به گزارش زیرنویس، امیر بو خبوط خبرنگار نظامی سایت خبری عبری زبان واللا نوشت که منطقه الشجاعیه واقع در شرق شهر غزه یکی از خطرناک‌ترین مناطق در خاورمیانه برای تل آویو به شمار می‌رود، چرا که ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه با مجموعه‌ای از تونل‌ها و راکت‌ها و چاه‌ها و مین‌هایی مواجه شده که […]

به گزارش زیرنویس، امیر بو خبوط خبرنگار نظامی سایت خبری عبری زبان واللا نوشت که منطقه الشجاعیه واقع در شرق شهر غزه یکی از خطرناک‌ترین مناطق در خاورمیانه برای تل آویو به شمار می‌رود، چرا که ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه با مجموعه‌ای از تونل‌ها و راکت‌ها و چاه‌ها و مین‌هایی مواجه شده که گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در برابر آنها ایجاد کرده‌اند.

الجزیره که این گزارش را به زبان عربی ترجمه کرده، می‌افزاید که بوخبوط که در عملیات حضور در منطقه شجاعیه در کنار نیروهای صهیونیستی قرار داشت، از میزان غافلگیری نظامیان صهیونیست در ورود به این منطقه خبر داده و گفت که سروان عودید جانشین فرمانده تیپ ۱۸۸ ارتش در این حمله به نیروهای خود گفت که عناصر مسلح فلسطینی احتمالاً در این مناطق از چاه و تونل‌هایی که حفر کرده‌اند، استفاده خواهند کرد و بنابر ارزیابی صهیونیست‌ها بسیاری از این تونل‌ها در این منطقه وجود دارد.

آماده باش کامل

بوخبوط در گزارش خود از این عملیات که دیروز جمعه منتشر شد، نوشت که جانشین تیپ بین تانک‌ها و ساختمان‌ها در حالی که در احاطه نیروهای نظامی صهیونیست قرار داشت و آنها کاملاً آماده باش بودند، گفت: هرگز نمی‌دانید که گروه‌های مسلح یا پهپادهای مسلح از کدام منطقه ظاهر خواهند شد. موشک‌های ضد زره و راکت‌ها و عناصر انتحاری همگی در این منطقه حضور دارند.

این تحلیلگر نظامی به نقل از یکی از نظامیان صهیونیست که به خوبی از شرایط منطقه اطلاع دارد، نوشته است که یک یگان بسیار قوی از نیروهای حماس در الشجاعیه حضور دارد که از قدرتمندترین گردان‌ های گروه‌های مقاومت فلسطینی است و این چالش بزرگی برای رژیم صهیونیستی خواهد بود.

این خبرنگار نظامی صهیونیست به شکست فجیع تیپ ویژه گولانی در عملیات الشجاعیه در جنگ سال ۲۰۱۴ اشاره و تاکید کرد که تل آویو در آن زمان هزینه زیادی بابت این شکست پرداخت کرده است. الشجاعیه یکی از سخت‌ترین مناطق برای رژیم صهیونیستی است و شائول آرون نظامی صهیونیست نیز در این منطقه به اسارت نیروهای فلسطینی درآمد. گردان‌های القسام دو نظامی صهیونیست را در منطقه شجاعیه با گلوله تک تیراندازان خود از پای درآورده و ۷۹ خودروی زرهی را طی ۷۲ ساعت منهدم کرده‌اند.

منبع: مـهر