به گزارش خبرنگار مهر، لیگ برتر فوتبال با برگزاری دیدار تیم‌های گل گهر سیرجان و تراکتور تبریز امروز پنج‌شنبه ۱۶ مهر وارد هفته دوازدهم می‌شود. با توجه به تعطیلی متوالی مسابقات لیگ برتر در فصل بیست و سوم، گل گهر تاکنون ۹ و تراکتور ۱۱ بازی انجام داده است. گل گهر از ۹ بازی توانسته […]

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ برتر فوتبال با برگزاری دیدار تیم‌های گل گهر سیرجان و تراکتور تبریز امروز پنج‌شنبه ۱۶ مهر وارد هفته دوازدهم می‌شود. با توجه به تعطیلی متوالی مسابقات لیگ برتر در فصل بیست و سوم، گل گهر تاکنون ۹ و تراکتور ۱۱ بازی انجام داده است.

گل گهر از ۹ بازی توانسته ۱۴ امتیاز کسب کند و در جایگاه هفتم ایستاده و تراکتور هم با ۱۸ امتیاز از ۱۱ بازی در رده پنجم جدول قرار گرفته است. گل گهر و تراکتور تاکنون ۸ بار رو در روی هم قرار گرفته اند که ۳ پیروزی سهم تراکتور بوده، ۳ دیدار با نتیجه تساوی به اتمام رسیده و دو بازی را هم گل گهر توانسته با برتری از زمین خارج شود.

دو دیدار رفت و برگشت این دو تیم در فصل گذشته با یک پیروزی به سود گل گهر و یک تساوی به پایان رسید. آخرین پیروزی تراکتور در مقابل گل گهر به تاریخ ۱۹ تیر ۱۴۰۰ بر می‌گردد که آنها موفق شدند در خانه و با تک گل محمد عباس زاده (مهاجم تراکتور در آن فصل) به پیروزی دست یابند.

احمدرضا زنده روح و سعید سحرخیزان دو مهاجم با تجربه و جوان تیم گل گهر هستند که هر کدام با انجام ۸ بازی و به ثمر رساندن ۳ گل بهترین آمار را در تیم خود داشته اند و رقابت جذابی هم برای رسیدن به صدر جدول گلزنان با یکدیگر خواهند داشت.

جدال اسپانیایی - یونانی در سیرجان/ تراکتور در اندیشه بالانشینی

در طرف مقابل مهدی عبدی مهاجمی که از هفته سوم به بعد به جمع شاگردان پاکو خمز اضافه شد با به ثمر رساندن ۳ گل بهترین آمار را دارد و یکی از اصلی ترین مهره‌های هجومی تراکتور محسوب می‌شود. محمد نادری و مهدی شیری به‌دلیل مصدومیت در دیدار با فولاد غایب خواهند بود اما حسین پورحمیدی برای حضور در این بازی مشکلی نخواهند داشت. خبر خوب برای هواداران تراکتور این است که ریکاردو آلوز وینگر این تیم که در دو دیدار گذشته به دلیل محرومیت غایب بود در این بازی می‌تواند تیم خود را همراهی کند تا دست خمز برای چینش نفرات اصلی تیمش باز باشد.

نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد حضور دو مربی خارجی روی نیمکت دو تیم است. پاکو خمز هدایت تیم تراکتور را بر عهده دارد و «مارینوس اوزونیدیس» یونانی سرمربی گل گهر است. خمز در مقابل ژوزه مورایس در سپاهان نتیجه را واگذار کرده و در برابر مارتینز سرمربی فولاد بازی را پیروز شده است.

اوزونیدیس نیز تاکنون با مربیان خارجی تیم‌های لیگ برتر مواجه نشده است و این بازی اولین مصاف او با یک مربی غیر ایرانی است.

این بازی از ساعت ۱۵ و به میزبانی تیم گل گهر برگزار خواهد شد. گل گهر در ۵ دیدار گذشته خود در لیگ برتر، یک پیروزی، ۳ تساوی و یک شکست را تجربه کرده است و تراکتور دو پیروزی و ۳ شکست را به ثبت رسانده است. ۳ امتیاز این بازی به هر دو تیم برای رسیدن به تیم‌های بالایی جدول بسیار کمک خواهد کرد.

رقابت‌های لیگ برتر طی روزهای جمعه و شنبه نیز ادامه خواهد یافت.

جمعه ۱۷ آذر

ملوان – شمس آذر قزوین ساعت: ۱۵

پیکان – ذوب آهن ساعت: ۱۵

صنعت نفت آبادان – آلومینیوم ساعت: ۱۵

شنبه ۱۸ آذر

نساجی مازندران – استقلال خوزستان ساعت: ۱۵

سپاهان – مس رفسنجان ساعت: ۱۵

پرسپولیس – هوادار ساعت: ۱۵:۳۰

فولاد خوزستان – استقلال تهران ساعت: ۱۷:۴۵

منبع: مـهر