زیرنویس، گروه بین الملل: حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه در حالی همچنان ادامه دارد که تنها طی روز جمعه این حملات ۳۰۰ شهید برجای گذاشته است. ۵ هزار نظامی اسراییلی زخمی شده‌اند/ حال زخمی‌ها وخیم است رسانه های عبری زبان اذعان کردند: از زمان آغاز جنگ در […]

زیرنویس، گروه بین الملل: حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه در حالی همچنان ادامه دارد که تنها طی روز جمعه این حملات ۳۰۰ شهید برجای گذاشته است.

۵ هزار نظامی اسراییلی زخمی شده‌اند/ حال زخمی‌ها وخیم است

رسانه های عبری زبان اذعان کردند: از زمان آغاز جنگ در نوار غزه تاکنون پنج هزار نظامی اسراییلی زخمی شده اند.

این رسانه ها اضافه کردند: بخش توانبخشی روزانه حدود ۶۰ نظامی اسراییلی زخمی پذیرش می کند.

رسانه های صهیونیستی تاکید کردند: ما شاهد آن هستیم که بیش از ۲ هزار نظامی اسراییلی قطع عضو شده اند.

رییس بخش توانبخشی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: اکثر کسانی که زخمی شده اند در شرایط وخیمی به سر می برند و ما هیچگاه شاهد چنین شرایطی نبوده ایم.

رسانه های عبری زبان در حالی این آمار را منتشر می کنند که مقامات رژیم صهیونیستی به شدت انتشار آمار تعداد نظامیان به هلاکت رسیده و زخمی شده در لشکرکشی به نوار غزه را محدود کرده و سانسور می کنند بنابراین آمار زخمی های ارتش رژیم صهیونیستی و کشته های این رژیم بسیار بیشتر از آن چیزی است که رسانه ها اذعان کرده اند.

رسانه‌های صهیونیستی امروز گزارش داده بودند که عناصری که در خانیونس مستقر هستند اعضای لشکر ۹۸ ارتش رژیم صهیونیستی بوده که تاکنون ۸۰ تن از نیروهای آن به هلاکت رسیده اند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی روز جمعه فاش ساخت که «طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰ نفر از زخمی‌ها در نتیجه درگیری در غزه به بیمارستان سوروکا در بئر السبع منتقل شدند».

در همین راستا، وبگاه عبری «والا» نیز از بیمارستان «سوروکا» گزارش داد که وضعیت دو نظامی که شب گذشته در جریان جست و جوی اسرا نزد حماس در غزه مجروح شده بودند، وخیم است و آنها در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان بستری شدند.

۵ هزار نظامی اسراییلی زخمی شده‌اند/ حال زخمی‌ها وخیم است

صدها زخمی در بیمارستان‌های غزه روی زمین افتاده‌اند

یوسف العقاد مدیر یکی از بیمارستان‌های نوار غزه در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: اوضاع در بیمارستان‌های نوار غزه فاجعه بار است. در بیمارستان ما نزدیک به هزار زخمی و بیمار بر روی زمین خوابیده اند.

وی در ادامه افزود: ۲ تن از نیروهای امدادرسان ما در جریان حملات اسرائیل زخمی شده اند. زخمی‌ها در خیابان‌ها افتاده اند و نمی‌توانند خود را به بیمارستان برسانند. در هر اتاق ۹ زخمی و بیمار جا داده ایم و جای بیشتری نداریم.

العقاد تصریح کرد: اکثر کسانی که به بیمارستان منتقل می‌شوند در ناحیه ستون فقرات شکستی دارند.

از سوی دیگر مدیر وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد: مدرسه خلیفه که دربرگیرنده بیش از ۱۰ هزار آواره فلسطینی است توسط اشغالگران صهیونیست تحت محاصره قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: تک تیراندازهای رژیم صهیونیستی به سمت آوارگان فلسطینی در این مدرسه شلیک می‌کنند.

صدها زخمی در بیمارستان‌های غزه روی زمین افتاده‌اند

شبکه صهیونیستی «کان»: قدرت حماس از بین نرفته و این جنبش کنترل اوضاع غزه را در دست دارد

الییور لیوی کارشناس صهیونیست شبکه کان گزارش داد که بر خلاف صحبت‌های یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، جنبش حماس قدرت اصلی خود را از دست نداده است.

گالانت پیشتر در سخنانی مدعی شده بود که جنبش حماس در حال فروپاشی است.

لیوی در این خصوص تصریح کرد: جنبش حماس به صورت خاصی در مناطق جنوبی نوار غزه هدف قرار نگرفته و کنترل این مناطق را در دست دارد.

خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: شلیک موشک‌ها از سمت نوار غزه به سمت مناطق اطراف آن متوقف نمی‌شود.

گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز گذشته کلیپی را با شعار «تل‌آویو در آتش می‌سوزد، قدس آزاد خواهد شد» منتشر کرد.

مبارزان قسام روز جمعه در شصت‌وسومین روز نبرد، در چند نوبت شهر تل‌آویو، مرکز رژیم صهیونیستی را موشک‌باران کردند.

این نیروها اعلام کردند: رزمندگان فلسطینی موفق شدند نقشه صهیونیست‌ها برای آزاد کردن یکی از اسرای اسرائیلی را ناکام بگذارند.

قدرت حماس از بین نرفته و این جنبش کنترل اوضاع غزه را در دست دارد

۹ حمله حزب الله لبنان به مواضع صهیونیستی

حزب‌الله لبنان روز گذشته (جمعه) با صدور بیانیه‌هایی از ۹ حمله به مواضع و استحکامات ارتش رژیم صهیونیستی در بخش‌های شرقی و غربی مرز لبنان خبر داد.

حزب الله در این بیانیه‌ها اعلام کرد که حملات مذکور در حمایت از ملت قهرمان فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت قهرمانانه آنها صورت می‌گیرد.

نیروهای مقاومت در بخش شرقی لبنان و سرزمین‌های اشغالی مواضع صهیونیست‌ها در مسکاف عام را هدف قرار دادند. همچنین رادار اسرائیل در مزارع اشغالی شبعا هدف حمله قرار گرفت که تعدادی از نیروهای دشمن در این حمله کشته یا زخمی شدند.

حزب‌الله موقعیت رویسات العلم را نیز در مناطق اشغالی کفرشوبا و العباد مورد حمله مستقیم خود قرار داد.

در بخش غربی نیز نیروهای مقاومت منطقه خربه ماعر و موقعیت الراهب و پادگان نظامی میتات واقع در مقابل منطقه رمیش را هدف حملات خود قرار دادند که به دقت این مواضع مورد اصابت قرار گرفت.

رسانه‌های جنگی وابسته به مقاومت لبنان، تصاویری از حمله به پادگان متات رژیم صهیونیستی را منتشر کرده و نشان می‌داد این پادگان پس از حمله با موشک‌های رهگیر و شعله‌ور شدن آتش در آن از کار افتاده است.

۹ حمله حزب الله لبنان به مواضع صهیونیستی

وتوی آمریکا ضد قطعنامه آتش‌بس به معنی مشارکت در نسل‌کشی غزه است

عزت الرشق از مسئولان ارشد حماس و عضو دفتر سیاسی این جنبش استفاده آمریکا از حق وتو ضد قطعنامه شورای امنیت را که خواستار آتش‌بس فوری بنا بر انگیزه‌های انسانی در نوار غزه بود، محکوم کرد.

عزت الرشق در این بیانیه ابراز داشت: ما به شدت وتوی آمریکا ضد قطعنامه شورای امنیت مبنی بر آتش‌بس در غزه را محکوم می‌کنیم. مانع تراشی آمریکا در صدور این قطعنامه به معنی مشارکت مستقیم در کشتار ملت ما و انجام جنایات بیشتر و نسل‌کشی در غزه است و این موضعی غیر اخلاقی و غیر انسانی است.

ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت، دیشب قطعنامه پیشنهادی امارات برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه را وتو کرد.

حملات هوایی و توپخانه ای ارتش صهیونیستی علیه غزه

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز ساختمان‌های مسکونی در شهر رفح را بمباران کردند.

در جریان بمباران مناطق نزدیک به بیمارستان کویت در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

مناطق شمال اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه نیز از حملات وحشیانه جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در امان نمانده است.

برجای ماندن صدها شهید در حملات اشغالگران علیه غزه طی یک روز

منازل مسکونی در اردوگاه البریح در مرکز نوار غزه نیز شاهد حملات پی در پی جنگنده‌های صهیونیست بوده است. بمباران مناطق مسکونی در خانیونس واقع در جنوب نوار غزه دست کم شش شهید و چندین زخمی برجای گذاشته است.

توپخانه ارتش رژیم اشغالگر نیز مناطق شرقی خانیونس را هدف قرار داد. این در حالیست که درگیری‌های میان نیروهای مقاومت و متجاوزان در محورهای شرقی این منطقه در جریان است.

این در حالیست که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف منطقه عیتا الشعب واقع در جنوب لبنان را نیز هدف قرار دادند.

افزایش آمار شهدای فلسطینی

شبکه الجزیره گزارش داد که حملات ارتش رژیم صهیونیستی طی روز جمعه علیه مناطق مختلف نوار غزه دست کم ۳۰۰ شهید برجای گذاشت که باعث شده آمار شهدای فلسطینی به بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

در جریان این حملات تاکنون بیش از ۴۶ هزار فلسطینی زخمی شده اند.

برجای ماندن صدها شهید در حملات اشغالگران علیه غزه طی یک روز

عملیات نیروهای مقاومت علیه مواضع نظامیان صهیونیست

از سوی دیگر نبرد نیروهای مقاومت فلسطین با اشغالگران صهیونیست در محورهای مختلف نوار غزه طی ساعت‌های بامداد امروز همچنان ادامه داشته است. درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت و اشغالگران در غرب خیابان صلاح الدین مرکز نوار غزه در جریان است.

سرایا القدس اعلام کرد که نیروهای فلسطینی موفق شدند تجهیزات و محل تجمع نظامیان صهیونیست در جبالیا را هدف قرار دهند.

در جریان این عملیات یک نفربر نظامیان صهیونیست با اصابت خمپاره نیروهای فلسطینی هدف قرار گرفت.

نیروهای مقاومت اسلامی لبنان نیز اعلام کردند که پایگاه افیفیم متعلق به نظامیان صهیونیست را مقابل منطقه مارون الراس با شلیک چند موشک هدف قرار دادند.

این نیروها همچنین پایگاه رامیه رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند. در جریان این عملیات تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

برجای ماندن صدها شهید در حملات اشغالگران علیه غزه طی یک روز

حمله به کرانه باختری / درگیری نیروهای فلسطینی با اشغالگران

از سوی دیگر شبکه الجزیره از یورش گسترده نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری خبر داد. این اشغالگران به شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری حمله کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین به شهر سلفیت واقع در شمال کرانه باختری و منطقه الخضر در غرب شهر بیت لحم یورش بردند. در جریان حملات صهیونیست‌ها به روستای المزرعه الغربیه واقع در شمال رام الله یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران به شدت زخمی شد.

این عناصر اشغالگر به اردوگاه عقبه جبر واقع در اریحا در شرق کرانه باختری نیز یورش بردند و منازل فلسطینی‌ها در محله النابلسی در مرکز این اردوگاه را تحت محاصره خود درآوردند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست به شهر نابلس از سمت منطقه الطور حمله کردند.

سرایا القدس اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی در تیپ اریحا موفق شدند با شلیک گلوله و پرتاب نارنجک مانع پیشروی متجاوزان در اردوگاه عقبه جبر شوند.

محاصره منزل یکی از رهبران جهاد اسلامی در جنین

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حمله به کرانه باختری منزل یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین را محاصره کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که اشغالگران صهیونیست به منطقه کفر راعی واقع در جنوب غرب جنین حمله کرده و منزل یکی از رهبران جنبش جهاد را تحت محاصره خود درآوردند.

در حال تکمیل

منبع: مـهر