به گزارش زیرنویس از ارتش ، موشک «شفق» یکی دیگر از دستاوردهای هوانیروز است که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. موشک شفق ۴۸ کیلوگرم وزن، ۱۸۹ سانتی متر طول، ۲۰ کیلومتر برد و سرجنگی آن نیز ۱۳ کیلوگرم وزن دارد. این موشک قابلیت عملیات در شب و روز و کلیه شرایط آب و […]

به گزارش زیرنویس از ارتش ، موشک «شفق» یکی دیگر از دستاوردهای هوانیروز است که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. موشک شفق ۴۸ کیلوگرم وزن، ۱۸۹ سانتی متر طول، ۲۰ کیلومتر برد و سرجنگی آن نیز ۱۳ کیلوگرم وزن دارد. این موشک قابلیت عملیات در شب و روز و کلیه شرایط آب و هوایی را داراست و با هدایت لیزری قابلیت نصب بر روی دیگر جنگنده‌ها، قایق های تندرو و کشتی را دارد.

اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «از نیروی انسانی تا سرمایه انسانی» با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، هیئت رییسه ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش، فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان نیروهای زمینی، پدافند هوایی و دریایی ارتش و جمعی از معاونان و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد : در این‌که تربیت و آموزش یکی از ارکان مهم هرجامعه و سازمانی است همه اتفاق نظر داریم و همه قبول دارند که بدون تربیت و آموزش تحقق اهداف میسر نیست.

وی افزود: از دیرباز در ارتش جمهوری اسلامی ایران تربیت و آموزش یک رکن مهم بوده است و جایگاه خود را در همه راهبردها داشته است.

فرمانده ارتش ادامه داد: از آن روزی که فرماندهی کل قوا فرمودند آموزش در نیروهای مسلح یک فرضیه است موضوع تربیت و آموزش به صورت دیگری در ارتش مورد توجه قرار گرفت و ما در این نمایشگاه بنا داریم فرآیند ادای این فرضیه را به نمایش بگذاریم.

منبع خبر: رکنـا