به گزارش زیرنویس به نقل از ایلنا، مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مورد آخرین وضعیت رفع کمبود معلم در استان توضیح داد: اوایل مهر ماه در این زمینه نکاتی وجود داشت، ولی با اعلام نتیجه آزمون استخدامی ماده ۲۸ مشکلات ما به لحاظ سازمانی مرتفع شد. هم اکنون ممکن است در […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ایلنا، مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مورد آخرین وضعیت رفع کمبود معلم در استان توضیح داد: اوایل مهر ماه در این زمینه نکاتی وجود داشت، ولی با اعلام نتیجه آزمون استخدامی ماده ۲۸ مشکلات ما به لحاظ سازمانی مرتفع شد. هم اکنون ممکن است در نقطه‌ای اخلال وجود داشته باشد که در سال‌های قبل نیز بوده و طبیعی هم هست. به طور مثال ممکن است مرخصی معلمان، انتقالی گرفتن، فوت همکاران و… را داشته باشیم. فقط در سال تحصیلی گذشته ۴۱ نفر از همکاران را در شهرستان‌های استان تهران، در طول سال تحصیلی به دلیل فوت از دست دادیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: بر اساس این آمار؛ در طول سال فقط به دلیل فوت این تعداد از معلمان حدود ۶۰ کلاس ما خالی از معلم شد.متاسفانه این اتفاقات به هر حال پیش می‌آید. ما ۴۰ هزار همکار داریم که سرکلاس حاضر می‌شوند و ممکن است از بین آن‌ها تعدادی فوت کنند، اما اینکه بخواهیم اعلام کنیم کسری سازمانی داریم، شرایط اینگونه نیست و در همان ماه مهر مسائل حل شد. تراکم کلاس‌های درس در شهرستان‌های استان تهران هم اکنون در همه پایه‌ها و مقاطع ۳۲.۴ است. 

بهرامی در ادامه اضافه کرد: دانش آموزان اتباع در هر محلی که وزارت کشور و سامانه اتباع اعلام کرده‌اند، ساماندهی شدند. تمام ثبت نام‌های صورت گرفته برای این دسته از دانش آموزان با کد اختصاصی خودشان انجام شد که از سامانه اختصاصی وزارت کشور این کد را دریافت می‌کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران یادآوری کرد: افراد با این کد اختصاصی وارد سامانه می‌شوند و محل سکونت خود را تعیین می‌کنند و مانند ثبت نام دانش اموزان خودمان که با کد ملی صورت می‌گیرد، آن‌ها نیز پس از ورود به سامانه می‌توانند محل ثبت نامی دانش آموز خود را احصا کنند. 

بهرامی گفت: سال قبل قریب به ۱۱۰ هزار دانش آموز اتباع در شهرستان‌های استان تهران ثبت نام کردند و امسال نیز ۱۰۹ هزار و ۶۷۹ ثبت نام کننده داشتیم. 

بهرامی با بیان اینکه ما در هیچ کدام از مدارس شهرستان‌های استان تهران شعله مستقیم نداریم و گرمایش کلاس‌های درسی با شعله غیرمستقیم و شوفاژ انجام می‌شود، اظهار کرد: فهرست تمام سامانه‌های گرمایش مدارس را که نوساز بودند یا هنوز راه اندازی نشده بودند یا مدارس قدیمی ساز بودند که نیاز به بهسازی داشت را در اختیار سازمان نوسازی و تجهیز مدارس قرار دادیم و این همکاران سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی چنین مدارسی را مورد بررسی قرار داده اند. تا این لحظه نیز گزارش نگران کننده‌ای در این خصوص نداریم. 

بهرامی یادآوری کرد: ما در شهرستان‌های استان تهران افتتاح مدرسه نیز داشتیم. به طور مثال در شهرستان پردیس شرکت عمران فضاهایی را در مرداد و شهریورماه سال جاری به ما تحویل داد. البته کار بخشی از فضاهای آموزشی کمی طولانی شد و به مهرماه کشیده شد و نتوانستیم امسال از آن‌ها بهره برداری کنیم، ولی امسال شرکت عمران پردیس ۷ فضای آموزشی جدید در فازهای مختلف به ما تحویل داده است.

منبع خبر: رکنـا