به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، کیومرث هاشمی بعد بازدید از پروژه‌های ورزشی شهرستان کرج درخصوص ظرفیت‌های ورزشی استان البرز گفت: این استان ظرفیت‌های ورزشی خوبی خصوصا در عرصه قهرمانی دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای شود. در این استان باید توجه قابل توجهی به زیرساخت‌ها شود. در مرکز استان یک سالن ۶ هزار […]

- سند پیشرفت ورزش برای تمام دوران زندگی است

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، کیومرث هاشمی بعد بازدید از پروژه‌های ورزشی شهرستان کرج درخصوص ظرفیت‌های ورزشی استان البرز گفت: این استان ظرفیت‌های ورزشی خوبی خصوصا در عرصه قهرمانی دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای شود. در این استان باید توجه قابل توجهی به زیرساخت‌ها شود. در مرکز استان یک سالن ۶ هزار نفری وجود دارد که طبق گفته پیمان‌کار قرار است تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

او ادامه داد: این استان همچنین یک مجموعه جانبازان دارد که دارای مشکلات است و باید به آن توجه ویژه کنیم. همچنین در فردیس یک استخر و یک زمین چمن مصنوعی وجود دارد که تا ۲ ماه آینده قرار است به مرحله بهره‌برداری برسد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین درخصوص خانه جوان این استان گفت: ۲ خانه جوان در این استان وجود که یکی از آن‌ها در شهر کرج است و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی و قابل توجهی داشته است. در دور دوم سفر‌های ریاست جمهوری به استان البرز، حدود ۱۸۶ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است که ۸۰ میلیارد آن برای سالن ۶ هزار نفری کنار گذاشته شده که امیدوارم با مدیریت مجموعه ورزش این استان شاهد افتتاح پروژه‌های مدنظر باشیم.

او درخصوص برنامه‌های دیگر وزارت ورزش و جوانان برای این استان گفت: مساله افزایش سرانه ورزشی، بحث خوبی است، اما مهم‌تر از آن، این است که چقدر از سرانه ورزشی استفاده می‌شود. اینکه ۵ سالن وجود داشته باشد، اما از هر کدام ۴ ساعت استفاده شود خوب نیست و باید از ۲۴ ساعت، ۲۰ ساعت آن مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. این باید میزان تشخیص و ارزیابی ما از فضای موجود باشد.

هاشمی تاکید کرد: نه تنها وزارت ورزش و جوانان، دستگاه‌های دیگری هم در ورزش کشور فعالیت دارند و امیدواریم که آن دستگاه‌ها در شرایط متوازنی به اثربخشی امور ورزشی بپردازند. ما به جهت اینکه توازنی میان فضا و سرانه فضای ورزشی شکل دهیم، طرح آمایش سرزمین ورزش را در دستور کار داریم که تکلیفی است که قانون‌گذار به ما محول کرده است.

او افزود: تقریبا ۵۰ درصد این طرح پیش رفته است. با این طرح تکلیف استان و هر شهر مشخص می‌شود که هر شهر و شهرستان چه امکانات و ظرفیت‌هایی دارد و با این طرح دغدغه همیشگی ورزش کشور را حل خواهیم کرد تا امور به شکل سلیقگی پیش نرود و پروژه‌ای احداث نشود که مدنظر آن منطقه و پتانسیل‌های آنجا نیست. ما باید به سمت رشته‌هایی برویم که در آن منطقه اولویت دارد.

هاشمی گفت: بر این اساس، ما دنبال افزایش هیات‌های ورزشی در سطح کشور نیستیم و استان‌ها با مشخص کردن رشته‌های خود، اولویت‌بندی‌های لازم را انجام می‌دهند و ما آمایش سرزمین را طبق این مساله انجام خواهیم داد. در کنار آن، ما سند پیشرفت ورزش کشور را داریم که در آن سند، یک کودک از بدو تولد تا زمان مرگ می‌تواند در پروسه ورزشی مدنظر گرفته شده، قرار بگیرد و در صورت امکان وارد عرصه قهرمانی شود و در غیر اینصورت برای سلامتی خود، کار‌های لازم را انجام دهد. این سند لازم است در جلسه شورای عالی ورزش به ریاست رئیس جمهور مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد و امیدوارم این اتفاق تا پایان سال رقم بخورد.

هاشمی درخصوص دیدار با نخبگان ورزشی استان البرز گفت: حضور در جمع نخبگان و پیشکسوتان در هر حوزه‌ای، می‌تواند کمک حال آن حوزه باشد. ما در عرصه ورزش و جوانان نخبگان زیادی داریم. در سفر‌های استانی که ما حضور داریم، جلسه با نخبگان، پیشکسوتان و هیات‌های ورزشی برگزار می‌شود و از نقطه نظرات آن‌ها بهره‌مند می‌شود و اگر مشکلی باشد، تلاش می‌کنیم تا آن را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا