نزدیک شدن به فصل زمستان و کاهش دما به این معنی است که صبح‌ها بیشتر با این پدیده مواجه خواهید شد. می‌دانیم که ریختن آب داغ روی شیشه جلو خودرو راه حل خوبی نیست زیرا ممکن است باعث ترک خوردگی شیشه شود. پس چاره چیست؟ کارشناسان خودرو در Eden Tyres and Servicing نکته‌ای را از […]

نزدیک شدن به فصل زمستان و کاهش دما به این معنی است که صبح‌ها بیشتر با این پدیده مواجه خواهید شد. می‌دانیم که ریختن آب داغ روی شیشه جلو خودرو راه حل خوبی نیست زیرا ممکن است باعث ترک خوردگی شیشه شود. پس چاره چیست؟

کارشناسان خودرو در Eden Tyres and Servicing نکته‌ای را از یک مهندس ناسا به اشتراک گذاشته‌اند که روند یخ زدایی شیشه جلو ماشین را سرعت می‌بخشد.

  • مرحله اول: بخاری ماشین را فوراً روشن کنید و آن را روی بالاترین درجه قرار دهید.
  • مرحله دوم: کولر ماشین را روشن کنید تا به جذب رطوبت باقی‌مانده داخل کمک کند.
  • مرحله سوم: دکمه گردش هوای ماشین را خاموش کنید زیرا وقتی روشن است رطوبت را به دام می‌اندازد.
  • مرحله چهارم: تمام شیشه‌های ماشین را تا حدودی پایین بکشید. این کار به تبادل رطوبت درون ماشین با هوای خشک کمک می‌کند.

ترفند جادویی مهندس ناسا برای یخ زدایی شیشه خودرو در چند ثانیه

یک حساب تیک تاکی دیگر که ترفندهایی درباره خودرو را با کاربران به اشتراک می‌گذارد نیز توضیح داد که می‌توان به سادگی با فعال کردن فن شیشه جلو، پوشش یخ را از بین ببرید. این کار شیشه را از داخل گرم کرده و درنتیجه به آب شدن یخ کمک می‌کند.

برای این کار کافی است دما را در بالاترین درجه بگذارید. فن شیشه جلو را تا آخر بالا ببرید. یخ درنتیجه‌ی حرارت شروع به آب شدن می‌کند. آب اضافی را پاک کنید و فن را به حالت عادی برگردانید.

بیشتر بخوانید:

با آنکه این نکات ممکن است برای برخی از رانندگان باتجربه بدیهی به نظر برسد، بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی از فهمیدن آن شگفت‌زده شدند.

در بخش نظرات یک نفر پیشنهاد کرد: «آفتابگیرها را پایین بکشید زیرا هوای گرم بیشتری را مقابل شیشه جلو به دام می‌اندازد.»

نکته مهم دیگری که به آن اشاره شده این است که از دستان خود برای پاک کردن شیشه ماشین استفاده نکنید زیرا لکه های چربی روی آن باقی می‌ماند. در صورت لزوم می‌توانید از یک پارچه جاذب بدون پرز استفاده کنید.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین