از پاسخ خاتمی به اعتراض رهبری تا توصیف جالب آیت‌الله هاشمی از قالیباف
از پاسخ خاتمی به اعتراض رهبری تا توصیف جالب آیت‌الله هاشمی از قالیباف

خبرآنلاین نوشت: در خاطرات ۱۵ آذر ۱۳۷۹ به قلم آیت الله هاشمی آمده است؛ آقای [محمدباقر] قالیباف، فرمانده ناجا [= نیروی انتظامی] آمد. مطابق همه مدیران‌ جدید، شمه‌ای از مشکلات و ایرادات به‌ جا مانده نیروی انتظامی و سپس خدمات اصلاحی خود را گفت، منجمله تأسیس مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ که تأسیس‌ کرده، به منظور […]

- از پاسخ خاتمی به اعتراض رهبری تا توصیف جالب آیت‌الله هاشمی از قالیباف

خبرآنلاین نوشت: در خاطرات ۱۵ آذر ۱۳۷۹ به قلم آیت الله هاشمی آمده است؛

آقای [محمدباقر] قالیباف، فرمانده ناجا [= نیروی انتظامی] آمد. مطابق همه مدیران‌ جدید، شمه‌ای از مشکلات و ایرادات به‌ جا مانده نیروی انتظامی و سپس خدمات اصلاحی خود را گفت، منجمله تأسیس مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ که تأسیس‌ کرده، به منظور ایجاد مرکز فرماندهی بر کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که به صورت جزایر جداگانه‌ای عمل می‌کردند و با کمک متخصصان دانشگاهی، کار را کامپیوتری‌ کرده و برنامه مکانیزه‌کردن‌ کارها را توضیح داد؛ فرمانده پُرانرژی، پُرکار و مبتکری است. برای کنترل مواد مخدر، پیشنهادهایی داد که در بازبینی قانون [مبارزه با قاچاق] مواد مخدر، در مجمع [تشخیص‌مصلحت‌نظام] دیده شود.

آقای [سراج‌الدین] کازرونی، وزیر اسبق مسکن [و شهرسازی] آمد. گزارشی از طرح‌های عمرانی اطراف حرم‌های مشهد و قم داد. براساس پیشنهاد خود من، مبنی بر نوشتن عملکرد هر یک از وزرای‌ کابینه‌ام توسط خودشان، کارهای خود را نوشته است؛ قرار شد، مشغول پیگیری جمع‌آوری نوشته‌های دیگران باشد و برای نظارت بر اجرای سیاست‌های‌ کلی مصوب مجمع و تأسیس پژوهشکده‌ در مرکز تحقیقات [استراتژیک مجمع] هم پیشنهاد داشت که قرار شد، خودشان پیگیری کنند.

افطار میهمان رهبری بودم. یک ساعت قبل از افطار تا یک ساعت بعد، ایشان جریان ملاقات با سران فراکسیون دوم‌ خرداد را تعریف‌ کردند و اینکه به آنها گفته‌اند، از عملکرد شش‌ماهه مجلس راضی نیستند، زیرا مجلس توجهی به مشکلات مردم ندارد. گفتند، به آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، در مورد اظهاراتش در مورد قانون ‌اساسی اعتراض‌کرده‌اند، ولی آقای خاتمی گفته‌اند که نظرشان به قانون اساسی نبوده، بلکه صحبت از قانون مجلس در مورد اختیارات رئیس‌جمهور بوده و قرار شده توضیح بدهد. گفتند، وزارت علوم، اساسنامه برای شرایط جدید وزارت تهیه‌ کرده بود که به مجلس بفرستد و در آن بسیاری از اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی را گنجانده بودند و رهبری مخالفت کرده‌ و گفته‌اند، اصلاح کنند. مقداری هم بحث‌های قرآنی داشتیم.

دادگاه عالی فلوریدا به نفع [جرج دبلیو] بوش، [نامزد حزب جمهوریخواه]، رأی داده، ولی اَل‌گور، [نامزد حزب دموکرات]، تقاضای تجدیدنظر کرده است.

منبع: اطلاعات انلاین