به گزارش زیرنویس، سیف الله مرادی، با بیان اینکه آزمون کتبی استخدامی وزارت بهداشت برای به کارگیری ۲۵ هزار نفر، ۲۸ مهر برگزار و یک ماه بعد نتایج اولیه آن اعلام شد، گفت: در یک فرصت ۲۰ روزه، اطلاعات داوطلبان مانند تأهل، مدارک تحصیلی، شرایط احراز و همچنین امتیاز کرونا، بررسی می‌شود و پس از […]

به گزارش زیرنویس، سیف الله مرادی، با بیان اینکه آزمون کتبی استخدامی وزارت بهداشت برای به کارگیری ۲۵ هزار نفر، ۲۸ مهر برگزار و یک ماه بعد نتایج اولیه آن اعلام شد، گفت: در یک فرصت ۲۰ روزه، اطلاعات داوطلبان مانند تأهل، مدارک تحصیلی، شرایط احراز و همچنین امتیاز کرونا، بررسی می‌شود و پس از آن، سه برابر ظرفیت قطعی، برای مصاحبه، دعوت می‌شوند.

وی اظهار داشت: پس از انجام مصاحبه و با احتساب نمره کتبی آزمون، اسامی واجدین شرایط استخدامی اعلام و سایر مراحل اداری و گزینش برای آنها طی می‌شود. تمام تلاش وزارت بهداشت بر این است که تا قبل از پایان سال، این ۲۵ هزار نفر مشغول به کار شوند.

مرادی ادامه داد: با مذاکراتی که با سازمان امور اداری و استخدامی کشور داشته‌ایم، مقرر شد که پس از انجام مرحله اول آزمون، برای دومین مرحله و استخدام ۲۵ هزار نفر دوم از مجموع ۷۵ هزار نفر، با هماهنگی این سازمان، فراخوان داده شود.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت با اشاره به بازنشستگی ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای وزارت بهداشت در سه سال گذشته، یادآور شد: در سه سال گذشته به ازای نیروهای بازنشسته، مجوزی برای استخدام به وزارت بهداشت داده نشده البته جایگزین کردن نیرو به جای آنها، نیازی به بحث و نظرات کارشناسی نیست و اطلاعات این افراد، به راحتی از سوی صندوق بازنشستگی و یا سازمان‌های بیمه گر پایه، به سازمان امور استخدامی، قابل ارائه است.

مرادی با بیان اینکه جایگزین کردن نیرو به ازای بازنشستگان وزارت بهداشت، نیاز فعلی مجموعه نظام سلامت است و با اشاره به توسعه بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و بهره برداری از دو هزار پروژه بهداشتی در طول دو سال گذشته، افزود: توسعه زیرساخت‌ها همزمان نیازمند تأمین و استخدام نیرو است که با همکاری مجموعه دولت در حال انجام است.

وی، تعداد کارکنان شرکتی وزارت بهداشت را ۸۳ هزار نفر عنوان کرد و گفت: منتظریم طرح ساماندهی نیروی انسانی، تعیین تکلیف شود و انتظار داریم تصویب و تأیید این طرح، به سرعت انجام و این نیروها مشمول تبدیل وضعیت شوند.

منبع: مـهر