به گزارش زیرنویس، بر اساس کیفرخواستی که در پایگاه داده دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه مرکزی کالیفرنیا بارگذاری شده است، «هانتر بایدن »، پسر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به ۹ فقره فرار مالیاتی متهم شده است. وی به عدم تشکیل پرونده و پرداخت مالیات و فرار از تشخیص و اظهارنامه مالیاتی جعلی […]

به گزارش زیرنویس، بر اساس کیفرخواستی که در پایگاه داده دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه مرکزی کالیفرنیا بارگذاری شده است، «هانتر بایدن »، پسر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به ۹ فقره فرار مالیاتی متهم شده است.

وی به عدم تشکیل پرونده و پرداخت مالیات و فرار از تشخیص و اظهارنامه مالیاتی جعلی یا تقلبی متهم است. به گزارش خبرگزاری تاس به نقل از فاکس نیوز، در این کیفرخواست آمده است: متهم در یک دوره چهار ساله برای پرداخت نکردن حداقل ۱.۴ میلیون دلار مالیات فدرال خود اظهاری که برای سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بدهکار بوده است، متهم شده است.

هانتر بایدن به خاطر این اتهامات با ۱۷ سال حکم زندان مواجه است. «دیوید وایس»، بازپرس ویژه کیفرخواست می‌گوید که هانتر بایدن «میلیون‌ها دلار را به جای پرداخت قبوض مالیاتی، صرف سبک زندگی و ولخرجی خود کرده است».

در ادامه این کیفرخواست آمده است که متهم تقریباً ۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶، ۱.۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷، ۱.۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ و ۶۰۰،۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۹ هزینه کرده و از ژانویه تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰، بیش از ۱.۲ میلیون دلار حمایت مالی دریافت کرده که برای پرداختهای شخصی مختلف استفاده شده است.

پیش از این نیز پسر رئیس جمهور آمریکا به سه فقره حمل و مالکیت اسلحه در هنگام اعتیاد به مواد مخدر متهم شده بود. یکی از این اتهامات مربوط به حمل اسلحه در زمان اعتیاد به مواد مخدر غیرقانونی و دو فقره دیگر در ارتباط با دروغگویی در زمینه عدم اعتیاد به مواد مخدر و  خرید یک اسلحه «روالور» در اکتبر ۲۰۱۸ است.

کیفرخواست جدید علیه هانتر بایدن درحالیست که جو بایدن در ارتباط با همین موضوعات در خطر استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا قرار دارد. 

جو بایدن روز پنج شنبه ضمن انتقاد از عملکرد مجلس نمایندگان این کشور در رابطه با اجرای طرح تحقیقات مربوط به استیضاح وی گفته است هیچ دخالتی در معاملات تجاری پسر و برادرش نداشته است.

از زمان اقدامات مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر اجرایی کردن طرح تحقیقات استیضاح بایدن، او دائما از سوی مخالفانش تحت فشار بوده است و ادعاهای زیادی در باب سو استفاده وی از قدرت و موقعیتش در معاملات تجاری خارجی «هانتر بایدن» و «جیمز بایدن» برادرش مطرح شده است.

 

منبع خبر: رکنـا