اختصاصی «تابناک با تو»؛ در دین مبین اسلام، برای حفظ کرامت جسد مسلمانان، اصول و قواعدی در کفن و دفن وجود دارد. جمله معروفی هست که می‌گوید «إکرام المیت دفنه: اکرام و بزرگ شمردن مرده در (نحوه‌ی) تدفین او است.» اما سؤال این است که آیا همه‌ی مردم دنیا، پس از مرگ از موهبت اکرام […]

عجیب‌ترین روش‌های تدفین که مو را به تن سیخ می‌کند!اختصاصی «تابناک با تو»؛ در دین مبین اسلام، برای حفظ کرامت جسد مسلمانان، اصول و قواعدی در کفن و دفن وجود دارد. جمله معروفی هست که می‌گوید «إکرام المیت دفنه: اکرام و بزرگ شمردن مرده در (نحوه‌ی) تدفین او است.» اما سؤال این است که آیا همه‌ی مردم دنیا، پس از مرگ از موهبت اکرام جسد خود برخوردارند یا نه؟ در این گزارش با ما همراه باشید تا درباره وحشتناک‌ترین روش‌های تدفین مرده بیشتر بدانید.

۱. ضیافت خانوادگی با خوردن گوشت متوفی

در برخی قبایل برزیل و پاپوآ در گینه وقتی کسی از اعضای خانواده می‌میرد، خانواده‌اش جسد او را می پزند و همه افراد برای بلعیدن او سر سفره جمع می‌شوند.

قبیله «فور» مشهورترین قبیله در انجام این کار است، در آن فرد مرده توسط خانواده و دوستانش خورده می‌شود زیرا آنها معتقدند که خوردن بدن مرده، انرژی و نیروی او را به آنها منتقل می‌کند و همچنین او را از بدن زمینی رهایی می‌بخشد و او را به سرزمین مردگان منتقل می‌کنند. بر این اساس، آنها مشتاقند که تمام بدن حتی استخوان‌ها را پس از خرد کردن با سبزیجات بخورند.‌

عجیب‌ترین روش‌های تدفین که مو را به تن سیخ می‌کند!

 

۲. یکی شدن با آسمان به کمک درندگان

در منطقه مغولستان جسد را تکه تکه می‌کنند و در بالای کوه یا فلاتی نزدیک به محل زندگی متوفی می‌گذارند تا حیوانات شکارچی از آن تغذیه کنند، سپس استخوان‌ها را جمع‌آوری کرده و در قبر کوچکی که سالانه خانواده از آن بازدید می‌کنند دفن می‌کنند.این رسم در تبت نیز انجام می‌شود.

بر اساس عقاید این قوم، بدن پس از مرگ فقط یک شیء بیهوده است، بنابراین از روی سخاوت و جوانمردی، بدن مرده را به موجودات طبیعت عرضه می‌کنند تا از آن بخورند، این عمل در اعتقاد آنها، یعنی غذا دادن و رفع گرسنگی حیوانات و پرندگان، بهتر از دفن کردن جسد و پوسیدن بیهوده آن زیر آفتاب است. عقیده دیگری وجود دارد که تقدیم مرده به حیوانات درنده، باعث یکی شدن متوفی با آسمان می‌شود. محققان مردم‌شناسی معتقدند که دلیل واقعی این رسم صخره‌ای بودن زمین در این مناطق است که حفاری این مناطق را دشوار می‌نماید.

عجیب‌ترین روش‌های تدفین که مو را به تن سیخ می‌کند!

 

۳. سوپ موز و استخوان مرده

اغلب ما سوپ دوست داریم، به خصوص اگر قلم یا پای مرغ در آن بریزید و لعابدارش کنید. اما دستور پخت این سوپ با بقیه فرق دارد. قبیله یانومامی، واقع در جنگل‌های آمازون، جسد مرده را در برگ درختان پیچیده و در جنگل می‌گذارند تا حشرات بخورند. سپس استخوان‌ها را پس از ۴۵ روز جمع‌آوری کرده، آسیاب کرده و به سوپ موز اضافه می‌کنند تا تبدیل به غذایی شود که پیر و جوان می‌خورند. این قبیله معتقدند که این آیین مسیر بهشت را برای روح مرده تضمین می‌کند.

عجیب‌ترین روش‌های تدفین که مو را به تن سیخ می‌کند!

 

۴. سوزاندن مرده در هند «تا پای مرگ با هم»!

در برخی از کشورهای آسیایی مانند هند سوزاندن مرده را بخشی از اعتقادات مذهبی می‌دانند، پدیده سوزاندن مرده به کشورهای دیگر نیز سرایت کرده و در غرب رایج شده است، به طوری که برخی مردم در ینگه‌ی دنیا نیز جسد مرده را می‌سوزانند و سپس خاکستر را بین دوستان و آشنایان تقسیم می‌کنند. بدین ترتیب خاکستر به اعضای خانواده متوفی می‌رسد یا بر اساس وصیت متوفی آن را در باد یا آب پخش می‌کنند. در برخی از فرقه‌های هندو، یک زن زنده را در کنار شوهر متوفی خود می بندند و در مراسمی به نام «ساتی» به آتش می کشند. آنها فکر می‌کنند این عمل واجب است زیرا ضامن جدا نشدن عزیزان چه در زندگی و چه در مرگ می‌باشد، شاید معنای جمله: «با تو تا مرگ» به همین رسم ساتی اشاره دارد. 

عجیب‌ترین روش‌های تدفین که مو را به تن سیخ می‌کند!

 

۵. اسطوانه‌های یخ برای نگهداری اجساد

در برخی از کشورهای غربی شرکت‌هایی وجود دارند که بلافاصله پس از مرگ، اجساد مردگان را منجمد می‌کنند تا بدن آنها را دربرابر تجزیه، سالم نگهدارند، به این امید که علم در آینده راهی برای بازگرداندن آنها به زندگی بیابد. این روش برای همه در دسترس نیست زیرا گران است. یخ زدن کل بدن ممکن است ده‌ها هزار یا صدها هزار دلار هزینه داشته باشد.

عجیب‌ترین روش‌های تدفین که مو را به تن سیخ می‌کند!

 

۶. رقص با جسدها، تعویض کفن

این عمل در جزیره ماداگاسکار به ویژه توسط مردم مالاگاسی معروف است، آنها اجساد مردگان را هفت سال پس از دفن از قبرها بیرون می‌آورند تا استخوان‌ها را تمیز و کفن را عوض کنند و سپس اجساد را بالای سر خود حمل می‌کنند و چند دور با آنها می‌رقصند.

عجیب‌ترین روش‌های تدفین که مو را به تن سیخ می‌کند!

+