«تابناک با تو» – یک استارت‌آپ جدید سرمایه لازم برای کار روی دستگاه القاکننده رویای شفاف را جذب کرده است. رویای شفاف زمانی برای شما رخ می‌دهد که در حین خواب دیدن، متوجه خواب بودن خود می‌شوید. مثل این است که یک لحظه شفافیت در یک رویا داشته باشید و در آن متوجه می‌شوید وقایع […]

دستگاه Halo که در سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد، برای القای رویا‌های شفاف طراحی شده (یک پزشک)

دستگاه Halo که در سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد، برای القای رویا‌های شفاف طراحی شده (یک پزشک)«تابناک با تو» – یک استارت‌آپ جدید سرمایه لازم برای کار روی دستگاه القاکننده رویای شفاف را جذب کرده است.

رویای شفاف زمانی برای شما رخ می‌دهد که در حین خواب دیدن، متوجه خواب بودن خود می‌شوید. مثل این است که یک لحظه شفافیت در یک رویا داشته باشید و در آن متوجه می‌شوید وقایع و اطراف واقعی نیستند و شما در واقع خواب هستید. توانایی هوشیار بودن و آگاه بودن در هنگام رویا دیدن حتی گاهی به شما امکان می‌دهد، رویا را کنترل کنید یا تحت تأثیر قرار دهید.

حدود ۷۰ درصد از مردم حداقل یک بار در طول زندگی خود این پدیده را تجربه می‌کنند.

پروفتیک که در اوایل سال جاری تأسیس شد، با یک هدست خلاقانه به نام “Halo” وارد بازار جدید رویای شفاف شده است.

این شرکت ادعا می‌کند استفاده از این دستگاه، راه رخ دادن رویای شفاف در شب را برمی‌انگیزد و تازه این رویا‌های شفاف می‌توانند کاربردی باشند، مثلا مهندسان کدنویسی کنند یا افراد به مشکلاتی فنی که در طول بیداری نتوانسته‌اند حل کنند، بیاندیشند!

مردم تقریباً یک سوم عمر خود را در خواب می‌گذرانند. پروفتیک می‌خواهد با القای یک حالت خواب شفاف، کمبود فعالیتی را که در طول خواب اتفاق می‌افتد، از بین ببرد.

پروفتیک با همکاری افشین مهین (ایرانی تبار- بزرگ‌شده در کانادا و آمریکا)، طراح Neuralink N ۱ برای شرکت کاشت تراشه در مغز ایلان ماسک، قصد دارد سطح جدیدی از کنترل را به حالت رویایی بیاورد.

دستگاه Halo که در سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد، برای القای رویا‌های شفاف طراحی شده (یک پزشک)

Halo مانند یک تاج بر سر گذاشته می‌شود و هدف آن کنترل رویا‌های کاربران است. بر اساس اطلاعات پروفتیک، این دستگاه از ترکیبی از مدل‌های اولتراسوند و یادگیری ماشینی استفاده می‌کند که با استفاده از داده‌های EEG و fMRI ایجاد شده‌اند تا تشخیص دهد که کاربران چه زمانی در REM هستند تا خواب‌های شفاف را القاء و تثبیت کنند.

انتظار می‌رود تحویل دستگاه در بهار ۲۰۲۵، اتفاق بیفتد. پروفیتیک قیمت هر کدام از هیلو‌ها را بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار داشته باشد.

دستگاه Halo که در سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد، برای القای رویا‌های شفاف طراحی شده (یک پزشک)

این محصول مبتنی بر تحقیقات در حال انجام توسط مؤسسه Donders در هلند است که متوجه شده وقتی مناطق خاصی از مغز تحت فرکانس‌های اولتراسوند قرار بگیرند، خواب شفاف می‌تواند القا شود.

این شرکت توجه زیادی کسب کرده و چند صد هزار دلار درآمد حاصل از رزرو دستگاه در چند هفته اول به دست آورده است.

البته برخی از کارشناسان شک دارند که بتوانید رویا‌های شفاف را به ابزار‌های مفید تبدیل کنید. اما به نظرم همینکه بتوانید رویا‌های ببینید که در آن به میل خود دخل و تصرف اندکی انجام بدهید، هیجان‌انگیز است.

منبع: یک پزشک

+