جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ قرار است از ۲۲ دی ماه در قطر برگزار شود و میزبان در اولین دیدار در دیدار افتتاحیه به مصاف تیم ملی فوتبال لبنان می‌رود. در آستانه شروع این رقابت‌ها فوتی رنکینگ اقدام به معرفی شانس‌های نخست قهرمانی در این رقابت‌ها بر مبنای اطلاعات آماری کرد که تیم ملی فوتبال ایران […]

- بخت نخست قهرمانی در جام ملت‌های آسیا مشخص شد

جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ قرار است از ۲۲ دی ماه در قطر برگزار شود و میزبان در اولین دیدار در دیدار افتتاحیه به مصاف تیم ملی فوتبال لبنان می‌رود. در آستانه شروع این رقابت‌ها فوتی رنکینگ اقدام به معرفی شانس‌های نخست قهرمانی در این رقابت‌ها بر مبنای اطلاعات آماری کرد که تیم ملی فوتبال ایران بعد از ژاپن بخت دوم قهرمانی در جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ لقب گرفت. 

بخت قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

ژاپن ۳۶.۴ درصد

ایران ۱۷.۶ درصد

استرالیا ۱۴.۸ درصد

کره جنوبی ۱۳.۱ درصد

قطر ۵.۷ درصد

ازبکستان ۴.۴ درصد

عراق ۲.۵ درصد

عربستان سعودی ۱.۹ درصد

عمان ۱ درصد

امارات ۱درصد 

حدفاصل سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶، یعنی به مدت ۱۲ سال، فوتبال ایران در قاره کهن آقایی کرد. سه قهرمانی پیاپی ایران در جام ملت‌ها رکوردی است که هنوز پابرجاست و هیچ کشوری موفق به انجامش نشده است.

با این حال از سال ۱۹۷۶ تیم ملی ایران نتوانسته قهرمانی در این رقابت‌ها را به دست بیاورد.

ایران باید در اولین دیدارش در جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی فوتبال فلسطین برود. در دوره قبلی ایران توانست به نیمه نهایی برسد ولی در این مرحله برابر ژاپن با ۳ گل شکست خورد و از رسیدن به دیدار نهایی بازماند.

منبع: خبـر ورزشی