به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، «ابوالفضل حسن‌زاده‌محمدی» پس از جلسه امروز (پنجشنبه) کمیته انضباطی، اظهار داشت: امروز ۳ جلسه داشتیم. اولین جلسه درمورد گزارش کارگروه نظارت بر سقف قرارداد‌ها نسبت به باشگاه پرسپولیس بود. دومین جلسه هم درخصوص گزارش این کارگروه نسبت به تراکتور و سومین جلسه نیز گزارش و شکایت کارگروه […]

- آرای پرونده استقلال و پرسپولیس قبل از دربی صادر نمی‌شود

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، «ابوالفضل حسن‌زاده‌محمدی» پس از جلسه امروز (پنجشنبه) کمیته انضباطی، اظهار داشت: امروز ۳ جلسه داشتیم. اولین جلسه درمورد گزارش کارگروه نظارت بر سقف قرارداد‌ها نسبت به باشگاه پرسپولیس بود. دومین جلسه هم درخصوص گزارش این کارگروه نسبت به تراکتور و سومین جلسه نیز گزارش و شکایت کارگروه و ۳ باشگاه ذوب آهن، پرسپولیس و آلومینیوم اراک از استقلال بود. خوشبختانه جلسات خوبی بود. در مورد ۲ پرونده ناچار به اخذ استعلام از سازمان لیگ شدیم. برخی افراد هم باید باید به کمیته انضباطی بیایند که قرار شد دعوت شوند. استعلام‌هایی داریم و باید برخی ابهامات رفع شود.

رئیس کمیته انضباطی درباره اینکه وکلای پرسپولیس نسبت به ۶ مورد ایراد گرفته‌اند، افزود: کارگروه ۶ مورد را اعلام کرده است. یک مورد را هم پرسپولیس اضافه کرده که در کل ۷ مورد می‌شود. همه این موارد مطروحه بررسی شد. رای پس از اتمام تحقیقات صادر می‌شود و احتمال نمی‌دهم قبل از دربی صادر شود. برخی افراد باید بیایند و یک سری استعلام‌ها است. جلسه‌ای نداریم، اما باید برخی افراد درمورد استعلام‌ها توضیح بدهند. مطابق همین موارد تصمیم می‌گیریم.

وی درباره پرونده چاقوکشی در دیدار امید‌های گل‌گهر و فجرسپاسی، عنوان کرد: برای پرونده همان شبی که این اتفاق افتاد، دستور موقت صادر شد. دادستانی سیرجان هم اعلام کرد شخص خاطی بازداشت شده و اکنون هم در بازداشت است. وقتی هم گزارش ناظر بازی به دست ما رسید، برخی افراد از ۲ تیم محروم شدند که فعلا باید دفاعیه را بفرستند و سپس تصمیم بگیریم.

حسن‌زاده در مورد اینکه در اوایل لیگ برخورد‌های قاطع‌تری داشته و برخی مربیان را احضار کردند، اما رفته رفته با کمرنگ شدن چنین برخوردهایی، تنش‌ها در لیگ برتر بیشتر شد، اظهار داشت: مطابق همان صحبتی که پیش از این گفتیم اگر در مورد مقامات اظهارنظری شود یا اتفاقی در جریان بازی بیفتد برخورد می‌کنیم، هیچ موردی نیست که تاکنون با آن برخورد نشده باشد. حالا اینکه تا چه حدی کارساز بوده، یک بحث دیگر است. با همان شدت و حدت دستور موقت، آرا و جرائم را داریم، اما متاسفانه شاهد این تخلفات هم هستیم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه برخی اعتقاد دارند اگر در مورد اشتباهات داوری صحبت نشود تکرار می‌شوند و کمیته داوران توجهی نمی‌کند و در شرایطی که به خداداد افشاریان تاکید شده وضعیت را درست کند، اما هرکس درمورد داوری صحبت کرد به ویژه در ابتدای فصل محروم شد و آیا تصور نمی‌کند هر جایی نیاز به انتقاد منصفانه دارد، خاطرنشان کرد: می‌گویید انتقاد منصفانه، اما این امر با تهمت وارد کردن و صحبت‌های کذب علیه داور متفاوت است.

وی ادامه داد: به همه باشگاه‌ها اعلام کردیم موارد را کتبی به ما اعلام کنید تا خودمان پیگیر شویم. اگر کسی از داور مطلب و شکایتی دارد باید به ما بگوید، اما اجازه نمی‌دهیم پس از پایان بازی مطالبی را عنوان کنند که فقط سبب ایجاد تشویش در اذهان عمومی شود یا فضای فوتبال را ملتهب‌تر کند.

حسن‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود قوانین نقل و انتقالات در این فصل اعلام و از فصل آینده اجرا شود، گفت: ما مجری این دستورالعمل‌ها هستیم.

وی در مورد اینکه آیا قبل از تصویب این قوانین از خودش نظرخواهی شد، توضیح داد: در یک جلسه که مربوط به کلیات بود حضور داشتم، اما اینگونه نبود که از ابتدا تا انتهای کار حضور داشته باشم. البته پیشنهاد می‌دهیم در آخر این فصل دست کم با حضور تمام مسئولان حقوقی باشگاه‌های لیگ برتر، دسته اول و ارکان قضایی همایشی تشکیل شود تا مواردی که می‌تواند به بهبودی این دستورالعمل کمک کند اعمال شود. کارگروه نقل و انتقالات نیز وظیفه دارد تا پایان فصل به این موارد نظارت کند.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا