صفحه مسابقات جام ملت‌های آسیا که زیر نظر روابط عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اداره می‌شود، در فاصله ۳۷ روز تا شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر کلیپی از علی دایی در ادوار مختلف جام ملت‌های آسیا منتشر کرد. این صفحه، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران را به‌عنوان یکی از قهرمان‌های جام ملت‌های […]

علی دایی, فوتبال, کنفدراسیون فوتبال آسیا - لقب جالب کنفدراسیون فوتبال آسیا به علی دایی

صفحه مسابقات جام ملت‌های آسیا که زیر نظر روابط عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اداره می‌شود، در فاصله ۳۷ روز تا شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر کلیپی از علی دایی در ادوار مختلف جام ملت‌های آسیا منتشر کرد.

این صفحه، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران را به‌عنوان یکی از قهرمان‌های جام ملت‌های آسیا ذکر کرد و او را «ماشین گلزنی ایرانی» دانست. صفحه جام ملت‌های آسیا درباره علی دایی نوشت: «دایی یک اسطوره گلزنی مسابقات جام ملت‌های آسیاست. او در سال ۱۹۹۶ برای اولین بار در این تورنمنت به میدان رفت و در همه دیدارهای دور گروهی گلزنی کرد، اما هنوز بهترین‌ها برای این بازیکن فرا نرسیده‌اند.

دایی چهار گل به کره جنوبی زد و ایران در این جدال یک چهارم نهایی، با نتیجه ۶ بر ۲ پیروز شد. این بازیکن به کار خود در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ با هشت گل پایان داد. دایی در سال ۲۰۰۰ نیز در همه دیدارهای مرحله گروهی موفق به گلزنی شد و در سال ۲۰۰۴ که آخرین دوره حضور او در جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رفت، سه بار گلزنی کرد.

علی دایی ۱۴ گل در جام ملت‌های آسیا به ثمر رسانده و هنوز بهترین گلزن تاریخ این مسابقات است».

منبع: خبـر ورزشی