اکنون زمان تغییرات در پرسپولیس نیست/ تصمیمات باید در آرامش گرفته شود
اکنون زمان تغییرات در پرسپولیس نیست/ تصمیمات باید در آرامش گرفته شود

حمید درخشان پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره باخت سرخپوشان برابر تیم الدحیل و حذف از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: به نظرم بازی نسبتا خوبی بود، اما ۲، ۳ مسئله باعث شد که تاثیر مستقیم بر روی پرسپولیس بگذارد. یکی استرس، دستپاچه گیری، عجله و فشار روحی و روانی باعث شد بازیکنان  تمرکز لازم را […]

- اکنون زمان تغییرات در پرسپولیس نیست/ تصمیمات باید در آرامش گرفته شود

حمید درخشان پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره باخت سرخپوشان برابر تیم الدحیل و حذف از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: به نظرم بازی نسبتا خوبی بود، اما ۲، ۳ مسئله باعث شد که تاثیر مستقیم بر روی پرسپولیس بگذارد. یکی استرس، دستپاچه گیری، عجله و فشار روحی و روانی باعث شد بازیکنان  تمرکز لازم را برای زدن ضربات آخر نداشته باشند. دوم: غفلت ما از اینکه این همه حمله می‌کنیم ممکن است که گرفتار ضد حمله شویم که این هم قسمتی از فوتبال است و این موضوع را از دست دادیم و غافل بودیم.

او افزود: ضمن اینکه  بازیکنان تلاش زیادی کردند که این تلاش یک مقدار با بدشانسی مواجه بود و نتوانستند موقعیت‌ها را تبدیل به گل کنند. تمرکز لازم در این بازی به علت فشار و استرس بازی بسیار پایین بود و عدم تمرکز  باعث شد که خوب تصمیم بگیرند.

درخشان درباره اینکه تیم الدحیل حذف شده بود، اما بازی را برنده شد و عملکرد خط دفاعی پرسپولیس را چطور دید، گفت: اصلا تیم الدحیل که در قطر با این تیم بازی کردیم با این تیمی که در آزادی برابرش قرار گرفتیم زمین تا آسمان فرق می‌کرد به دلیل اینکه سرمربی اش عوض شده بود و تفکراتش فرق می‌کرد. فوتبال خوبی هم بازی کردند و یک فوتبال منطقی، اصولی و با برنامه بازی کردند و خوب دفاع کردند و در نهایت به اهداف خود رسیدند. این خودش نشان می‌دهد که پشت این بازی تفکری خوابیده بود و حساب و کتابی داشت و آماده بودند با برنامه بازی کنند و در نهایت نتیجه هم گرفتند و رفتند.

او بیان کرد: در آن طرف، ما بی محابا حمله می‌کردیم و هم تصمیم درستی در اجرای فرامین تاکتیکی  نمی‌گرفتیم که به ثمر برسد. یک مقدار بحث تک رویی و عدم همکاری تیمی در پرسپولیس دیده شد و این باعث شد که ما تمرکز لازم و همبستگی لازم در اجرای تاکتیک‌ها نداشته باشیم. مثال می‌زنم ما ۱۰ تا کرنر زدیم ۸ تا از آن کوتاه بوده است و عقلمان نمی‌رسید که چند تا را بلند ارسال کنیم. این تغییرات هم می‌توانستیم در زدن ضربات کرنر بدهیم، اما فشار روحی و روانی زیاد بود و نمی‌توانستیم  درست انجام بدهیم.

پیشکسوت پرسپولیس درباره شعار‌های  هواداران علیه مدیریت و کادر فنی  و اینکه الان وقت تغییرات در این تیم نیست، بیان کرد: آن‌ها اعتراض کردند و حق دارند.   به نظرم مدیریت نقش آن چنانی در این موضوع نداشت و مدیریت از لحاظ فنی تصمیم نمی‌گرفته است. اجرای فرامین تاکتیکی به کادر فنی برمی گردد. معتقدم که کادر فنی باید تصمیمات بهتری می‌گرفت. من اعتقاد دارم که اکنون وقت تغییرات نیست و شرایطش وجود ندارد و تصمیم درستی نخواهد بود. باید بگذاریم و اجازه بدهیم  آرامش به تیم برگردد و بعد از آن تصمیم بگیرند. همچنین  هر تصمیمی می‌گیرند بعد از برون رفت  فشار روحی و روانی باشد. اکنون هر تصمیمی گرفته شود منطقی نیست.

درخشان بیان کرد: تماشاگران همیشه تیم خود را دوست داشتند و ناراحت هستند از اینکه تیمشان باخت و طبیعی است حق هم با هواداران است. البته حرکاتی انجام دادند که دور از شکل و شمایل تماشاگران ما هست و مطمئنا‌ای اف سی با این رفتار برخورد می‌کند. شاید ما را تنبیه و جریمه کنند. مطمئنا درست است که آدم عصبانی می‌شود، اما باید خودمان را کنترل کنیم و نشان بدهیم که استادیوم‌های ما نظم خاصی دارد و اگر تیممان ببازد آشوبگر نیستیم و بهم نمی‌ریزیم، اما متاسفانه بعضی از مواقع چنین اتفاقاتی می‌افتد و نگاه‌ای اف سی به ما عوض می‌شود.

پیشکسوت پرسپولیس درباره  اینکه راهکار برای برون رفت این بحران چیست، بیان کرد: باید آرامش داشته باشند و اعضای هیئت مدیره بنشینند و فکر کنند و تصمیم بگیرند. هر کاری می‌کنند با عجله نباشد و اطلاعیه و بیانیه ندهند و تصمیمات با آرامش گرفته شود.  

او درباره اینکه تیم پرسپولیس از لحاظ فنی باید چه راهکاری داشته باشد، گفت: به نظرم پرسپولیسی‌ها خودشان مسئله را سخت کردند و از زمانی این مشکلات زیادتر شد که بازیکنان بیانیه دادند. کجای دنیا داریم که بازیکن بیانیه می‌دهد و همین بیانیه‌ها باعث شد که تیم از لحاظ روحی و روانی بهم بریزد و  بازیکنان تمرکزشان را از دست بدهند و  این موضوع  باعث شد که نتوانند فرامین تاکتیکی را در زمین مسابقه اجرا کنند.  

درخشان درباره اینکه این احتمال وجود دارد که درویش از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس کنار برود، گفت: اصلا به چه دلیل درویش را کنار بگذارند. نباید همه تقصیرات را گردن مدیرعامل بیندازند و  به طور حتم درویش هم حرف‌هایی برای زدن دارد و باید از او سوال کنند که چرا بازیکن نگرفته است. آیا پول برای جذب بازیکن داشته است و از سقف بودجه عبور می‌کرده یا نه! ما نباید یک طرفه قضاوت کنیم و بگوییم که مقصر مدیرعامل است. اگر قرار باشد درویش را از پرسپولیس بیرون کنند باید خیلی‌ها از این باشگاه برکنار کنند. نباید یک نفر را قربانی کنیم به خاطر اینکه مدیرعامل است. در گذشته هم چنین اتفاقاتی افتاده است و هر اتفاقی می‌افتد می‌گویند مدیرعامل عوض کنیم و این طوری نیست. اعضای هیئت مدیره باید بررسی و موشکافی کنند و ببینند کجا تصمیمات درستی گرفته نشده است. به طور حتم درویش هم حرف‌هایی برای گفتن دارد و صحبت‌های او به عنوان مدیرعامل حائز اهمیت است.  

او درباره اختلاف بین درویش و گل محمدی بیان کرد: به نظرم هیئت مدیره باید جلسه‌ای بگذارد و مشکلات را بررسی کرده و حل کند. اینکه مشکلات را گردن یک نفر بگذارید درست نیست، چون ما قاضی نیستیم که قضاوت کنیم. قضاوت را مردم می‌کنند و آنچه که اهمیت دارد این است که واقعیت‌ها را برای مردم بیان کنند و  در نهایت در جایگاهی قرار بگیرند و تصمیم بگیرند.  

باشگاه خبرنگاران