به گزارش زیرنویس، بعد از آماده‌سازی پوست و اجرای روتین پیش از آرایش، پرایمر نخستین لایه میکاپ حرفه‌ای‌ها است. این محصول، بافت غلیظ و ابریشمی دارد و در انواع معمولی و اصلاح کننده تولید می‌شود. پرایمرها با ایجاد لایه بافری، مانع از ادغام محصولات مراقبتی و آرایشی روی سطح پوست می‌شوند. در نتیجه، سلامت پوست […]

به گزارش زیرنویس، بعد از آماده‌سازی پوست و اجرای روتین پیش از آرایش، پرایمر نخستین لایه میکاپ حرفه‌ای‌ها است. این محصول، بافت غلیظ و ابریشمی دارد و در انواع معمولی و اصلاح کننده تولید می‌شود. پرایمرها با ایجاد لایه بافری، مانع از ادغام محصولات مراقبتی و آرایشی روی سطح پوست می‌شوند. در نتیجه، سلامت پوست تان را تضمین می‌کنند از ایجاد آکنه و لک پوستی یا ماسیدن مواد آرایشی جلوگیری می‌نمایند اما این تنها بخشی از عملکرد پرایمر است. قسمت اصلی کاربرد پرایمر، افزایش ماندگاری و پوشاندن ناهمواری‌های پوستی است. بافت غلیظ پرایمر، منافذ باز و بزرگ پوست، جای جوش‌های فرو رفته و ناهمواری‌های پوستی را می‌پوشاند و سطحی یکدست روی پوست ایجاد می‌نماید. علاوه بر این، پرایمر قدرت چسبندگی بالایی دارد و از این طریق، ماندگاری لایه‌های بعدی آرایش را افزایش می‌دهد.

    انواع پرایمر را بشناسید

پرایمرها امروزه در انواع مختلفی تولید می‌شوند و تنوع فوق العاده بالایی دارند. این محصول در تقسیم‌بندی ابتدایی خود، در دو نوع اصلاح کننده و معمولی عرضه می‌شود. پرایمرهای اصلاح کننده، بر پایه تناسبات چرخه رنگ و تاثیر تناژهای رنگی در تعدیل نواقص پوست طراحی شده‌اند. اما پرایمرهای معمولی، ظاهر شفاف و بی‌رنگی دارند و تاثیری روی برطرف کردن مشکلات التهابی، کبودی و… پوست ندارند.

در تقسیمات جزئی‌تر، پرایمرها برای انواع پوست به صورت تخصصی تولید و فرآوری می‌شوند. پرایمرهای پوست چرب، میزان تولید و ترشح چربی پوست را به شکل موثری کنترل می‌کنند. در نتیجه، ظاهری مات و مخملی به آرایش می‌دهند و مانع از برق زدن پوست بعد از اتمام مراحل میکاپ می‌شوند.

پرایمرهای مخصوص پوست خشک، اغلب بر پایه اکتیوهای آبرسان و مرطوب کننده پوستی طراحی شده‌اند. این محصول، آب و رطوبت مورد نیاز پوست را در طول میکاپ حفظ می‌کند و از ماسیدن آرایش و پوسته پوسته شدن صورتتان جلوگیری می‌نماید.

    نحوه استفاده از پرایمر

خوشبختانه استفاده از پرایمرها، کار خیلی راحتی است. کافی است چند تکنیک کلیدی را یاد بگیرید و دست به کار شوید. برای شروع، کانسیلر را به کمک براش مخصوص روی پوستتان پخش کنید. این محصول را فقط روی نقاطی از پوستتان بمالید که دارای منافذ باز یا ناهمواری هستند. در آخر، ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا پرایمر کاملا جذب و تثبیت شود و سپس به سراغ مرحله بعدی میکاپ بروید.

کانسیلر

کانسیلر ها نسبت به انواع کرم پودر و پنکیک، قدمت بسیاری کمتری دارند. با این حال، بیش از همه مورد توجه آرایشگران و دوستداران میکاپ قرار گرفته‌اند. احتمالا برای شما هم این سوال مطرح شده که علت این امر چیست؟ کانسیلرها چه ویژگی خاصی دارند؟ پیش از هر چیز، جالب است بدانید که بسیاری از میکاپ آرتیست‌های مطرح دنیا، کانسیلرها را انقلاب صنعت زیبایی می‌دانند.

کانسیلر، درواقع نوعی کرم پودر فشرده با غلظتی چند برابر نسبت به حالت معمول است اما این همه داستان نیست. فرمولاسیون کانسیلرها بسیار هوشمندانه اجرا و طراحی شده است. به شکلی که در صورت استفاده صحیح و اصولی، می‌توانید تمام لک‌ها و مشکلات پوستی را با کانسیلر بپوشانید. مهم تر از همه با ماسیدن آرایش و پدیده کیکی شدن پوست نیز مواجه نمی‌شوید.

فرق کانسیلر و پرایمر

اگرچه کانسیلر و پرایمر برای اجرای زیرسازی حرفه‌ای و کامل ضروری هستند. اما این دو محصول به صورت بنیادین از نظر فرمولاسیون، ظاهر، غلظت و رنگ با یکدیگر تفاوت‌های چشمگیری دارند. حتی انواع اصلاح کننده آن‌ها نیز، مشابه و قابل جایگزینی نیستند. از بارزترین تفاوت‌های کاربردی و ظاهری این دو محصول، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    پرایمرها برای افزایش ماندگاری آرایش و پوشاندن مشکلات اولیه پوست مانند پوشاندن منافذ باز طراحی شده‌اند. در حالی که کانسیلرها، برای کاور کردن مشکلات ثانویه مانند لک، جای جوش، قرمزی و… تولید شده‌اند.

    از نظر غلظت، کانسیلر بسیار غلیظ‌تر از پرایمر است

در تشریح بافت این دو محصول در نگاه اول، می‌توان به راحتی متوجه بافت سبک و بافری پرایمر شد. این در حالی است که کانسیلرها بسیار پیگمانته هستند و بافت فوق العاده سنگینی دارند.

    پرایمر اصلاح کننده رنگ، به صورت کامل جذب پوست می‌شود و تاثیر نامحسوسی در تعدیل رنگ پوست به جا می‌گذارد. پرایمرهای اصلاح کننده، معمولا پوست را یک تا دو درجه روشن‌تر از حالت عادی جلوه می‌دهند. این امر می‌تواند مکمل عملکرد کانسیلر اصلاح کننده باشد. اما کانسیلرهای اصلاح کننده، پیگمنت‌های قدرتمندی دارند و به وضوح رنگ پوست، قرمزی، سیاهی و جای لک را کاور می‌کنند.

در آخر، به یاد داشته باشید که برای اجرای میکاپ حرفه‌ای جذاب، نیازی نیست محصولات زیادی خریداری کنید. بسیاری از ما، تلنباری از محصولات آرایشی بلا استفاده و غیر کاربردی را در قفسه‌ها و کمدهای خود جمع آوری کرده‌ایم. درصورتی که هیچ نیازی به آنها نداریم و حتی در برخی مواقع، پوست مان با این دست از محصولات سازگاری ندارد.

به همین خاطر، توصیه می‌شود پیش از تهیه لوازم آرایشی با جنس پوست خود و مشکلات آن آشنا شوید. سپس به سراغ شناخت انواع محصولات آرایشی و کاربری اختصاصی هر کدام از آن‌ها بروید. حالا با توجه به نواقص و نیازهای پوستی خود، محصولات آرایشی مورد نیازتان را انتخاب و خریداری نمایید.

با توجه به تنوع گسترده لوازم آرایشی، تشخیص این که ما به کدام محصول احتیاج داریم و هریک از آنها چه کاربردی دارند، کمی دشوار است. در ادامه تفاوت کرم پودر، کانسیلر و پرایمر را بررسی کرده و کاربرد جداگانه هریک را می گوییم.

پرایمر، اولین گام در پایه آرایش

پرایمر اولین اقدامی است که برای پایه آرایش و بیس پوست انجام می شود. پرایمر خط و خطوط صورت را پوشانده و منافذ را محو می کند. پس از استفاده این محصول پوست صاف و آماده آرایش شده که البته ماندگاری و دوام آرایش بر روی آن بیشتر از حالت عادی خواهد بود.

کرم پودر، گام دوم در آرایش پوست

کرم پودر تمام صورت را پوشش داده و آن را صاف و مخملی می سازد. اگرچه برخی افراد در دومین گام از کانسیلر و سپس از کرم پودر استفاده می کنند اما بهترین حالت زدن کرم پودر و بعد از آن کانسیلر است.

کانسیلر، تمام کننده پوشش صورت

پس از زدن کرم پودر و پرایمر پوستتان فوق العاده خواهد بود، اما برای زیبایی هرچه بیشتر، پوشاندن قرمزی صورت، لک ها و حلقه سیاه دور چشم بهترین گزینه استفاده از کانسیلر است.

منبع خبر: رکنـا