تغذیه درست و سالم نقش بسیار مهمی برای داشتن موهای سالم دارد. با کاهش مصرف مواد غذایی سرشار از چربی‌های مضر و در عوض آن داشتن عادت‌های غذایی سالم‌تر تغییر بسیار محسوسی در موها ایجاد می‌کند. در ادامه ۷ ماده غذایی معرفی می‌کنیم که موهایتان را سالم و درخشان می‌کنند. ماهی آزاد ماهی آزاد منبع […]

- ۷ ماده غذایی مناسب برای داشتن موهای سالم

تغذیه درست و سالم نقش بسیار مهمی برای داشتن موهای سالم دارد. با کاهش مصرف مواد غذایی سرشار از چربی‌های مضر و در عوض آن داشتن عادت‌های غذایی سالم‌تر تغییر بسیار محسوسی در موها ایجاد می‌کند. در ادامه ۷ ماده غذایی معرفی می‌کنیم که موهایتان را سالم و درخشان می‌کنند.

ماهی آزاد

ماهی آزاد منبع غنی امگا۳ است. این ماده مغذی پوست سر را به خوبی هیدراته می‌کند به همین دلیل نیز باعث سلامت و افزایش رشد موها می‌شود. ماهی آزاد علاوه‌بر امگا۳، منبع خوب پروتئین و ویتامینD نیز محسوب می‌شود که برای رشد و سلامت موها لازم و ضروری هستند. بنابراین توصیه می‌شود برای داشتن موهایی سالم و درخشان ماهی آزاد را به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید.

آجیل

با مصرف آجیل اسیدهای چرب ضروری و همچنین مواد مغذی لازم را به موهایتان هدیه می‌دهید. مصرف پسته، بادام و خشکبار دیگر موهایتان را درخشان و سالم خواهد کرد.

موز

ریزش مو دلایل مختلفی دارد و استرس و اختلالات هورمونی از جمله مهمترین عوامل این مشکل هستند. خوشبختان موز حاوی میزان زیادی ویتامینB۶ است که شهرت زیادی در تنظیم هورمون‌ها و همچنین کاهش استرس دارد. بنابراین با مصرف موز شرایطی فراهم می‌کنید تا موهایتان از پیامدهای منفی اختلالات هورمونی و استرس در امان بمانند. به همین دلیل نیز موهایتان سالم‌تر و براق‌تر می‌شوند.

جوی دوسر

در بین مواد غذایی مختلفی که باعث سلامت و درخشندگی موها می‌شوند جوی دو سر جایگاه ویژه‌ای دارد. این ماده غذایی سرشار از سیلسیوم است که عنصری برای افزایش استحکام موها محسوب می‌شود. علاوه‌براین، این عنصر مغذی باعث افزایش ضخامت و درخشندگی موها می‌شود. شما می‌توانید با جوی دوسر انواع صبحانه‌ها را تهیه و میل کنید.

کدو حلوایی

کدو حلوایی یا همان کدو تنبل برعکس نامش بسیار فعال و زرنگ است. این ماده‌غذایی خوشرنگ باعث افزایش تولید سبوم می‌شود. سبوم سر همانند یک نرم‌کننده طبیعی عمل می‌کند و باعث رطوبت‌بخشی به موهای خشک شده و سلامت و شادابی را به موها باز می‌گرداند.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز معمولا برای سلامتی بدن و موها بسیار مفید هستند. این مواد غذایی سرشار از موادمغذی مانند اسیدهای آمینه، موادمعدنی و همچنین ویتامین‌های مختلفی از جمله A، C، Eو K هستند. این مواد مغذی نیز باعث رشد موها شده و مقاومت و درخشندگی آنها را بالا می‌برند.

جلبک‌ها

جلبک‌ها از جمله جلبک اسپرولینا برای کل بدن مفید هستند اما تاثیر ویژه‌ای روی سلامت موها دارند. جلبک‌ها سرشار از آهن، زینک، اسیدهای چرب امگا۳ و غیره هستند که برای حفظ سلامت و درخشندگی موها لازم و ضروری محسوب می‌شوند.

۲۳۳۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین