پرونده مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ شب گذشته (سه‌شنبه) در منطقه غرب قاره کهن بسته شد و یک تیم از ایران و امارات، دو تیم از ازبکستان و چهار تیم از عربستان موفق شدند به جمع ۱۶ تیم پایانی رقابت‌ها راه یابند. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای هر دوره از مسابقات،‌ پاداش‌هایی برای […]

- درآمد پرسپولیس و نمایندگان ایران از آسیا مشخص شد

پرونده مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ شب گذشته (سه‌شنبه) در منطقه غرب قاره کهن بسته شد و یک تیم از ایران و امارات، دو تیم از ازبکستان و چهار تیم از عربستان موفق شدند به جمع ۱۶ تیم پایانی رقابت‌ها راه یابند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای هر دوره از مسابقات،‌ پاداش‌هایی برای تیم‌های حاضر در رقابت‌ها تعیین می‌کند. AFC برای فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان نیز مبلغ ۵۰ هزار دلار برای تیم‌های برنده دور گروهی و ۱۰ هزار دلار برای تیم‌هایی در نظر گرفته که در این مرحله مقابل رقیب خود مساوی می‌کنند. این رقم در مراحل حذفی به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

سپاهان که بهترین عملکرد را در میان نمایندگان کشورمان داشته، سه پیروزی و یک تساوی به دست آورده و مجموعاً ۱۶۰ هزار دلار از این دیدارها نصیب طلایی‌پوشان می‌شود. صعود به مرحله یک هشتم نهایی پاداشی ۱۰۰ هزار دلاری برای تیم‌ها به همراه دارد که پاداش سپاهان را به ۲۶۰ هزار دلار می‌رساند. البته این باشگاه بابت اتفاقات دیدار برگزار نشده با الاتحاد، ۲۰۰ هزار دلار جریمه شده و ممکن است این رقم بابت جریمه سپاهان کسر شود.

پرسپولیس هم که از راهیابی به دور حذفی بازماند، در مرحله گروهی دو پیروزی و دو تساوی کسب کرده و پاداشی به ارزش ۱۲۰ هزار دلار به این تیم تعلق می‌گیرد. نساجی هم که در اولین فصل آسیایی خود به دو پیروزی در لیگ قهرمانان دست یافت، پاداشی ۱۰۰ هزار دلاری خواهد داشت.

به تیم‌های حاضر در دور یک چهارم نهایی مبلغ ۱۵۰ هزار دلار و به چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا پاداش ۲۵۰ هزار دلاری پرداخت خواهد شد. قهرمان و نایب قهرمان آسیا نیز به ترتیب چهار و دو میلیون دلار دریافت می‌کند که سپاهان فرصت دستیابی به این پاداش‌ها را دارد.

البته همه این پاداش‌ها به احتمال فراوان به حساب باشگاه‌های ایرانی اعمال خواهد شد و به مطالبات فوتبال ایران نزد کنفدراسیون فوتبال آسیا اضافه می‌شود!

منبع: خبـر ورزشی