به گزارش زیرنویس، مهدی آماده دادستان عمومی و انقلاب دزفول اظهار کرد: با رصد اطلاعاتی و دستور قضایی، اعضای باند فروش سکه‌های تقلبی به سرکردگی گل‌محمد افغان در دزفول بازداشت و روانه زندان شدند. وی افزود: با وصول شکایت‌های متعدد اشخاص از سراسر کشور مبنی بر کلاهبرداری فردی با هویت گل‌محمد افغان از طریق ارسال […]

به گزارش زیرنویس، مهدی آماده دادستان عمومی و انقلاب دزفول اظهار کرد: با رصد اطلاعاتی و دستور قضایی، اعضای باند فروش سکه‌های تقلبی به سرکردگی گل‌محمد افغان در دزفول بازداشت و روانه زندان شدند.

وی افزود: با وصول شکایت‌های متعدد اشخاص از سراسر کشور مبنی بر کلاهبرداری فردی با هویت گل‌محمد افغان از طریق ارسال پیامک کشف تعدادی سکه عتیقه و دو عدد مجسمه و تمایل برای فروش با قیمت پایین،موضوع در دستور کار قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول ادامه داد: متهمین پس از دیدار با مالباختگان ابتدا با ارائه بریدگی سکه طلای واقعی اطمینان خریدار را حاصل و در مرحله دوم در مکان‌های دور افتاده و متروکه حاشیه شهرها با آنان قرار گذاشته و مبالغ بالای صد میلیون تومان از آنان تصاحب و سکه‌های تقلبی به آنان می فروختند.

آماده افزود: با رصد اطلاعاتی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی دزفول قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی و فنی، کلاهبرداران شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: در ادامه با تجمیع پرونده‌ها و هماهنگی با مقام قضایی، مامورین جهت انجام معامله صوری ورود و سپس در یک عملیات ضربتی برای دستگیری متهمان اقدام کردند.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت: یکی از متهمان در لحظه دستگیر و نفر دوم نیز متواری شد که با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح به وی شلیک و پس از مجروح شدن، دستگیر شد.

وی عنوان کرد: در بازرسی صورت گرفته، تعداد دو هزار سکه تقلبی و شش دستگاه گوشی با خطوط متفاوت به کار رفته در معاملات، کشف و ضبط و همچنین در بازرسی از منازل متهمان نیز تعداد هزار سکه تقلبی، مقداری موادمخدر و دو دستگاه خودرو کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: باتوجه به گستردگی شکات در نقاط مختلف کشور، اطلاع‌رسانی و تحقیقات تکمیلی در حال انجام و متهمین با قرار مناسب روانه زندان شدند.

منبع خبر: رکنـا