جمشید شاه محمدی: پرسپولیس مثل آب خوردن این استقلال را می‌برد/ بازی ۲- صفر می‌شود؛ عالیشاه و گولسیانی هم گل می‌زنند
جمشید شاه محمدی: پرسپولیس مثل آب خوردن این استقلال را می‌برد/ بازی ۲- صفر می‌شود؛ عالیشاه و گولسیانی هم گل می‌زنند

پیشکسوت پرسپولیس گفت: در دربی ستاره ها سرنوشت بازی را رقم می‌زنند و به همین خاطر به نظر من پرسپولیس برنده این دیدار خواهد بود چون ستاره‌های بیشتری دارد.

جمشید شاه محمدی مهاجم اسبق تیم پرسپولیس در گفت و گو با زیرنویس، اظهار داشت: دربی شرایط خاص خودش را دارد و پیش بینی آن خیلی سخت است اما نکته ای که وجود دارد بازیکنان باتجربه تر و ستاره‌های بیشتر تیم پرسپولیس است. به اعتقاد من اگر نفر به نفر هم حساب کنیم دست یحیی گل محمدی نسبت به جواد نکونام بازتر است و برهمین اساس این بازیکنان می‌توانند تعیین کننده نتیجه دربی باشند و حتی معتقدم پرسپولیس مثل آب خوردن این استقلال را می‌تواند ببرد و شانس خود را برای قهرمانی نیم فصل و انشالله پایان فصل افزایش دهد.

وی ادامه داد: شما اگر دقت کرده باشید پرسپولیس ستاره‌هایی مثل علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، گئورگی گولسیانی، مهدی ترابی، سعید صادقی، سروش رفیعی و حتی امید عالیشاه را دارد که استقلال فاقد آن است. در دربی هم ستاره‌ها سرنوشت بازی را رقم می‌زنند و به همین خاطر هم به نظر من پرسپولیس برنده این دیدار خواهد بود. این ستاره‌ها تجربه زیادی در دربی و لیگ برتر داشته و می‌توانند برای تیم استقلال در دربی پیش رو دردسر درست کنند.

مهاجم سابق پرسپولیس، ضمن پیش بینی پیروزی تیم محبوب خودش یادآور شد: من فکر می‌کنم تیم پرسپولیس بتواند با نتیجه ۲ – صفر برنده دربی شود. اینکه چه کسی گل می‌زند مهم نیست و واقعا در دربی نمی‌توان گلزن را پیش بینی کرد اما اختلاف پرسپولیس با این استقلال، ۲ گل است. البته یحیی گل محمدی که تجربه زیادی در لیگ برتر و دربی دارد خوب می‌داند تیمش نباید احساسی و عجولانه بازی کند و باید با ارائه یک بازی منطقی به برتری برسد. این استقلال را می‌توان شکست داد چرا که تقریبا همین نفرات فصل گذشته در این تیم توپ می‌زنند. پرسپولیس توانست فصل گذشته استقلالی را شکست دهد که مهدی قایدی و محمد محبی را به عنوان دو ستاره داشت اما در حال حاضر هیچ یک از این دو در پرسپولیس توپ نمی‌زنند. بنابراین کار استقلال و جواد نکونام برای تقابل مقابل پرسپولیس بسیار سخت خواهد بود.

جمشید شاه محمدی: پرسپولیس مثل آب خوردن این استقلال را می‌برد/ بازی ۲ - صفر می‌شود؛ عالیشاه و گولسیانی هم گل می زنند

شاه محمدی همچنین خاطرنشان کرد: همه می‌دانند دربی بازیکن دربی باز می‌خواهد و از این حیث هم پرسپولیس بازیکنان دربی باز بیشتری دارد. به طور مثال اگر اشتباه نکنم امید عالیشاه و گئورگی گولسیانی هر دو توانسته اند ۲ گل در دربی‌های گذشته بزنند و داشتن چنین بازیکنانی برای یحیی گل محمدی موهبت بزرگی است. البته دوست داشتیم وحید امیری هم در این دربی حضور داشته باشد اما جای خالی او را امید عالیشاه یا محمد عمری به راحتی پُر خواهند کرد. وحید امیری واقعا یک فوتبالیست خاص است که هم از لحاظ فنی و هم اخلاقی مورد تأیید همگان است. شنیدم او نه تنها به دربی نمی‌رسد بلکه جام ملت‌های آسیا را هم از دست خواهد داد که خبر ناراحت کننده ای است. او بازیکنی شایسته و با اخلاق اما کمی‌بدشانس است که در آستانه جام جهانی هم مصدوم شد و نتوانست با تمام توان در آن رقابت‌ها شرکت کند. برای وحید امیری آرزوی سلامتی و تندرستی دارم و امیدوارم هر چه زودتر به میادین رسمی‌باز گردد.

او در خصوص احتمال استفاده از VAR در دربی نیز تصریح کرد: من هنوز متوجه نمی‌شوم که چرا برای استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی زودتر اقدام نکردیم و حالا باید با التماس از فیفا بخواهیم که اجازه بدهد در یک بازی از آن استفاده کنیم! متأسفانه برای کوچک ترین کارها هیچ برنامه ای نداریم و برای من عجیب است که چگونه نامزد بهترین فدراسیون فوتبال آسیا می‌شویم؟ آخر مگر می‌شود وقتی ژاپن، قطر، عربستان، استرالیا، کره جنوبی و حتی ازبکستان و امارات و … این همه تلاش و پیشرفت کرده اند ما کاندیدا می‌شویم؟ ما که هنوز نتوانسته ایم VAR بیاوریم و التماس فیفا می‌کنیم؟ به شخصه معتقدم اگر فیفا چنین اجازه ای دهد خیلی عالی می‌شود. چه بسا همین اتفاق باعث شود آقایان به خود آمده و برای وارد کردن این تکنولوژی اقدامات لازم را انجام دهند.

جمشید شاه محمدی در پایان گفت: به عنوان یک هوادار فوتبال خیلی دوست دارم این دربی بازی جذاب، زیبا و تماشاگرپسندی شود و در نهایت هم البته تیم محبوبم پرسپولیس بتواند با اختلاف ۲ گل استقلال را شکست دهد!

منبع: خبـر ورزشی