عدم استفاده از کمپ بین‌المللی حق کوراش نیست/ باید حمایت ها ادامه دار باشد
عدم استفاده از کمپ بین‌المللی حق کوراش نیست/ باید حمایت ها ادامه دار باشد

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو درباره از دست دادن مسابقات جهانی به خاطر شکنی آمریکا در صادر نکردن روادید ورزشکاران اظهار  کرد: امسال سال پرترافیکی برای ووشو و کوراش بود و رویداد‌های مهمی در برنامه عملیاتی ما وجود داشت. به هر حال برای اولین بار ما ۲ رویداد، مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی را تجربه […]

- عدم استفاده از کمپ بین‌المللی حق کوراش نیست/ باید حمایت ها ادامه دار باشد

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو درباره از دست دادن مسابقات جهانی به خاطر شکنی آمریکا در صادر نکردن روادید ورزشکاران اظهار  کرد: امسال سال پرترافیکی برای ووشو و کوراش بود و رویداد‌های مهمی در برنامه عملیاتی ما وجود داشت. به هر حال برای اولین بار ما ۲ رویداد، مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کردیم که هر ۲ در یک سال بود و همین موضوع برنامه ریزی بازی‌ها را فشرده و سخت کرد.

او افزود: البته با تلاش و ظرفیت‌هایی که داشتیم در نهایت توانستیم اردو‌های خوب و منظمی برگزار کنیم و در همه رویداد‌هایی که شرکت کردیم فکر کنم تقریبا ۴۵ مدال را ورزشکاران ما در سال ۱۴۰۲ به دست آوردند که این مدال‌ها بسیار باارزش بود به خصوص مدال‌های بازی‌های آسیایی که ۱۲ مدال در بخش  ووشو و  ۳ مدال طلا، ۷ مدال نقره و ۲ مدال برنز در بخش کوراش به دست آوردیم که اول از همه به جایگاه ورزش کشورمان در این رقابت‌ها کمک کرد و بعد از آن هم انتظاراتی که وجود داشت را برآورده کردیم. ما دین خود را به ورزش ایران ادا کردیم و از این بابت خوشحال هستیم و سربلند از بازی‌های آسیایی هانگژو به ایران برگشتیم.

صدیقی تصریح کرد: بعد از آن مسابقات کامبک گامبز عربستان بود که بازیکنان ما در آنجا خوش درخشیدند و ۲ مدال طلا، ۳ مدال نقره و یک برنز را کسب کردیم و پس از آن قرار بود تیم ملی ووشو کشورمان در مسابقات جهانی در آمریکا شرکت کند و اردو‌های تدارکاتی پشت سرگذاشتیم و آماده بودیم که از قهرمانی ساندای خود در این رقابت‌ها دفاع کنیم و مطمئن هستم که اگر این کارشکنی، اصول غیر حرفه‌ای منشور المپیک و روح ورزش از سوی آمریکایی‌ها اتفاق نمی‌افتاد ما می‌توانستم ۹ مدال طلا به دست آوریم که این موضوع می‌توانست ارزشمند باشد و دوباره  پرچم ایران را در مسابقات بین المللی بالا ببریم.

رئیس فدراسیون ووشو بیان کرد: مسابقات قهرمانی جهان هم در ترکمنستان برگزار شد و آنجا هم میدان مهمی بود، چون برنامه ریزی کرده بودیم  از این فرصت استفاده کنیم برای تغییر نسلی که باید در کوراش شکل بگیرد. تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها به این مسابقات فرستادیم و فرصت زیادی برای تدارک مسابقات تدارکاتی نبود، چون تیم کوراش در نیمه مهرماه به کشور بازگشته بود و اردو‌های تیم ملی کمتر از یک ماه شکل گرفت و در آنجا نیز کشور ترکمنستان بیشترین بهره را از میزبانی این مسابقات برد و ۶ هزار نفر از صبح تا شب تیم خود را تشویق می‌کردند و فضای عجیبی بود. تیم ترکمنستان هیچ وقت در کوراش و قهرمانی جهان موفق نبود در نهایت توانست مدال‌های ارزشمند طلا در این مسابقات کسب کند و عملا عمده این مدال‌ها از ایران کم شد. دغدغه بزرگی داریم و استان خراسان شمالی که مهد کوراش ایران است و مدال آوران زیادی از این استان داریم، اما از طریق اداره ورزش استان بار‌ها بار‌ها کارشکنی شد و اجازه ندادند تا اردو‌های تیم ملی برای بازی‌های آسیایی را در آنجا برگزار کنیم و فضای  کافی در آکادمی ووشو نداریم و با کمک کمیته ملی المپیک توانستیم اردو‌هایی در تهران برگزار کنیم، اما حریفان تمرینی نداشتیم و ورزشکاران در اردو‌های بلند مدت بودند.

او افزود: واقعا برای من جای سوال بود که کمپ بین المللی که با افتخار برای کوراش در خراسان شمالی ایجاد شد و حتی  با پیام رئیس جهانی این مجموعه افتتاح شد، اما امروز در اختیار ما نیست و باید منتظر باشیم تا ببینیم که به ما وقت تمرین می‌دهند و ورزشکاران می‌توانند تمرین کنند یا نه! این موضوع  دغدغه‌ای شد و تیم ملی کوراش صدمه دید.   قبلا هم به مدیر کل ورزش اطلاع داده  بودم، اما پیگیری نشد و تلاش می‌کنیم این موضوع را از طریق وزیر ورزش حل کنیم، چون حق  کوراش ایران این نیست. کوراشی که تنها مدال آورانی که داشته از استان خراسان شمالی بوده است، اما مسئولان استان با ما همکاری نمی‌کنند.

صدیقی گفت:  برنامه ریزی ما تا آخر امسال، برگزاری لیگ‌ها هست که ۱۷ هفته لیگ داریم که لیگ جوانان در حال برگزاری است و لیگ بزرگسال از این هفته شروع می‌شود و تقویم فشرده‌ای است و امیدوارم همین طور با افتخار در میادین بین المللی نماینده خوبی باشیم.

او درباره اینکه  از وزیر ورزش و کمیته ملی المپیک چه توقعی دارد، گفت: خدا را شکر تعاملات خوبی با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داریم و بعد از بازی‌های آسیایی قرار است حمایت‌ها و کمک‌ها شکل بگیرد و بخشی از کمک‌ها هم اجرایی شده است. باید این مسیر ادامه پیدا کند و نگاه مثبتی به ووشو کشورمان باشد تا نماینده خوبی برای ورزش کشورمان باشیم.  

باشگاه خبرنگاران