به گزارش زیرنویس به نقل از فارس،  مهدی چمران ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، درباره واردات اتوبوس از خارج کشور گفت: اولویت ما این نیست که از خارج از کشور اتوبوس وارد کنیم اما امروز که اتوبوس نداریم مجبوریم که از کشورهای دیگر اتوبوس وارد کنیم. وی افزود: ما از شرکت های تولید کننده […]

به گزارش زیرنویس به نقل از فارس،  مهدی چمران ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، درباره واردات اتوبوس از خارج کشور گفت: اولویت ما این نیست که از خارج از کشور اتوبوس وارد کنیم اما امروز که اتوبوس نداریم مجبوریم که از کشورهای دیگر اتوبوس وارد کنیم.

وی افزود: ما از شرکت های تولید کننده اتوبوس خواستیم که هزار دستگاه اتوبوس را برای ما فراهم کنند و ما هزینه آن را نقدا پرداخت کنیم اما متأسفانه این امکان را نداشتند چرا که دولت قبل، ۱۰ سال هیچ اتوبوسی از آن‌ها خریداری نکرده بود.

چمران خاطرنشان کرد: یکی از این اتوبوس‌سازان گفت می‌توانند ۲۰۰ تا ۲۵۰ تا را فراهم کند و آن را هم تامین کردند و مدیرعامل همان شرکت شب عید با بنده تماس گرفت و گفت ما ۵۰ اتوبوس دیگر را هم فراهم کردیم که می‌توانید آن را از ما بگیرید؛ اما متاسفانه تهران آنقدر وسیع و بزرگ است که ۵۰ اتوبوس به جایی نمی‌رسد و کسی آن را نمی‌بیند و حس نمی‌شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امسال هم خوشبختانه همان کارخانه به تعهد خود عمل کرده و ماهانه ۵۰ دستگاه را تحویل می‌دهد اما باقی کارخانه‌ها این رقم را کم و زیاد می‌کنند.

 وی با اشاره به عمر ۸ الی ۱۰ ساله اتوبوس‌ها افزود: امروز ما باید ۹۰۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشیم که از این ۹ هزار دستگاه ۲۰۰۰ دستگاه بیشتر نداریم و ۷۰۰۰ دستگاه کمبود اتوبوس داریم و این برای مردم دردآور و سخت است.

منبع خبر: رکنـا