به گزارش زیرنویس، دکتر امیرعبداللهیان در گفت و گوی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره برخی موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و منطقه‌ای از جمله آخرین تحولات جنگ علیه غزه و کرانه باختری رود اردن گفت و گو و تبادل نظر نمود. وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت و گوی تلفنی […]

به گزارش زیرنویس، دکتر امیرعبداللهیان در گفت و گوی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره برخی موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و منطقه‌ای از جمله آخرین تحولات جنگ علیه غزه و کرانه باختری رود اردن گفت و گو و تبادل نظر نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت و گوی تلفنی با اشاره به دیدار  اخیر روسای جمهور ایران و‌ روسیه در مسکو و با مرور موضوعات در دستور کار همکاری‌های دوجانبه، بر اهمیت ادامه رایزنی‌ها و تماس ها میان مقام های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تاکید کرد.

دکتر امیرعبداللهیان همچنین، با ابراز تأسف از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در موضوع توقف حملات نظامی و‌ جنایات رژیم اسراییل علیه غیرنظامیان در غزه، از سوی آمریکا، این اقدام را به عنوان دادن مجوز تداوم نسل کشی ساکنان غزه ارزیابی کرد و ضرورت اقدام برای توقف فوری جنایات جنگی و ارسال کمک های بشردوستانه بیشتر به باریکه غزه را یادآور شد.

وزیر امور خارحه روسیه دیدار و گفتگوهای اخیر آقایان دکتر رئیسی و پوتین را بسیار مهم ارزیابی کرد.

لاوروف با ابراز رضایت از روند همکاری‌های دوجانبه، در زمینه تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بر لزوم ادامه تلاش های بین المللی به منظور دستیابی به آتش بس، افزایش ارسال کمک های بشردوستانه به ساکنان غزه و تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

منبع خبر: رکنـا