علیرضا بیرانوند به یک شرط در دیدار با استقلال جاودانه می‌شود
علیرضا بیرانوند به یک شرط در دیدار با استقلال جاودانه می‌شود

دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس در صورتی که در دیدار برابر استقلال تهران گلی دریافت نکند به جایگاه دوم بهترین دروازه بان های تاریخ دربی خواهد رسید.

به گزارش زیرنویس،تیم‌های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر باید روز پنج‌شنبه ۲۳ آذر و از ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم بروند.

استقلال و پرسپولیس به ترتیب با ۲۴ و ۲۰ امتیاز در رده‌های اول و چهارم جدول رده بندی قرار گرفته اند و سرخ‌ها با توجه به اینکه یک بازی از آبی‌ها کمتر انجام داده اند این فرصت را دارند تا با برتری برابر استقلال به یک قدمی این تیم برسند.

این بازی می‌تواند برای علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس حامل ثبت یک رکورد باشد. او تاکنون در ۵ دیدار مقابل استقلال تهران گلی دریافت نکرده و از این حیث در کنار احمدرضا عابدزاده دروازه بان اسبق استقلال و پرسپولیس قرار دارد.

بیرانوند اگر بتواند در بازی روز پنج‌شنبه هم از استقلال گلی را دریافت نکند می‌تواند به تنهایی در رده دوم برترین دروازه بان های دربی و پشت سر مهدی رحمتی دروازه‌بان اسبق استقلال قرار گیرد. رحمتی با ۹ کلین شیت در دربی‌های مختلف از این حیث رکورددار است.

همچنین با توجه به اینکه عابدزاده با پیراهن استقلال هم مقابل پرسپولیس بازی کرده و توانسته دروازه خود را بسته نگه دارد، بیرانوند می‌تواند با کلین شیت در بازی پنج‌شنبه تبدیل به بهترین دروازه بان پرسپولیس در تاریخ رقابت‌های دربی تبدیل شود.

بیرانوند در فصل بیست و سوم، در هر ۱۰ بازی پرسپولیس درون دروازه قرار داشته و توانسته ۶ کلین شیت را به ثبت برساند و به دنبال بهبود آمار خود در رقابت با سایر دروازه بان های لیگ برتر هم است.

منبع: مـهر