به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو پرتغال توانسته با نمایش خوبی که در این تیم داشته است، نگاه رسانه‌های مختلفی را از سراسر دنیا به خود جلب کند. همچنین در چند باشگاه در سری آ ایتالیا از جمله میلان و اینتر هم به دنبال جذب این بازیکن هستند که […]

 

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو پرتغال توانسته با نمایش خوبی که در این تیم داشته است، نگاه رسانه‌های مختلفی را از سراسر دنیا به خود جلب کند. همچنین در چند باشگاه در سری آ ایتالیا از جمله میلان و اینتر هم به دنبال جذب این بازیکن هستند که باید دید در نقل و انتقالات زمستانی و تابستانی پیش رو چه اتفاقی برای این بازیکن رخ خواهد داد.

در همین خصوص سایت برزیلی «azscore» به مهدی طارمی پرداخته است و از واژه «بازیکن قابل تماشا» برای مهاجم تیم ملی ایران استفاده کرده است.

این سایت در گزارش خود از مهدی طارمی آورده است: مهاجمان حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران مدت‌ها زیر سایه کسانی که پیش از آنها در این تیم حضور داشتند، زندگی می‌کردند. اما در ۸ سال گذشته، مهدی طارمی با پیوستن به بزرگان فوتبال ایران، خود را به عنوان یک ستاره معرفی کرده است. مهاجم سابق پرسپولیس و الغرافه نه تنها به عنوان یکی از بهترین‌های نسل خود شناخته می‌شود بلکه به عنوان یکی از بهترین مهاجم‌های حال حاضر آسیا نیز توانسته نگاه تیم‌های بزرگ را به خود جلب کند.

این سایت در ادامه گزارش خود آورده است: آمار طارمی گواه عملکرد خوب این بازیکن است، او در ۲۴ بازی که در لیگ قهرمانان اروپا به انجام رسانده توانسته ۹ گل به ثمر برساند که از این حیث بهترین آمار را در بین سایر بازیکنان آسیایی دارد.

این بازیکن ۳۱ ساله یکی از قدرتمندترین مهاجمان فوتبال باشگاهی اروپا محسوب می‌شود، او در سال ۲۰۲۰ به تیم ریوآوه پرتغال پیوست و پس از یک فصل حضور در این تیم، راهی پورتو شد. او از زمان پیوستنش به پورتو توانسته به طور منظم در دیدارهای داخلی و بین المللی برای این تیم پرتغالی گلزنی کند. طارمی فوتبال خود را از باشگاه شاهین بوشهر آغاز کرد و با درخشش در این تیم باعث شد تا تیم پرسپولیس این بازیکن را در سال ۲۰۱۴ به خدمت بگیرد.

طارمی در اولین فصل حضور خود در پرسپولیس، توانست ۸ گل به ثمر برساند و همین موضوع دلیلی بر دعوت او به تیم ملی ایران شد. او پس از سه سال تبدیل به یک ستاره شد و زمانی که ۲۵ ساله بود، به عضویت تیم الغرافه قطر درآمد.

او به مدت ۱۸ ماه در کشور قطر اقامت داشت و پس از آن راهی پرتغال و تیم ریو آوه شد؛ جایی که توانست در ۳۷ بازی، ۲۱ گل برای تیمش به ثمر برساند. پس از درخشش در ریو آوه به تیم پورتو پیوست و باعث شد تا هواداران زیادی در ورزشگاه دو دراگائو این بازیکن ایرانی را تشویق کنند. او در فصل ۲۲-۲۰۲۱ همراه با پورتو قهرمان شد و عنوان آقای گلی را هم نیز به دست آورد.

درخشش طارمی فقط به دیدارهای باشگاهی منتهی نمی‌شود و او در تیم ملی ایران هم عملکرد فوق العاده ای داشته است. او در ۷۴ بازی توانسته ۴۱ گل برای ایران به ثمر برساند تا پس از علی دایی، کریم باقری و سردار آزمون در رده چهارم بهترین گلزنان ملی ایران قرار گیرد.

طارمی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه موفق به گلزنی نشد اما در دیدار تیم‌های ایران و انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توانست دو گل به ثمر برساند و ستاره تیم خود بود. این بازیکن توانایی بازی به عنوان مهاجم نوک را دارد و همچنین می‌تواند در سمت چپ هم به عنوان وینگر بازی کند و انعطاف پذیری و تکنیک بالای طارمی او را از سایر بازیکنان متمایز می‌کند.

منبع: مـهر