طرح پنتاگون برای فروش بسته نظامی جدید۱۰۶میلیون دلاری به تل‌ آویو
طرح پنتاگون برای فروش بسته نظامی جدید۱۰۶میلیون دلاری به تل‌ آویو

وزرات دفاع آمریکا طی بیانیه‌ای فروش احتمالی گلوله‌های تانک و مهمات نظامی دیگر به رژیم صهیونیستی به ارزش ۱۰۶ میلیون دلار را تایید کرد.

 

به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، پنتاگون روز شنبه اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی گلوله‌های تانک به همراه تجهیزات مربوطه به ارزش ۱۰۶.۵ میلیون دلار به اسراییل را تأیید کرده است.

در بیانیه «آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا» وابسته به پنتاگون آمده است: «وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی محموله تسلیحاتی به ارزش تقریبی ۱۰۶.۵ میلیون دلار از جمله ارسال گلوله‌های تانک از نوع «M۸۳۰A۱» دارای کالیبر ۱۲۰ میلیمتری به همراه تجهیزات مربوطه به اسراییل تأیید کرد.»

در این بیانیه توضیح داده شده است که رژیم اسراییل پیشتر درخواست خرید ۱۳ هزار گلوله تانک از نوع M۸۳۰ را به مقامات پنتاگون ارایه کرده است.

این درخواست در حالی مطرح شده که استفاده از تسلیحات آمریکا در جنگی که جان هزاران نفر را گرفته، نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده است.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته در گزارشی به نقل از منابع آگاه اسراییلی و آمریکایی نوشت که با وجود افزایش تلفات ناشی از تهاجم مجدد اسراییل به جنوب غزه، دولت بایدن از محدودکردن کمک‌های نظامی خود به این رژیم خودداری می‌کند.

به نوشته رویترز، آمریکا سالانه ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی به اسراییل می‌کند که این اقلام نظامی از جت‌های جنگنده تا بمب‌های قدرتمندی که می‌توانند تونل‌های حماس را تخریب کنند، شامل می‌شود. دولت بایدن به‌تازگی از کنگره خواست تا ۱۴ میلیارد دلار کمک اضافی به اسراییل را تصویب کند.

تارنمای آکسیوس نیز اخیراً گزارش داد که واشنگتن بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۲ بیش از ۷۰ هزار نوع سلاح از جمله جنگنده، وسایط نقلیه زمینی، موشک و بمب به اسراییل ارایه کرده است.

آمریکا در سال ۲۰۲۳ حداقل ۱۶ نوع تسلیحات از جمله موشک و هواپیما در اختیار اسراییل قرار داده، اگرچه تعداد و نوع دقیق تسلیحات مشخص نشده است.

منبع: مـهر