مصر برای اسرائیل خط و نشان کشید
مصر برای اسرائیل خط و نشان کشید

تسنیم نوشت: وب‌ سایت خبری تحلیلی آکسیوس آمریکا که به مقامات رژیم اسرائیل نزدیک است، به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست نوشت که مصر به تل‌اویو هشدار داده چنانچه فلسطینیان غزه را به شبه جزیره سیناء بکوچاند، روابط خود با اسرائیل را قطع خواهد کرد. عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر هفته دوم جنگ رژیم […]

- مصر برای اسرائیل خط و نشان کشید

تسنیم نوشت: وب‌ سایت خبری تحلیلی آکسیوس آمریکا که به مقامات رژیم اسرائیل نزدیک است، به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست نوشت که مصر به تل‌اویو هشدار داده چنانچه فلسطینیان غزه را به شبه جزیره سیناء بکوچاند، روابط خود با اسرائیل را قطع خواهد کرد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر هفته دوم جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه در اقدامی کم سابقه پرده از نقشه این رژیم برای غزه و سیناء مصر برداشت و گفت: ««ایده کوچاندن فلسطینیان به شبه جزیره سیناء مصر یعنی سوق دادن این کشور به سمت جنگ با اسرائیل».

او همچنین گفت که تداوم «عملیات نظامی» (حمله زمینی به غزه) پیامدهایی برای منطقه خواهد داشت و ممکن است این عواقب از کنترل خارج شود

برخی از قبایل بادیه نشین صحرای سینا با اعلام ضرب العجلی از دولت مصر خواستند برای ورود کمک به غزه تا روز پنجشنبه گذرگاه رفح را باز کند، در غیر اینصورت این کار را از طریق اقدام مسلحانه انجام خواهند داد.

روزنامه فایننشال تایمز آمریکا نیز یک هفته بعد از این افشاگری و موضع‌گیری قاهره نوشت که کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس بنا به مخالفت مصر با انتقال اهالی غزه به شبه جزیره سیناء ولو موقتا، با این ایده مخالف هستند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت متعاقبا بعد از اعلام مخالفت مصری‌ها نوشت که رژیم اسرائیل در پیشنهادی جدید به مصر از این کشور خواسته چنانچه با اسکان اهالی غزه در شبه جزیره سیناء موافقت کند، تل‌اویو حاضر است بدهی قاهره به بانک بین المللی پول را پرداخت کند.

گروه‌های فلسطینی نیز در آخرین موضع گیری در این مسئله گفتند که « ما درباره هرگونه همراهی و ترویج پروژه صهیونیستی برای کوچاندن مرم غزه تحت عنوان کمک یا مناطق امن هشدار می‌دهیم.»

این گروه‌ها با بیان اینکه موضع ما در خصوص مقابله با این توطئه یکپارچه است تأکید کردند: هر کس خواهان حمایت از مردم فلسطین در غزه است، باید برای توقف نسل کشی و همچنین باز کردن گذرگاه‌ها دخالت کند.

منبع: اطلاعات انلاین