زیرنویس، گروه بین الملل: همزمان با حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه به نظر می‌رسد تنش‌ها و درگیری‌ها در کرانه باختری میان نیروهای فلسطینی و اشغالگران صهیونیست افزایش یافته است. نبرد شدید مقاومت با نظامیان صهیونیست و هلاکت و زخمی شدن شمار دیگری از اشغالگران خبرنگار الجزیره اعلام کرد که هم اکنون […]

زیرنویس، گروه بین الملل: همزمان با حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه به نظر می‌رسد تنش‌ها و درگیری‌ها در کرانه باختری میان نیروهای فلسطینی و اشغالگران صهیونیست افزایش یافته است.

نبرد شدید مقاومت با نظامیان صهیونیست و هلاکت و زخمی شدن شمار دیگری از اشغالگران

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که هم اکنون درگیری‌های بسیار شدیدی بین مبارزان مقاومت فلسطین و اشغالگران در عمق اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه جریان دارد.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که رژیم صهیونیستی شماری از زخمی شدگان در نبردهای شجاعیه و جبالیا را به اراضی اشغالی منتقل کرده است.

گردان‌های قسام یک خودروی زرهی دیگر رژیم صهیونیستی را در منطقه الفالوجا در شمال نوار غزه با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد.

پایگاه خبری عبری زبان حدشوت بزمان اعلام کرد: نتنائیل مناحیم ایتان افسر اسراییلی از منطقه معالیه افرایم از نیروهای یگان ۶۶۹ بر اثر انفجار بمب در نوار غزه کشته شده است.

 قسام اعلام کرد: نیروها و ادوات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق شهر خان یونس با خمپاره درهم کوبیدیم. مبارزان ما با گروهی از نظامیان صهیونیست در غرب جبالیا در شمال نوار غزه درگیر شده و یک نظامی را از فاصله صفر از پا درآوردند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم اذعان کرد: نبرد سختی در شجاعیه در شهر غزه و جبالیا در شمال شرق این شهر داریم.

منابع فلسطینی از درگیری شدید نیروهای مقاومت در خان یونس خبر دادند.

جدیدترین آمار تل‌آویو از نظامیان به هلاکت رسیده در جنگ غزه

جدیدترین آمار تل‌آویو از نظامیان به هلاکت رسیده در جنگ غزه

ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر به شکل قطره چکانی آماری از نظامیان خود منتشر کرد که از شروع جنگ در هفتم اکتبر به هلاکت رسیده‌اند.

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی به طور رسمی به زخمی شدن ۱۵۹۳ نظامی خود از آغاز جنگ در غزه اذعان و تاکید کرد که حال ۲۵۵ نفر از آنها وخیم است.

ارتش این رژیم اذعان کرد: ۵۵۹ نظامی از زمان حمله زمینی به غزه زخمی شده اند که حال ۱۲۷ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۴۱۶ نظامی در بیمارستانها تحت درمان هستند که ۴۰ درصد از آنها حالشان وخیم و ۲۱۱ نفر هم جراحت متوسط دارند.

ارتش این رژیم به هلاکت ۴۲۶ نظامی و افسر از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر اذعان کرد که ۱۰۲ نفر از آنها از زمان شروع حمله زمینی کشته شده اند.

همچنین ارتش این رژیم از هلاکت ۲۹ نظامی از زمان پایان آتش بس موقت خبر داد.

هدف قرار گرفتن ۴۴۹مرکز بهداشتی و درمانی در نوار غزه و کرانه باختری

هدف قرار گرفتن۴۴۹مرکز بهداشتی و درمانی در نوار غزه و کرانه باختری

رئیس سازمان جهانی بهداشت ضمن تأیید آمار شهدای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت نوار غزه، از هدف قرار گرفتن ۴۴۹ مرکز بهداشتی و درمانی در نوار غزه و کرانه باختری به دست صهیونیست‌ها خبر داد.

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: ما به صورت مستند ثبت کرده‌ایم که از هفتم اکتبر تا کنون بیش از ۴۴۹ مرکز مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در غزه و کرانه باختری مورد حمله قرار گرفته است.

«تدروس آدهانوم» در نشستی خبری افزود: سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است و از ۳۶ بیمارستان تنها ۱۴ بیمارستان تا حدی کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: علائم نگران کننده‌ای از نوار غزه در خصوص انتشار بیماری‌های همه‌گیر و میزان بالای اسهال و بیماری‌های تنفسی گزارش شده است. کمبود غذا و آب آشامیدنی شرایطی را ایجاد می‌کند که بیماری‌ها را در غزه گسترش می‌دهد.

آدهانوم تأکید کرد: بیش از ۱۷۰۰۰ نفر از جمله ۷۰۰۰ کودک در غزه کشته شده و نمی‌دانیم چند نفر زیر آوار مفقود شده‌اند. تأثیر جنگ غزه بر بخش بهداشت فاجعه بار است. آتش‌بس تنها راه حل برای حفظ سلامت ساکنان نوار غزه است.

رئیس سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت: ما عمیقاً از تصویب نشدن پیش‌نویس قطعنامه در شورای امنیت در مورد آتش بس در غزه متأسفیم.

پادگان «یعرا» در عمق ۲ کیلومتری فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت

پادگان «یعرا» در عمق ۲ کیلومتری فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت

حزب الله لبنان اعلام کرد که مقر فرماندهی جدید ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب پایگاه یعرا در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، حزب الله لبنان اعلام کرد که مقر فرماندهی جدید ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب پایگاه یعرا در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده و تلفاتی دقیق و قطعی به نیروهای دشمن وارد کرده است.

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که پهپادها با دقت به هدف اصابت کرده و تلفاتی به نظامیان اشغالگر وارد کردند.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین در جنوب لبنان بیان کرد: پادگان یعرا در دو کیلومتری از مرز لبنان قرار دارد و برای اولین بار امروز آن را هدف قرار داد. برخی منابع به ما اعلام کردند که مقاومت در چند نقطه قبل از این حمله اشغالگران را مشغول کرده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد: مقاومت با مشغول کردن ارتش اشغالگر، سامانه دفاع هوایی در بخش غربی را از کار انداخت و سپس پهپادها را به سمت پادگان یعرا به پرواز درآورد.

همزمان توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی حومه شهرک کفرکلا را زیر آتش قرار داد.

هلاکت ۱۱نظامی صهیونیست در شمال غزه/انهدام شش خودرو زرهی و یک تانک

هلاکت ۱۱نظامی صهیونیست در شمال غزه/انهدام شش خودرو زرهی و یک تانک

رزمندگان گردان‌های قسام ۱۱ نظامی صهیونیست را در تازه‌ترین دور نبرد در جبهه‌های شمالی نوار غزه از پا درآوردند و شش خودرو زرهی، یک تانک مرکاوا و یک بولدوزر نظامیان اشغالگر را منهدم کردند.

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که در نبردهای بامداد و سحرگاه امروز یکشنبه در غرب اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه شش خودرو زرهی و یک دستگاه بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت‌های ضد زره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد.

گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد که یک دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را در منطقه تل الزعتر در شمال نوار غزه با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کرد.

در خبری دیگر، رزمندگان جنبش حماس از به هلاکت رساندن ۱۰ نظامی رژیم صهیونیستی از فاصله صفر در منطقه الفالوجا در شمال نوار غزه خبر دادند. همچنین تک تیراندازان قسام یکی از تک تیراندازان اشغالگر را در منطقه الفالوجا از پا در آوردند.

منابع فلسطینی هم اعلام کردند که گردان‌های قسام گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی را در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه با بمب‌های ضدنفر «رعدیه» هدف قرار داد.

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم اعلام کرد که رزمندگانش سه خودرو زرهی نظامیان رژیم صهیونیستی را در جبالیا و فالوجا در شمال نوار غزه با راکت‌های تاندوم و آر پی جی هدف قرار دادند.

نبرد شدید مقاومت فلسطین با اشغالگران با موشک یاسین ۱۰۵

نبرد شدید مقاومت فلسطین با اشغالگران با موشک یاسین ۱۰۵

نیروهای مقاومت فلسطین در حال نبرد سنگین با نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه هستند و تلفاتی به آنها وارد کردند.

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، نیروهای مقاومت در حال نبرد شدید با اشغالگران در شرق محله الزیتون هستند.

همزمان صدای آژیر خطر در ناحل عوز به صدا درآمده است.

گردان‌های قسام اعلام کردکه یک بولدوزر اسرائیلی از نوع D۹ را در منطقه تل الزعتر در شمال نوار غزه با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کرده است.

مبارزان گردان‌های قسام یک خودروی زرهی اسرائیلی را در منطقه الفالوجا در شمال نوار غزه مورد حمله قرار داده و سه نظامی اسرائیلی را از فاصله صفر به قتل رساندند.

همچنین مبارزان گردان‌های قسام گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی را که در داخل ساختمانی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه پناه گرفته بودند، با راکت‌های ضدنفر هدف قرار دادند و همه نیروها کشته و زخمی شدند.

گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد که گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی و یک بولدوزر نظامی را در غرب جبالیا در شمال نوار غزه با بمب‌های ضدنفر رعدیه هدف قرار داده است.

اذعان رسانه‌های صهیونیست: جنگ با فلسطینیان سخت است

رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که نبرد با نیروهای فلسطینی در نوار غزه سخت است.

در گزارش این رسانه‌های صهیونیستی آمده است: روند درگیری‌ها با نیروهای فلسطینی به صورت سخت و کُند پیش می‌رود.

رسانه‌های مذکور تاکید کردند: ارتش اسرائیل برای تحقق اهداف خود به مدت زمان طولانی نیاز دارد. نیروهای ارتش از زمان آغاز جنگ تاکنون ۱۹۲ مسجد را در نوار غزه به بهانه وجود تونل‌های نیروهای مقاومت در زیر آنها تخریب کرده اند.

رسانه‌های عبری زبان اضافه کردند: زمان باقی مانده برای تعیین تکلیف درگیری‌ها در خان یونس بسیار کوتاه بوده و این درگیری‌ها شدیدتر و پیچیده‌تر شده است.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی المیادین روز گذشته به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز نبرد زمینی در غزه حدود دو هفته پس از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر تاکنون ۱۰۲ نظامی این رژیم به هلاکت رسیدند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز در گزارشی به نقل از منابع نظامی اسرائیلی از زخمی شدن بیش از ۵ هزار نظامی این رژیم از زمان آغاز جنگ در غزه خبر داد.

به نوشته این روزنامه، از میان این تعداد زخمی ۲ هزار نفر دچار معلولیت جسمی و نقص عضو شده‌اند.

به گفته منابع نظامی اسرائیلی بخش توانبخشی وزارت جنگ این رژیم روزانه ۶۰ مجروح جدید را پذیرش می‌کند که عمده آنان دارای جراحت‌های شدیدی هستند.

تداوم حملات هوایی و توپخانه ای / آتش زدن پناهگاه آوارگان فلسطینی

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز و ساعت‌های گذشته حملات جدیدی علیه شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه انجام داده اند.

این حملات شهر رفح واقع در جنوب غزه را نیز دربرگرفته است. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه منطقه الزوایده و اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه نیز انجام دادند.

حملات هوایی علیه مناطق التفاح و الشجاعیه واقع در شرق شهر غزه و دیگر مناطق شمالی آن نیز ادامه داد.

به آتش کشیدن پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه اطراف یکی از بیمارستان‌های خان یونس در جنوب نوار غزه ادامه دارد. توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را نیز هدف قرار داد.

اشغالگران صهیونیست بعد از آنکه آوارگان فلسطینی را از مدرسه خلیفه واقع در بیت لاهیا بیرون کردند این مدرسه را به آتش کشیدند.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین گزارش داد که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در اطراف اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه در جریان است.

درگیری نیروهای مقاومت با عناصر صهیونیست در کرانه باختری / ‏‬ حمله موشکی به منازل مسکونی

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست مانند روزهای گذشته به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کردند. این متجاوزان به اردوگاه جدید عسکر واقع در شرق نابلس یورش بردند و صدای چند انفجار از این منطقه به گوش رسیده است.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه عایده واقع در شهر بیت لحم نیز حمله کرده و تجهیزات نظامی گسترده خود را در شرق نابلس مستقر کرده اند. نظامیان اشغالگر در این حملات خود تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه را بازداشت کرده و اموال آنها را مصادره و یا تخریب کردند.

شهر طوباس واقع در شمال شرقی کرانه باختری نیز از حملات اشغالگران در امان نبوده به طوریکه ورودی‌های این شهر نیز بسته شده است. منابع آگاه از وقوع درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای مقاومت فلسطین و متجاوزان در این شهر خبر داده اند.

به آتش کشیدن پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه

منابع فلسطینی تاکید کردند که نیروهای مقاومت تجهیزات نظامیان صهیونیست را با پرتاب نارنجک‌های قدرتمند در شهر طوباس منهدم کردند.

هلال احمر فلسطین در شهر نابلس اعلام کرد که یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان در گیری ها در منطقه عصیره شمالی نزدیک شهر طوباس زخمی شده است.

نیروهای فلسطینی همچنین به سمت نظامیان اشغالگر در نزدیکی اردوگاه قدیمی عسکر واقع در شرق نابلس شلیک کردند. در حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه عسکر ۲ جوان فلسطینی زخمی شدند.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی در شهر نابلس و روستای برقه نیز حمله کردند. ثائر العامر اسیر آزادشده فلسطینی در جریان این حمله بار دیگر بازداشت شد. نظامیان صهیونیست به شهر جنین در شمال کرانه باختری نیز یورش بردند.

این اشغالگران به منطقه ام رکبه در جنوب الخضر در جنوب بیت لحم نیز حمله کرده و علیه فلسطینی‌ها از گاز اشک آور استفاده کردند. متجاوزان صهیونیست ۲ خانه مسکونی در کرانه باختری و مشخصاً طوباس را با حملات موشکی تخریب کردند و مانع ورود خودروهای امدادرسان به منطقه شدند.

به آتش کشیدن پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه

افزایش تعداد شهدای فلسطینی در کرانه باختری

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر گذشته تاکنون به ۲۷۴ تن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش تعداد زخمی‌ها در کرانه باختری طی مدت اعلام شده به سه هزار و ۳۰۰ تن افزایش یافته است. این وزارتخانه اعلام کرد که حملات شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها تشدید شده به طوریکه از ۷ اکتبر تاکنون ۳۰۸ مورد از این حملات که به تخریب اموال فلسطینی‌ها و بیرون راندن دست کم ۱۴۳ خانواده فلسطینی یعنی هزار و ۱۴ شهروند فلسطینی از جمله ۳۸۸ کودک منجر شده رخ داده است.

در حال تکمیل

منبع: مـهر