آخرین جزئیات برگزاری “جشنواره ملی رسانه‌های ایران” پس از وقفه ۱۰ساله
آخرین جزئیات برگزاری “جشنواره ملی رسانه‌های ایران” پس از وقفه ۱۰ساله

دبیر جشنواره ملی رسانه‌های ایران با اشاره به ایجاد وقفه ۱۰ ساله در برگزاری این جشنواره گفت: نتیجه این تصمیم این شد که برای ۱۰ سال هیچ توجهی به زحمات اهالی رسانه نشود؛ اهمیت برگزاری این جشنواره را خود اهالی رسانه بهتر از هرکسی می‌دانند.

مهدی عرفاتی؛ دبیر جشنواره ملی رسانه‌های ایران  درباره برگزاری این جشنواره پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله اظهار کرد: اهمیت برگزاری این جشنواره را خود اهالی رسانه بهتر از هرکسی می‌دانند؛ دلیل احیای جشنواره و نمایشگاه مطبوعات پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله این است که تنها قشر در حوزه فرهنگ که از داشتن یک رویداد ملی و هم‌آوای در طول سال محروم بوده، اهالی رسانه بوده‌اند و این در حالی است که این قشر جزو پرکارترین و زحمتکش‌ترین اقشار کشورمان هستند.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود که دولت گذشته به چه دلیل و چه استدلالی در سال ۱۳۹۲ جشنواره و نمایشگاه مطبوعات را منتفی کرد، ادامه داد: نتیجه این تصمیم این شد که برای ۱۰ سال هیچ توجهی به زحمات اهالی رسانه نشود؛ جشنواره مطبوعات با وجود همه ضعف‌هایی که داشت، محلی برای دیده شدن زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اهالی رسانه بود اما همین کمترین امکان نیز از اهالی رسانه گرفته شد.

 

دبیر جشنواره ملی رسانه‌های ایران گفت: رویکرد وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی از همان ابتدا این بود که این ۲ رویداد، احیا شود و هدف این بود که قشر رسانه‌‌ای کشور نیز مانند سایر اصناف یک رویداد ملی معتبر داشته باشند و از آنها تقدیر شود.

مهلت ارسال آثار به “جشنواره ملی رسانه‌های ایران”

عرفاتی درباره احتمال تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره توضیح داد: امسال برخلاف سال‌های گذشته ما زمان محدودی داریم؛ در دوره‌های قبلی جشنوراه، یک بازه زمانی ۵ یا ۶ ماهه برای بررسی آثار وجود داشت اما امسال زمان حدود ۳ ماه است و به همین دلیل فرض را بر این می‌گذاریم که مهلت ارسال آثار تمدید نمی‌شود؛ خواهش من از خبرنگاران عزیز این است که نهایتاً در این ۴ روزی که برای ارسال آثار زمان باقی مانده،‌ این کار را انجام دهند و منتظر تمدید زمان ارسال اثار نباشند اما اگر درخواست‌ها زیاد باشد، امکان تمدید وجود دارد.

وی افزود: امسال روند ارسال آثار و بارگذاری آنها را نیز تسهیل کردیم.

به گزارشزیرنویس،دبیر جشنواره ملی رسانه‌های ایران درباره جوایز جشنواره خاطرنشان کرد: دیدگاه ما این است که جایزه‌ای که داده می‌شود باید هم از نظر معنوی و هم از نظر مالی در شأن قشر فریخته اهالی رسانه باشد لذا به شرکت‌کنندگان این قول را می‌دهم که جوایز امسال هم از نظر مالی و هم معنوی، ارزش بسیار بالاتری از همه دوره‌های جشنواره مطبوعات داشته باشد.

به گزارشزیرنویس، خبرنگاران رسانه‌های مختلف کشور می‌توانند آثار خود را که از تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ تا پایان مهلت فراخوان ۱۴۰۲/۰۴/۰۷ تولید و منتشر کرده‌اند، به دبیرخانه جشنواره از طریق سامانه http://rasaneh.pressfestival.ir/ ارسال کنند.

منبع:تسنیم