به تازگی بود که خبر برکناری کارلوس کیروش از هدایت تیم ملی قطر در فاصله یک ماه تا جام ملت‌های آسیا منتشر شد اما خیلی زود نام کیروش دوباره در حوالی یک کشور عرب‌زبان یعنی مصر شنیده می‌شود. باشگاه الزمالک مصر که از شروع فصل جدید در لیگ این کشور نتایج خوبی نداشته، به‌تازگی خوان […]

- تیم جدید کارلوس کیروش کدام است؟/ سرمربی پرتغالی دوباره به این کشور برمی‌گردد

به تازگی بود که خبر برکناری کارلوس کیروش از هدایت تیم ملی قطر در فاصله یک ماه تا جام ملت‌های آسیا منتشر شد اما خیلی زود نام کیروش دوباره در حوالی یک کشور عرب‌زبان یعنی مصر شنیده می‌شود. باشگاه الزمالک مصر که از شروع فصل جدید در لیگ این کشور نتایج خوبی نداشته، به‌تازگی خوان کارلوس اوسوریوی کلمبیایی را برکنار کرده و در شرایطی که این تیم در هفت بازی ۳ برد، ۲ تساوی و ۲ شکست با ۱۱ امتیاز و فاصله ۵ امتیازی تا صدر جدول در رده دهم است، به دنبال یک نام جدید برای هدایت این تیم می‌گردد و کارلوس کیروش به منظور مذاکره با این تیم به‌زودی وارد مصر خواهد شد.

این تیم اکنون توسط معتمد جمال کمک‌مربی این تیم هدایت می‌شود. قرار است پس از توافق طرفین کارلوس کیروش به‌صورت رسمی به عنون سرمربی این تیم معرفی شود. این باشگاه ۱۴ بار قهرمان لیگ مصر شده و آخرین بار در فصل ۲۲-۲۰۲۱ به این عنوان رسید و همچنین با حضور این تیم در جام کنفدراسیون آفریقا، سطح دوم مسابقات قاره‌ای آفریقا به میدان برود که اکنون باید دید در صورت توافق کیروش با این تیم چه نتایج به ثبت خواهد رسید.

کارلوس کیروش پیش از این در قطر ۱۲ بازی و در ایران ۷ دیدار روی نیمکت نشست و پیش از قبول هدایت این دو تیم به عنوان سرمربی تیم ملی مصر موفق شد آن‌ها را به فینال جام ملت‌های آفریقا برسد که در نهایت با شکست مقابل سنگال همراه شد.

کیروش اگر چه در سرمربی تیم‌های ملی بوده آخرین تیمی که خودش به عنوان سرمربی در آن فعالیت کرده رئال مادرید در فصل ۲۰۰۳/۰۴ بود و اگر چه پس از آن به عنوان دستیار سر الکس فرگوسن چهار سال همراه با او بود اما در ۵۹ مسابقه‎‌ای که هدایت رئال را به عنوان آخرین تجربه باشگاهی بر عهده داشت، تنها دست‌آوردش یک سوپرکاپ بود و با نفراتی چون رونالدو، لوئیز فیگو، رائول گونزالس، دیوید بکهام، گوتی، استبان کامبیاسو، ایکر کاسیاس، روبرتو کارلوس و زین‌الدین زیدان در ۵۹ بازی ۳۴ برد، ۱۱ تساوی و ۱۴ شکست داشت تا یکی از بدترین فصل‌های تاریخ رئال را رقم زده باشد.

منبع: خبـر ورزشی