جواد نکونام اولین دربی خود به عنوان سرمربی را پیش رو دارد، بر خلاف یحیی که ۱۱ دربی را پشت سر گذاشته و به دربی دوازدهم رسیده است. نکونام البته به عنوان بازیکن فضای دربی را تجربه کرده اما به عنوان سرمربی تازه پنج‌شنبه اولین دربی را خواهد داشت. او که بحران اول فصل را […]

استقلال, جواد نکونام, دربی پایتخت, فوتبال - همه دلخوشی های نکونام برای دربی

جواد نکونام اولین دربی خود به عنوان سرمربی را پیش رو دارد، بر خلاف یحیی که ۱۱ دربی را پشت سر گذاشته و به دربی دوازدهم رسیده است. نکونام البته به عنوان بازیکن فضای دربی را تجربه کرده اما به عنوان سرمربی تازه پنج‌شنبه اولین دربی را خواهد داشت. او که بحران اول فصل را به خوبی دریبل کرد، به کسب پیروزی در دربی خیلی امیدوار است چون شرایط روحی- روانی استقلال تا حدی بهتر از پرسپولیس به نظر می‌رسد و استقلال امسال در ورزشگاه آزادی هم نتایج خوبی کسب کرده و حتی یک مساوی ندارد. البته روی کاغذ پرسپولیس میزبان است ولی به هر حال بازی در آزادی برگزار می‌شود و هر دو تیم به نسبت تقریباً مساوی هوادار دارند.
استقلال دو دربی آخر را با ساپینتو به پرسپولیس باخته و طبعاً بازیکنان استقلال هم خیلی برای این بازی انگیزه دارند و می‌خواهند انتقام آن دو شکست را بگیرند. همین انگیزه می‌تواند به نکونام کمک کند. اگر پرسپولیس دربی‌بازهای بیشتری دارد، استقلال هم خط حمله نسبتا بهتری دارد و زوج مهرداد محمدی و بلانکو خطرناک‌تر از مهاجمان یا تک‌مهاجم پرسپولیس (شهاب زاهدی) به نظر می‌رسند. ضمن اینکه استقلال روی نیمکت هم ارسلان مطهری با سابقه زدن ۴ گل به پرسپولیس را دارد ولی پرسپولیس باید به نبیل باهویی دلخوش باشد. البته از نظر فنی تفکرات دو مربی و نبرد هافبک‌ها خیلی مهم است، حتی دروازه‌بان‌ها می‌توانند نقشی تعیین‌کننده داشته باشند. حسینی در دربی آخر ۲ گل خورد اما بیرانوند هم گل خورد. استقلال اگر می‌خواهد دربی را ببرد نیاز به آن دارد که حسینی را هم سر حال و آماده و بدون اشتباه در اختیار داشته باشد. در واقع کلین‌شیت احتمالی حسینی خیلی می‌تواند به استقلال کمک کند چون در آن صورت آبی‌پوشان به زدن گل پیروزی امیدوار می‌شوند و می‌توانند بر خلاف چند دربی قبلی سه امتیاز این بازی را بگیرند. نکونام البته خوب می‌داند که در دربی فرصت گلزنی چندانی نصیب بازیکنانش نمی‌شود و حتماً از آنها می‌خواهد که قدر اندک موقعیت‌های حاصله را بدانند. همان‌طور که شاید در آن‌سو هم مهاجمان پرسپولیس خیلی صاحب موقعیت نشوند. البته گل زدن به بیرانوند هم خودش برای استقلالی‌ها انگیزه بالایی است، دروازه‌بانی که بارها و بارها ثابت کرده بهترین است.

منبع: خبـر ورزشی