به گزارش زیرنویس به نقل از تسنیم، دارایی ۲۵ خانواده ثروتمند دنیا در امسال میلادی ۱.۵ تریلیون دلار افزایش یافته و دو خانواده آل نهیان امارات و آل ثانی قطر به لطف چاه‌های نفت و گاز در میان ۵ خانواده ثروتمند دنیا قرار گرفته‌اند. ثروتمندترین خانواده‌های دنیا ۱.۵ تریلیون دلار در ۲۰۲۳ ثروتمندتر شده‌اند. کل […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تسنیم، دارایی ۲۵ خانواده ثروتمند دنیا در امسال میلادی ۱.۵ تریلیون دلار افزایش یافته و دو خانواده آل نهیان امارات و آل ثانی قطر به لطف چاه‌های نفت و گاز در میان ۵ خانواده ثروتمند دنیا قرار گرفته‌اند.

ثروتمندترین خانواده‌های دنیا ۱.۵ تریلیون دلار در ۲۰۲۳ ثروتمندتر شده‌اند.

کل ثروت ثروتمندهای دنیا ۱.۵ تریلیون دلار از زمان آخرین رتبه‌بندی افزایش یافته و تغییرات قابل توجهی در خاورمیانه و فراتر از آن به وجود آمده است.

یکی از برجسته‌ترین اعضای این گروه خانواده هرمس مالک شرکت فرانسوی تولید کالاهای لوکس هرمس است. ۵۶ میلیارد دلار به ثروت این خانواده افزوده شده و در جایگاه سوم دنیا قرار دارد.

خانواده آل نهیان در امارات درحال‌حاضر در جایگاه اول رتبه‌بندی خانواده‌های ثروتمند بلومبرگ قرار دارد و از خانواده والتون صاحب شرکت والمارت پیشی گرفته است.

آل نهیان با ۳۰۵ میلیارد دلار ثروت از خانواده والتون با ۴۵ میلیارد دلار فراتر رفته است.

خانواده سلطنتی آل ثانی قطر هم در رتبه پنجم ثروتمندترین خانواده‌های جهان قرار دارد.

خانواده‌های دیگری مانند مارس، ورتیمر و رویتر هم در لیست میلیاردرهای بلومبرگ با ثروتی که ۳ تا ۴ نسل ادامه یافته قرار دارند.

تاثیر ثروت‌های نفتی خاورمیانه تا حدی دورنمای کسب و کارهای جهانی را تغییر داده و قدرت مالی افراد و شرکت‌ها را افزایش داده است.

به طور کلی حدود ۲۵ خانواده در لیست خانواده‌های ثروتمند دنیا وجود دارد.

در حالی که بی‌ثباتی بازارها و نوسانات شدید مجازی دورنمای مالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ثروت این خانواده‌ها به خاطر ارزش‌های مشترک، حس وظیفه شناسی و تعهد به یکپارچگی خانوادگی ادامه یافته است.

این خانواده‌ها علیرغم چالش‌های بسیار مانند جنگ، رکودهای اقتصادی، مالیات و درگیری‌های خانوادگی و بسیاری موارد دیگر همچنان پابرجا هستند.

تحلیلگران دلیل موفقیت این خانواده‌ها را تمرکز بر موفقیت‌های بلندمدت به جای سودهای کوتاه مدت می‌دانند.