به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین بانکی پور، نماینده مجلس در مراسم رونمایی از سامانه ملی آموزش و مشاوره ازدواج اظهار داشت: حدود دو میلیون و ۲۰۰ دختر بالای ۳۰ سال مجرد و حدود دو میلیون و ۵۰۰ پسر مجرد بالای ۳۰ سال داریم. این آمار نگران کننده است. بانکی پور با بیان اینکه سه درصد […]

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین بانکی پور، نماینده مجلس در مراسم رونمایی از سامانه ملی آموزش و مشاوره ازدواج اظهار داشت: حدود دو میلیون و ۲۰۰ دختر بالای ۳۰ سال مجرد و حدود دو میلیون و ۵۰۰ پسر مجرد بالای ۳۰ سال داریم. این آمار نگران کننده است.

بانکی پور با بیان اینکه سه درصد ازدواج‌های ما در کشور به طلاق منجر می‌شود نه یک سوم اظهارکرد: نسبت سه به یک ازدواج به طلاق به این معنا نیست که از هر سه ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود ازدواج بین مجردهاست و طلاق بین کسانی که سال‌های گذشته ازدواج کرده‌اند.

بانکی پور گفت: قبلاً در قانون جوانی جمعیت برای زوج‌های نابارور تعیین کردیم که تمام هزینه درمان‌های ناباروری را بیمه متقبل شود، اکنون حدود ۹۰ درصد هزینه‌ها در مراکز دولتی و حدود ۵۰ درصد هزینه‌ها در مراکز خصوصی را بیمه می‌دهد. اما دختران بالای سی سال نگران اند که در صورت تأخیر ازدواج، فرزندآوری برای آنها سخت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا در برنامه هفتم مصوب کردیم که دختران بالای سی سال بتوانند برای فریز تخمک خود از بیمه استفاده کنند و این از سال آینده محقق می‌شود. این امر استرس و نگرانی دختران بالای ۳۰ سال ما را کاهش می‌دهد. این اقدام از بعد از عید انجام می‌شود.

بانکی پور افزود: در حوزه ساماندهی مراکز مشاوره نیز مصوبه‌ای در برنامه هفتم داشتیم که می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در کل وضعیت ازدواج در کشور ما در این چند سال تغییر جدی نکرده است، ادامه داد: میانگین سن ازدواج دختران و پسران ما در ۲۰ سال گذشته تغییری نکرده است و برای دختران ۲۴ سال و برای مهران ۲۷.۵ سال بوده است. در حال حاضر در رنج سنی ۲۰ تا ۳۵ سال، دو سوم دختران ما متأهل هستند.

منبع: مـهر