علی صادقی‌تبار، روز دوشنبه در نشست خبری پنجمین کنگره کشوری و دومین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز، گفت: بیماری اندومتریوز ویژه زنانی است که در دوره باروری هستند و ۸ درصد جمعیت زنان دنیا به این بیماری مبتلا می‌شوند و خیلی دیر هم شناخته می‌شود. وی افزود: اندومتریوز دو عارضه مهم دارد، […]

- این بیماری ۸ درصد زنان را مبتلا می‌کند؛ دو عارضه مهم این بیماری زنانه

علی صادقی‌تبار، روز دوشنبه در نشست خبری پنجمین کنگره کشوری و دومین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز، گفت: بیماری اندومتریوز ویژه زنانی است که در دوره باروری هستند و ۸ درصد جمعیت زنان دنیا به این بیماری مبتلا می‌شوند و خیلی دیر هم شناخته می‌شود.

وی افزود: اندومتریوز دو عارضه مهم دارد، یکی دردهایی است که در دوره خاصی از ایام قاعدگی یا در فرم‌های شدیدتر در طول روزهای عادی رخ دهد و زندگی را برای خانم تیره و تاریک کند و درد رنج آوری است که باید درمان شود.

صادقی تبار ادامه داد: دومین مشکل اندومتریوز، بروز ناباروری است؛ چرا که تخمدان‌ها را که در مجاورت لوله‌های رحمی هستند درگیر می‌کند و این معضل در بانوان منجر به ناباروری می‌شود. به واسطه پیچیده بودن چهره بیماری، تشخیص آن سخت است و دیرهنگام رخ می‌دهد؛ به شکلی که شاید بیمار سال‌ها درد را تحمل کند و حتی درمان‌های دیگر دریافت کند بدون اینکه بداند به اندومتریوز مبتلا است.

وی تاکید کرد: دوره آموزشی درمان اندومتریوز هم پیچیده و بلندمدت است و افتخار داریم جراحان زبردستی با این مرکز همکاری دارند و از نظر تجهیزات و امکانات هم در شرایط بسیار خوبی هستیم.

صادقی‌تبار به برگزاری کنگره اندومتریوز اشاره کرد و افزود: کنگره اندومتریوز قرار است توجه افراد و جامعه پزشکی را به این بیماری جلب کند. این بیماری سخت تشخیص داده می‌شود و شاید ۸ تا ۱۲ سال تشخیص داده نشود.

بیشتر بخوانید:

علائم شایع حمله قلبی در زنان

۲۳۳۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین