به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ کیومرث حیدری که به خراسان جنوبی سفر کرده است، عصر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای مسکونی در حال احداث برای پرسنل نیروی زمینی ارتش در بیرجند، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره برنامه‌های خود در این سفر به خراسان جنوبی گفت: بخشی از نیروی زمینی ارتش در […]

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ کیومرث حیدری که به خراسان جنوبی سفر کرده است، عصر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای مسکونی در حال احداث برای پرسنل نیروی زمینی ارتش در بیرجند، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره برنامه‌های خود در این سفر به خراسان جنوبی گفت: بخشی از نیروی زمینی ارتش در مرز و در کنار برادران ما در مرزبانی مستقر هستند که در ابن سفر از یگانهای مستقر در مرز بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه نیروهای حاضر در مرز، امنیت پایدار را برای کشور به ارمغان آورده اند، افزود: در جنوب شرق کشور و با نگاه ویژه در شهر بیرجند در حال اجرای آمایش جدیدی هستیم که در این راستا لشکر ۳۰ در بیرجند مستقر شد و تیپ متحرک هجومی ۲۵۸ هم به زودی در بیرجند مستقر خواهد شد.

به گفته وی در دیگر شهرهای اطراف هم یگان‌های پهبادی و موشکی استقرار یافته اند، یا در حال استقرار هستند و در آمایش جدید، نگاه ویژه ای به این منطقه شده است که ما در حال تحقق آن هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در این سفر از مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) که یکی از مراکز آموزشی خوب ما است هم بازدید کردیم که در این مرکز تاکید شد که آموزش‌ها به نحوی باید باشد که سربازان به آینده خود و کشور امیدوار شوند.

ساخت مسکن شخصی

امیر حیدری در خصوص اجرای نهضت ساخت مسکن شخصی برای کارکنان نیروهای مسلح بیان داشت: ساخت واحدهای مسکونی برای کارکنان نیروی زمینی امر مطاع و مبارک ولی مسلمین و مقام معظم رهبری است و بر این اساس ما تکلیف داریم برای اجرای فرمایش فرمانده کل قوا که فرمودند: ” قبل از بازنشستگی کارکنان نیروهای مسلح و نیروی زمینی باید اطمینان حاصل کنند که صاحب یک واحد مسکونی شخصی خواهند شد.”، با همراهی فرمانده کل ارتش و رئیس ستاد نیروهای مسلح در این زمینه برنامه ریزی کرده ایم.

وی تصریح کرد: الحمدلله در نیروی زمینی ارتش این برنامه به خوبی در حال اجرا است و در ارومیه، خوزستان، کرمانشاه و خراسان جنوبی و دیگر نقاط کشور احداث این واحدها را شروع کرده ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، از پایان سال ۱۴۰۳ هیچکدام از همرزمان من بازنشست نخواهند شد تا اینکه خانه شخصی خود را تحویل بگیرند و یا واحد مسکونی خود را که در حال ساخت است را رؤیت کنند.

امیر حیدری تاکید کرد: در بیرجند کار ساخت واحدهای مسکونی با مجاهدت بیشتری در حال انجام است که امروز بازدیدی از این واحدها داشتیم.

به گفته وی ۷۲۰ واحد از این واحدهای مسکونی در حال ساخت است و در فاز بعدی هم ۴۸۸ واحد و در فاز بعدی هم واحدهای دیگری ساخته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از همه عزیزمان که در شهرهای غیر از بیرجند در سراسر کشور مشغول انجام وظیفه در نیروی زمینی ارتش هستند و تمایل دارند که در آینده در بیرجند زندگی کنند، می‌خواهم که از این فرصت برای ثبت نام برای احداث واحدهای مسکونی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه همکاری خیلی خوبی با دولت در این خصوص داریم، تصریح کرد: رابطه متقابلی بین ما و دولت وجود دارد و در بعضی از نقاط کشور، زمین‌های را که در اختیار دولت قرار داده ایم، کاربری مسکونی آن مصوب می‌شود تا علاوه بر نیروهای مسلح، دیگر گروه‌های مردم هم برای ساخت واحدهای مسکونی بتوانند از آنها استفاده کنند تا در راستای همکاری خوبی که بین دولت و نیروهای مسلح وجود دارد، مردم به آینده امیدوار شوند.

منبع: مـهر