حسین فرکی درباره بازی پرسپولیس برابر الدحیل و حذف آن‌ها از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: پرسپولیس در این دیدار عملکرد بسیار خوبی داشت و حقش برد بود اما متاسفانه شرایط آن طور که می‌خواستیم رقم نخورد. البته صحنه‌های بعد از بازی دور از فوتبال حرفه‌ای بود و با احترامی که نسبت به تماشاگر و […]

سپاهان .لیگ قهرمانان آسیا.AFC - این گونه رفتارها از چشم AFC دور نیست

حسین فرکی درباره بازی پرسپولیس برابر الدحیل و حذف آن‌ها از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: پرسپولیس در این دیدار عملکرد بسیار خوبی داشت و حقش برد بود اما متاسفانه شرایط آن طور که می‌خواستیم رقم نخورد. البته صحنه‌های بعد از بازی دور از فوتبال حرفه‌ای بود و با احترامی که نسبت به تماشاگر و هوادار دارم معتقدم این گونه رفتارها دور از فرهنگ است. در فوتبال رئال مادرید و بارسلونا زمانی که تیمشان می‌بازد، تماشاگران این تیم‌ها به حدی حرفه‌ای رفتار می‌کنند که انگار اتفاق خاصی رخ نداده اما در فوتبال ما هنوز این فرهنگ در بین تماشاگران جا نیفتاده و در این بخش همانند سایر بخش‌ها ضعف داریم و باید رعایت کنیم.

وی افزود: این گونه مسائل در گذشته نیز وجود داشته و دوباره در حال تکرار است. متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم فرهنگ فوتبال را در شرایط حساس در استادیوم‌ها جا بیندازیم.

فرکی تصریح کرد: در این دیدار برنده واقعی پرسپولیس بود و موقعیت‌های خوبی را برای گلزنی داشت که از دست داد. البته حریف خیلی خودنمایی نمی‌کرد و مثل همیشه بیرانوند بهترین بازیکن زمین بود و عملکرد خوبی داشت اما روز خوب پرسپولیس نبود.

وی با بیان این که چنین بی‌احترامی حق یحیی گل محمدی نیست، خاطرنشان کرد: وی ۳ جام برای پرسپولیس آورده و با این گونه برخوردها نباید عقبه را خراب کنیم و ادامه مسیر پرسپولیس را دچار چالش کنیم. این گونه صحنه‌ها و اتفاقات برای علاقمندان به فوتبال و نسل جوان بدآموزی دارد، امیدوارم دیگر شاهد بروز این گونه صحنه‌ها نباشیم.

فرکی در پاسخ به‌این پرسش که امکان دارد رفتار بد تماشاگران برای پرسپولیس محرومیت به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: این گونه رفتارها از چشم AFC دور نیست و احتمال محرومیت وجود دارد. در فوتبال الاتحاد و سپاهان در اصفهان دیدید که چه برخوردی با سپاهان شد. بعید نیست که درباره پرسپولیس نیز تصمیماتی گرفته شود که امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.

این پیشکسوت فوتبال در پاسخ به‌این پرسش که انتظار حدف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا را داشتید یا خیر، افزود: امیدوار به صعود پرسپولیس بودیم و اگر پنالتی گلمی‌شد شرایط تغییرمی‌کرد. پرسپولیس شایسته صعود به مرحله بعد را داشت.

وی ادامه داد: در حذف پرسپولیس نه بازیکنان و نه کادر فنی هیچ کدام مقصر نبودند، تنها پرسپولیس با بدشانسی مواجه شد و در این وسط هیچ‌کس به اندازه یحیی گل‌محمدی ناراحت نبود.

فرکی درباره تغییرات در کادرفنی گفت: تغییرات در حال حاضر به نفع پرسپولیس نیست و باید تیم با یحیی گل محمدی برای قهرمانی در لیگ تلاش کنند.

این مربی فوتبال گفت: در فوتبال ما برخلاف سایر کشورها حاشیه زیاد است و همین مساله سبب شده تا بازیکنان با آرامش در بازی‌ها حاضر نشوند. بنابراین در شکست پرسپولیس برابر الدحیل بازیکنان و کادر فنی مقصر نبودند، بلکه حاشیه‌های این تیم زیاد است.

وی در پایان افزود: تعطیلی‌های بی‌وقفه‌ لیگ به خاطر تیم ملی لطمه بزرگی به باشگاه‌ها و از جمله پرسپولیس زد و سبب شد تا شرایط فوتبال به هم بخورد.

منبع: خبـر ورزشی