به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، روابط عمومی فدراسیون والیبال، فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) با مشورت تمامی ذینفعان کلیدی والیبال تقویم جدید والیبال برای دوره زمانی ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ را تدوین و اعلام کرد. در تدوین این تقویم شعار «هرچه ساده‌تر، بهتر» معیار فدراسیون جهانی است و برای نخستین بار این تقوم یک […]

- رونمایی فدراسیون جهانی والیبال از تقویم جامع ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، روابط عمومی فدراسیون والیبال، فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) با مشورت تمامی ذینفعان کلیدی والیبال تقویم جدید والیبال برای دوره زمانی ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ را تدوین و اعلام کرد.

در تدوین این تقویم شعار «هرچه ساده‌تر، بهتر» معیار فدراسیون جهانی است و برای نخستین بار این تقوم یک سال پیش از برگزاری المپیک منتشر شده تا روند آمادگی ورزشکاران و تیم‌ها را تسهیل کند.

فدراسیون جهانی والیبال تاکید کرده است که این تقویم در یک سال و نیم گذشته با مشورت همه ذینفعان کلیدی از جمله ورزشکاران، مربیان، کنفدراسیون‌های قاره‌ای، فدراسیون‌های ملی، لیگ‌های بزرگ ملی، دارندگان حقوق رسانه‌ای و شرکای تجاری تدوین شده است.

افزایش اهمیت و ارزش فصل باشگاهی، رویداد‌های بین‌المللی کلیدی مانند لیگ ملت‌های والیبال (VNL)، مسابقات قهرمانی جهان (که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود) و مسابقات قهرمانی قاره‌ای در اولویت تدوین تقویم ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ مدنظر قرار گرفته است. علاوه بر این موارد، با استفاده از رویداد‌های موجود و رتبه‌بندی جهانی برای کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک، مسیر‌های انتخابی ساده‌تر شده است.

این تقویم دارای برنامه زمان‌بندی ساده با کاهش ۲۵ درصدی تعداد رویداد‌های مهم بین‌المللی در مقایسه با دوره قبلی (دوره المپیک توکیو) است که حفظ سلامت و تندرستی ورزشکاران در اولویت قرار دارد و ۵۰ درصد از فصل بین المللی این دوره به ریکاوری و آماده سازی تیم‌ها اختصاص دارد.

در این تقویم شاهد افزایش هفته‌ها برای ریکاوری و آماده‌سازی بازیکنان هستیم به گونه‌ای که در مجموع نسبت به دوره قبل که ۱۱.۵ هفته ریکاوری داشت، شاهد ۱۳ هفته در سال ۲۰۲۸ و المپیک خواهیم بود.

بهینه‌سازی تقویم همچنین شامل تاریخ‌های ثابت برای رویداد‌های شاخص و فرمت‌های ساده‌شده مسابقات است تا برنامه‌ریزی آماده‌سازی تیم‌ها را تسهیل کند، در حالی که پیگیری همه جانبه را برای هواداران آسان‌تر می‌کند.

رئیس فدراسیون جهانی والیبال پس از رونمایی از این تقویم، گفت: در بیش از ۶۰ سال فعالیت من در والیبال به عنوان بازیکن تیم ملی، رئیس فدراسیون ملی، رئیس کنفدراسیون قاره‌ای و رئیس FIVB، این بهترین تقویم والیبال است که تا کنون منتشر شده است. این احساس را با بازخورد‌هایی که از مشاوره‌های گسترده خود با همه سهامداران اصلی ورزش دریافت کرده ایم، به دست آوردیم.

دکتر آری گراسا تصریح کرد: از طریق بهینه سازی تقویم، انتظار داریم بهترین ورزشکاران و تیم‌ها بخشی از همه رویداد‌های مهم باشند. علاوه بر این، با توجه به اینکه مسابقات جهانی هر دو سال یکبار با حضور ۳۲ تیم از هر جنسیت برگزار می‌شود، اطمینان داریم که کشور‌های بیشتری نسبت به گذشته می‌توانند میزبانی و شرکت در این تورنمنت معتبر را تجربه کنند.

برنامه مسابقات مهم والیبال سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ بر اساس این تقویم به قرار زیر است:

۲۰۲۵

لیگ ملت‌های والیبال گروه زنان ۱۲ خرداد تا پنجم مرداد ۱۴۰۴

لیگ ملت‌های والیبال گروه مردان ۱۹ خرداد تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۴

قهرمانی زنان جهان ۳۱ مرداد تا ۱۶ شهریور ۱۴۰۴

قهرمانی مردان جهان ۲۱ شهریور تا ششم مهرماه ۱۴۰۴،

 

۲۰۲۶

لیگ ملت‌های والیبال گروه زنان ۱۱ خرداد تا چهارم مرداد ۱۴۰۵

لیگ ملت‌های والیبال گروه مردان ۱۸ خرداد تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۵

قهرمانی زنان قاره‌ها از ۳۰ مرداد تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۵

قهرمانی مردان قاره‌ها ۲۰ شهریور تا پنجم مهر ۱۴۰۵،

 

۲۰۲۷

لیگ ملت‌های والیبال گروه زنان ۱۰ خرداد تا سوم مرداد ۱۴۰۶

لیگ ملت‌های والیبال گروه مردان ۱۷ خرداد تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۶

قهرمانی زنان جهان ۲۹ مرداد تا ۱۴ شهریور ۱۴۰۶

قهرمانی مردان جهان ۱۹ شهریور تا چهارم مهرماه ۱۴۰۶،

 

۲۰۲۸

لیگ ملت‌های والیبال گروه زنان ۱۹ اردیبهشت تا ۲۲ خرداد ۱۴۰۷

لیگ ملت‌های والیبال گروه مردان دوم خرداد تا پنجم تیر ۱۴۰۷

مسابقات والیبال بازی‌های المپیک ۲۴ تیر تا ۹ مرداد ۱۴۰۷

قهرمانی زنان قاره‌ها از ۲۸ مرداد تا ۱۳ شهریور ۱۴۰۷

قهرمانی مردان قاره‌ها ۱۸ شهریور تا سوم مهر ۱۴۰۷

رونمایی فدراسیون جهانی والیبال از تقویم جامع ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا