جدول لیگ صدای همه فوتبالی ها را در آورده و در شروع دوباره لیگ، هفته ای که برای صدرنشین هفته یازدهم بود و برای دو تیم مدعی دیگر هفته دهم، نام هفته دوازدهم داشت!  صدرنشین یعنی استقلال یک تساوی بی موقع داد و دو مدعی دیگر یعنی سپاهان و پرسپولیس بردند تا با کمترین اختلاف […]

استقلال, صد رجدول لیگ برتر, فوتبال برتر - استقلال و تساوی بی‌موقع؛ صدرنشینی به خطر افتاد

جدول لیگ صدای همه فوتبالی ها را در آورده و در شروع دوباره لیگ، هفته ای که برای صدرنشین هفته یازدهم بود و برای دو تیم مدعی دیگر هفته دهم، نام هفته دوازدهم داشت!

 صدرنشین یعنی استقلال یک تساوی بی موقع داد و دو مدعی دیگر یعنی سپاهان و پرسپولیس بردند تا با کمترین اختلاف ممکن در تعقیب آبی ها باشند. استقلال که می‌توانست با یک برد دیگر فاصله با دو رقیب اصلی را بیشتر کند، با یک تساوی بی موقع یک هفته سخت و ناامید کننده ای را به پایان برد.

استقلال و جواد نکونام با آگاهی از نتایج مدعیان نیاز مبرم به برد در اهواز داشتند، بردی که به قول معروف واجب تر از نان شب بود اما باز یک تساوی بی موقع – به مانند تساوی های دو بازی خارج از خانه گذشته – دلواپسی نسبی را در ذهن هواداران آبی دوباره بوجود آورد.

آبی پوشان پنجشنبه آینده در یک بازی سخت و سنگین باید در دربی به مصاف رقیب دیرینه خود بروند، رقیبی که یک بازی کمتر از صدرنشین دارد و فاصله اش با صدر تنها ۴ امتیاز است. پرسپولیس با بردی که این هفته برابر هوادار بدست آورد با یک روحیه بالاتر نسبت به استقلال به دربی پای خواهد گذاشت.

آبی پوشان اما برعکس، جایگاه خود در صدر را با برد سپاهان در خطر می‌بینند و با آشفتگی و استرس و اضطراب وارد دربی خواهند شد. هر چند از دست دادن صدر آن هم در هفته یازدهم یا دوازدهم نمی‌تواند نگران کننده باشد و تا پایان فصل هفته های بسیاری باقیمانده است اما هم جواد نکونام و هم هواداران خوب می‌دانند که از دست دادن صدر برایشان در حکم فاجعه است. چون باز پس گیری صدر و تعقیب دو تیم سرسخت سپاهان و پرسپولیس دشوارتر از آن چیزی است که حتی فکرش را بکنند.

آبی پوشان توانستند بیش از ۸ هفته در صدر دوام بیاورند ولی تیم های سپاهان و پرسپولیس خود را به این تیم رساندند. حال در صورت از دست دادن صدر توسط استقلال، این استقلال است که باید هفته ها برای بازپس گیری صدر با دو تیم دیگر رقابت کند.

باز یک تساوی بی موقع دیگر همچون تساوی در زمین شمس آذر و تساوی در زمین ذوب آهن که ۴ امتیاز حیاتی را از کف استقلال درآورد. امتیازهایی که شاید پس از دربی برای آبی پوشان و هوادارانشان بیشتر تبدیل به یک حسرت طولانی شود. البته که با فتح دربی می‌توان این تساوی های بی موقع را از یاد برد و روحیه تازه ای را به کالبد تیم تزریق کرد.

باید نشست و منتظر ماند تا دربی پنج شنبه این هفته مشخص کند تیمی که لیاقت بیشتری برای صدرنشینی دارد کدامیک از دو تیم آبی و قرمز هستند؟ عیار واقعی صدرنشین پنجشنبه مشخص خواهد شد.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی