امسال سپاهان شانس اصلی قهرمانی است
امسال سپاهان شانس اصلی قهرمانی است

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره برد پرگل سپاهان برابر تیم مس رفسنجان در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: کادر فنی سپاهان نسبت به بازی قبلی  تغییراتی در ترکیب به وجود آورد و از کاوه رضایی و عیسی آل کثیر از ابتدای بازی در خط حمله استفاده کرده بود. بعد از مدت‌ها با رفع […]

سپاهان, فوتبال برتر, قهرمان لیگ برتر فوتبال - امسال سپاهان شانس اصلی قهرمانی است

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره برد پرگل سپاهان برابر تیم مس رفسنجان در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: کادر فنی سپاهان نسبت به بازی قبلی  تغییراتی در ترکیب به وجود آورد و از کاوه رضایی و عیسی آل کثیر از ابتدای بازی در خط حمله استفاده کرده بود. بعد از مدت‌ها با رفع مصدومیت  رضا شکاری،  این بازیکن هم به ترکیب اضافه شده بود. در خط دفاعی هم محمد قربانی در کنار دانشگر حضور داشت  و در سمت چپ رامین رضاییان و زکی پور بودند و در خط هافبک هم محمد کریمی، جواد حسین نژاد و فرشاد احمد زاده بازی کردند.

استرس سپاهانی ها بعد از گل رامین رضاییان از بین رفت

او افزود: تیم سپاهان  در نیمه اول مالک بازی بود و بیشتر سعی می‌کرد از کار‌های ترکیبی و از عمق دفاع مس رفسنجان استفاده کند که در نهایت به گلی ختم نشد. اما در نیمه دوم سپاهان هجومی‌تر بازی کرد و روی ضربه کاشته‌ای که رامین رضاییان خیلی خوب زد، استرس این تیم اصفهانی از بین رفت و به گل اول دست یافت. بعد از آن تیم مس رفسنجان برای اینکه به گل تساوی برسد یک مقدار بازتر بازی کرد و سپاهان هم با کار‌های ترکیبی که انجام داد و تعویض‌هایی که مورایس انجام داد به گل‌های بیشتری رسیدند و با ۴ گل تیم حریف را شکست دادند.

رامین رضاییان در بازی های اخیر خیلی تاثیرگذار بوده است

سید صالحی درباره اینکه تیم سپاهان با زدن گل‌های زیاد نشان داد که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است، گفت: تیم سپاهان یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی است و یکی از اتفاقاتی که دارد رخ می‌دهد نفراتی که در سپاهان هستند به نحو احسن دارند وظایف خود را انجام می‌دهند و در کنار بازیکنان باتجربه‌ای که این تیم اصفهانی گرفت، بازیکنانی مثل حسین نژاد، یوسفی و قربانی از آکادمی سپاهان توانستند به این تیم اصفهانی کمک کنند.  با وجود اینکه تیم سپاهان تغییراتی در خط حمله اش داده بود، اما باز هم توانستند نتیجه لازم را بگیرند و این نشان می‌دهد که سپاهان بیست و خرده‌ای بازیکن دارد که هر کدامشان می‌توانند تعیین کننده بازی باشند. از همه مهمتر اینکه رامین رضاییان در این هفته‌ها خیلی خوب بازی می‌کند و خیلی تاثیرگذار بوده است.

تمرکز در خط دفاعی تیم مس رفسنجان وجود نداشت

کارشناس فوتبال درباره اینکه تیم مس رفسنجان را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: تیم مس رفسنجان ۲ بازی گذشته خود را از دست داده بود و شکست خورد و  آن‌ها می‌دانستند در مقابل سپاهانی بازی می‌کنند که اگر فضا به این تیم بدهند طبیعتا این تیم اصفهانی استفاده خواهد کرد. به طور طبیعی به دنبال این بودند که چشم به ضد حملات بدوزند و از قدرت هجومی پریرا استفاده کنند و در خط هافبک از جلال علی محمدی بهره ببرند. در نیمه اول این تیم توانست برابر تیم سپاهان پایاپای بازی کند و دروازه اش را بسته نگه داشت، اما در نیمه دوم سپاهان از عمق خط دفاعی حریف استفاده کرد و گل‌هایی که این تیم اصفهانی زد قاعدتا تمرکز در خط دفاعی تیم ساکت الهامی وجود نداشت و خیلی راحت شهریار مغانلو توانست دروازه خالی را باز کند.

تیم مس رفسنجان موقعیت های زیادی به سپاهان داد

او خاطر نشان کرد: این موضوع نشان دهنده این است که تیم مس رفسنجان تا زمانی که گل نخورده بود توانست بر بازی تسلط پیدا کند و دروازه اش باز نشود، اما از زمانی که گل خوردند، آن‌ها باز و بالا بازی کردند و موقعیت‌های زیادی به سپاهان دادند. به هر حال  تیم‌هایی که برابر سپاهان باز بازی کنند، این تیم اصفهانی می‌تواند از عمق دفاع و کناره‌ها به خاطر وینگر‌هایی که در چپ و راست دارد که در حمله شرکت می‌کنند کار دفاعی حریفان را سخت می‌کنند.

محمد قربانی در ۲ بازی در پست اصلی اش نیست

سید سیدصالحی تصریح کرد: یکی از فاکتور‌های مثبت امسال تیم سپاهان، حضور رامین رضاییان و زکی پور در حمله است که با نفرات بیشتری حمله می‌کنند. هافبک‌های سپاهان در داخل جمع می‌شوند و سعی می‌کنند توپ را به دفاع چپ و راست خود بدهند و همین عاملی می‌شود تیم‌هایی که مقابل سپاهان بازی می‌کنند، نتوانند بالا بازی کنند و اگر بالا بازی کنند به خاطر حضور رامین رضاییان و  میلاد زکی پور قاعدتا آن فضا را از دست می‌دهند.  از همه مهمتر این است که تیم‌ها  می‌خواهند ضد حمله به سپاهان بزنند و طبیعی بود. محمد قربانی در ۲ بازی در پست اصلی اش نیست و اشتباهی که در نیمه اول بازی انجام داد احتمال داشت که مس رفسنجان به گل برسد.

سپاهان با ارائه بازی منطقی برابر مس رفسنجان برنده شد

کارشناس فوتبال گفت: اگر مس رفسنجان به گل می‌رسید به طور طبیعی شرایط به صورتی دیگر رقم می‌خورد، اما سپاهان توانست یک بازی منطقی انجام بدهد و با نتیجه پر گل توانست حریف خود را شکست بدهد.

او درباره برد پرسپولیس برابر تیم هوادار بیان کرد: تیم پرسپولیس نسبت به بازی که  با الدحیل داشت و اتفاقاتی که افتاده بود، کادر فنی  یکی، ۲ تغییر داد و شهاب زاهدی به علت محرومیت در این بازی نبود و از نبیل باهویی استفاده کرد. همچنین سروش رفیعی از ابتدا بازی نداد بود و سعی کرده بود که  از محمد عمری در خط هافبک استفاده کرد و به نوعی سیستم ۴-۱-۴-۱ بازی کرد. طبیعتا تیم پرسپولیس در نیمه اول فوتبال مالکانه انجام داد و تیم هوادار به طور کامل در زمین خودش بود و توپ در اختیار پرسپولیس بود.

مهدی ترابی با استفاده از اشتباه خط دفاع هوادار   به گل رسید

سید صالحی گفت: پرسپولیسی‌ها با کار‌های ترکیبی در خط دفاع و هافبک سعی می‌کردند که دانیال اسماعیلی فر و سعید صادقی بالا بازی کنند و بتوانند فشار بیشتری بیاورند و موقعیت‌هایی روی دروازه هوادار خلق کردند و از حرکتی که سعید صادقی در سمت راست انجام داد، مهدی ترابی توانست از اشتباه خط دفاعی هوادار استفاده کند و به گل برسد.

پرسپولیس با بردن تیم هوادار از بحران خارج شد

کارشناس فوتبال تصریح کرد: نیمه دوم بازی، تیم هوادار چیزی برای از دست دادن نداشت و دقایق زیادی از بازی در اختیار تیم هوادار بود و بالا بازی کردند و فشار روی دروازه پرسپولیس آوردند و یک مقدار مشهود بود که خستگی در دقایق ۷۰ به بعد در بازیکنان پرسپولیس دیده می‌شد و چیزی که هنوز در تیم پرسپولیس نشان داده می‌شود عدم تمرکز در خط حمله است و موقعیت‌هایی که روی دروازه خلق می‌کنند به راحتی از دست می‌دهند. به نظرم استرس و ترس از بازی با الدحیل هنوز در پرسپولیسی ها دیده می‌شود، اما سرخپوشان توانستند ۳ امتیاز این بازی را بگیرند که خیلی کمکشان می‌کند که از این شرایط در بیایند، چون اگر این بازی را نتیجه نمی‌گرفتند آنها وارد بحران می‌شدند، اما ۳ امتیاز کمکشان کرد که از این بحران در بیایند.

باشگاه خبرنگاران