار چوبی ترموود در اتاق‌خواب می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•    ترمووال یک عایق صوتی و حرارتی بی‌نظیر برای اتاق‌خواب به شمار می‌آید 
•    نصب و اجرای ترمووال بسیار سریع و آسان است و از همین رو منجر به کاهش هزینه‌های شما می‌شود 
•    ترمووال بادوام است و طول عمر بالایی دارد 
•    سبک است و حمل‌ونقل آن به‌راحتی انجام می‌شود 
•    ترمووال امکان شست‌وشو با انواع شوینده‌ها را دارد 
•    دیوار چوبی ترموود رنگ طبیعی بسیار زیبایی دارد و به همین دلیل جلوه خاصی در اتاق‌خواب شما ایجاد می‌کند 
•    ترمو وال بافتی یکنواخت دارد 
•    ساختار دیوارپوش ترموود به‌گونه‌ای است که حتی با تابش مستقیم نور خورشید در مدت‌زمان طولانی به‌هیچ‌عنوان دچار پوسیدگی و یا خرابی نمی‌شود 
•    نسبت به نفوذ حشرات مقاوم است به‌گونه‌ای که حشرات نمی‌توانند به‌راحتی به بدنه آن نفوذ کنند

دیوار چوبی ترموود در اتاق‌خواب | جلوه‌ای از کاربردهای ترموود در دکوراسیون داخلی

مراحل و اصول نصب دیوار چوبی ترموود در اتاق‌خواب

به‌طورکلی فرایند نصب چوب ترموود روی سطوح دیوار، از سلسله مراتبی استاندارد پیروی می‌کند و برای اجرای اصولی آن باید مراحلی که در ادامه این بخش به شما معرفی می‌کنیم را به شکل مرحله‌به‌مرحله و با نهایت دقت طی کنید.

اولین مرحله از نصب دیوار چوبی ترموود در اتاق‌خواب، زیرسازی است. به‌منظور افزایش کیفیت اجرا و دوام دیوار ترموود برای اتاق‌خواب، محل نصب ترمووال را زیرسازی می‌کنند. برای زیرسازی هم معمولاً از سه مصالح سیمان، الوارهای چوبی و قوطی‌های آهنی یا همان شاسی‌کشی آهنی استفاده می‌شود.

زیرسازی دیوار چوبی ترموود در اتاق‌خواب با سیمان‌کاری

ابتدا یک‌لایه سیمان به ضخامت حداقل ۴ سانتی‌متر بر روی لایه سفت‌کاری نما ایجاد می‌شود. برای دقایقی باید صبر کرد تا این سیمان خشک شود. توجه داشته باشید که نصب ترموود نباید به شکل مستقیم روی سطوح سیمانی صورت بگیرد.

به دلیل تفاوتی که در ضریب انبساط و انقباض چوب و سیمان وجود دارد باید از چوب زیرسازی یا چوب اشباع در حدفاصل لایۀ سیمانی و چوب‌های ترمو استفاده شود. چوب اشباع در واقع از تماس مستقیم چوب ترمو با زیرسازی سیمانی جلوگیری می‌کند. در گام بعد، چوب زیرسازی را با پیچ و رول‌پلاک روی سطح سیمانی نصب می‌کنند و به‌این‌ترتیب بستر را برای نصب چوب‌های ترمو آماده می‌کنند. فاصله این الوارها با هم ۴۰ و حداکثر ۶۰ سانتی‌متر است. خوب است بدانید که این روش از زیرسازی در مقایسه با روش شاسی‌کشی بسیار مقرون‌به‌صرفه است و باتوجه‌به اینکه ضخامت کمتری دارد، سطح کمتری از نمای ترمووال در آن بیرون می‎زند.

زیرسازی با آهن‌کشی و چوب اشباع

در ابتدا قوطی‌های فلزی با ابعاد ۴۰×۲۰، ۴۰×۴۰ یا ۵۰×۵۰ را با فاصلۀ حداکثر ۶۰ سانتی‌متری از یکدیگر روی محل اتکای دیوار نما نصب می‌کنند. در ساختمان‌های اسکلت فلزی، دستک‌های موردنیاز را از ستون‌ها و تیرهای فلزی می‌گیرند و در ساختمان‌های اسکلت بتنی از صفحات فلزی که هنگام بتن‌ریزی به همین منظور کار گذاشته شده کمک می‌گیرند.

در گام بعدی چوب زیرسازی روی قوطی‌های فلزی نصب می‌شود. به طور معمول به‌منظور اتصال چوب اشباع به صفحه فلزی از پیچ استفاده می‌شود و بهترین پیچ پیشنهاد شده توسط ما، پیچ گالوانیزه یا استیل به طول حداقل ۶ سانتی‌متر به همراه رول‌پلاک است.

تعیین جایگاه چوب روی دیوار

یکی دیگر از مراحل نصب دیوار چوبی ترموود در اتاق‌خواب، تعیین جایگاه چوب بر روی دیوار است. برای نصبی بهتر و سریع‌تر باید قبل از نصب و بعد از زیرسازی، جایگاه چوب روی دیوار مشخص و نشانه‌گذاری شود. به این منظور می‌توانید از تراز لیزری استفاده کنید.

درصورتی‌که از چوب مکعبی استفاده می‌کنید، حداکثر فاصله شاخه‌ها باید به‌اندازه عرض چوب باشد. اگر هم از چوب تخت استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم برای محافظت بهتر چوب در مقابل انقباض و انبساط، شاخه‌های ترموود را بافاصله ۱ میلی‌متری از هم نصب کنید.

میخ‌کوبی و نصب ترموود بر روی دیوار

به‌منظور نصب دیوار چوبی ترموود در اتاق‌خواب دو روش سنتی و مدرن پیشروی شما قرار دارد؛ یا می‌توانید از چکش و یا از تفنگ میخ‌زنی استفاده کنید. دقت کنید که میخ نباید کاملاً درون‌چوب فروبرود و در ظاهر اثری از آن روی ترموود دیده نشود.

همچنین چکش نباید روی چوب فرود بیاید و منجر به ایجاد فرورفتگی در آن شود. البته به‌منظور اتصال چوب‌های ترمو می‌توان از پیچ هم استفاده کرد. استفاده از پیچ (گالوانیزه یا استیل) به‌جای میخ باعث می‌شود تا اتصال محکم‌تر شود و ریسک آسیب‌دیدن چوب هم کاهش پیدا کند. پیش از پیچ‌کردن باید محل سوراخ‌ها را با استفاده از مته خزینه سوراخ کنید تا از ترک‌خوردن ترموود جلوگیری شود. باتوجه‌به عرض چوب نیز تعداد میخ موردنیاز تعیین می‌شود. برای نمونه، برای چوبی به پهنای ۱۲۵ میلی‌متر ۲ عدد پیچ مورد باید استفاده شود.

دیوار چوبی ترموود در اتاق‌خواب | جلوه‌ای از کاربردهای ترموود در دکوراسیون داخلی

نصب دیوار چوبی ترموود در اتاق‌خواب توسط تیم نصب پارس آرای کوهستان

برای ایجاد جذابیت در دکوراسیون داخلی به‌ویژه اتاق‌خواب از پوشش‌های مختلفی برای دیوار استفاده می‌شود که یکی از بهترین آن‌ها استفاده از ترموود دیوار است. هزینه اجرای ترموود دیوار به عواملی مثل متراژ دیوار موردنظر، نوع متریال به‌کاررفته و همین‌طور روش نصب بستگی دارد. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان چوب ترموود و محصولات مختلف آن برای دکوراسیون داخلی است. شما با مراجعه به سایت ما می‌توانید برترین انواع ترمووال را با قیمت مناسب و ضمانت اصالت کالا خریداری کنید.

سؤالات متداول

عمر چوب ترموود چقدر است؟

به‌طورکلی طول عمر مفید ترموود و محصولات آن مانند ترمووال از چوب معمولی بیشتر است و می‌تواند تا ۳۰ سال نیز دوام بیاورد.

آیا دیوار چوبی ترموود در اتاق‌خواب احتیاج به آب‌بندی دارد؟

ترموود تحت فرایند حرارتی قرار می‌گیرد و به همین خاطر به‌اندازه چوب معمولی در مقابل رطوبت آسیب‌پذیر نیست و آب‌بندی احتیاجی ندارد. اضافه‌کردن روغن چوب و سایر درمان‌ها برای کمک به حفظ رنگ یا جلوگیری از پوسیدگی بهترین گزینه است.

مراحل نصب ترموود دیوار کدام هستند؟

زیرسازی، تعیین جایگاه چوب بر روی دیوار و میخ‌کوبی ترمو بر روی دیوار، سه مرحله اصلی اجرای ترموود دیوار هستند.

منبع: اطلاعات انلاین