به گزارش زیرنویس، سردار حسین رحیمی در تشریح اقدامات شاخص پلیس امنیت اقتصادی در حوزه های مختلف با اشاره به اقدامات انجام شده  در حوزه اطلاعات اقتصادی این پلیس، عنوان داشت: راه اندازی ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی به منظور دسترسی آسان مردم  برای اطلاع رسانی به پلیس با شماره ۰۹۶۳۰۰با پیگیری های صورت گرفته […]

به گزارش زیرنویس، سردار حسین رحیمی در تشریح اقدامات شاخص پلیس امنیت اقتصادی در حوزه های مختلف با اشاره به اقدامات انجام شده  در حوزه اطلاعات اقتصادی این پلیس، عنوان داشت: راه اندازی ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی به منظور دسترسی آسان مردم  برای اطلاع رسانی به پلیس با شماره ۰۹۶۳۰۰با پیگیری های صورت گرفته برای دسترسی آسان شهروندان برای درمیان گذاشتن اخبار و اطلاعات راه اندازی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به راه اندازی سامانه GIS جغرافیای جرائم اقتصادی، از  شناسایی ۱۰۷۸ شرکت خارجی فعال در کشور و تهیه شناسنامه اطلاعاتی  اقتصادی کشور به تفکیک استان ها خبر داد.

سردار رحیمی با تاکید بر لزوم  حمایت و صیانت از فعالان  اقتصادی و سرمایه گذاری، عنوان داشت: در همین رابطه در سال جاری ، بزرگ ترین همایش سراسری جهادگران  و کار آفرینان اقتصادی با حضور رئیس محترم قوه قضائیه و جمعی از وزراء و معاونین و با شرکت ۶۵۰ نفر از فعالان بزرگ اقتصادی کشور برگزار شد.

وی در ادامه از  تشکیل کارگروه و میز های تخصصی ۲۸ گانه در حمایت از فعالان و سرمایه گذاران با بهره گیری از فعالان این عرصه از جمله اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و تعاون کشورخبرداد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح  اقدامات برجسته این پلیس در کشف جرائم و مفاسد اقتصادی، خاطر نشان کرد: مداخله موثر درمدیریت بازار درحوزه های مواد پروتئینی و کالا های اساسی از جمله: گوشت ومرغ، شکر، شیر خشک ، لاستیک و آرد باهدف کنترل قیمت بازار و شناسایی و کشف جریان سازمان یافته فساد مالی منجر به بروز ضرر و زیان برای دولت خبر داد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح اقدامات موثر دراجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر استقرار پلیس در مبادی رسمی و مبارزه با جرائم گمرکی، بیان داشت:در همین رابطه با تکمیل و توسعه واستقرار پلیس  از ۳۳ گمرک به ۴۰ گمرک را شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به اصلاح و ابلاغ شرح وظایف پلیس گمرک با اولویت پیشگیری از قاچاق کالا از مبادی رسمی و مبارزه با جرائم گمرکی وتشدید نظارت  بر اصلاح فرایند ورود کالای همراه مسافر در مرز های بازرگان، رازی و فرودگاه امام(ره)  در راستای تشدید نظارت بر ورود کالا در رویه ملوانی در استان های جنوبی و جلوگیری از ورود موثر از موضوع سوء استفاده کنندگان از کارت های بازرگانی در فرایند واردات و صادرات ، بیان داشت:در سال جاری افزایش۷۰ درصدی را در  تشکیل پرونده های مهم قاچاق در مبادی رسمی داشته ایم که به عنوان نمونه می توان به شناسایی و برخورد با ۲۷ نفر از سوء استفاده کنندگان از کارت های بازرگانی در گمرکات آستارا و تشکیل پرونده و معرفی آنان به مرجع قضایی اشاره کرد.

سردار رحیمی در تشریح اقدامات موثر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید براینکه با نگرش به  راهبرد های ابلاغی مبنی بر اینکه سال سختی را برای قاچاقچیان رقم خواهیم زد، عنوان داشت: افزایش ۴۷ درصدی کشف انواع کالای قاچاق و تمرکز بر کشف قاچاق کلان و سازمان یافته  با افزایش ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از جمله مهمترین اقدامات حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به افزایش ۳۰ تا ۳۵۱ درصدی کشفیات کالای قاچاق، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۶ مرحله طرح های عملیاتی سراسری مبارزه با کالای قاچاق و ۱۹۰ مرحله طرح استانی اجرا شده است.

سردار رحیمی با اشاره به عزم جدی پلیس در مقابله جدی با پدیده قاچاق، گفت: در هفته انتظامی سال جاری یک هزار و ۳۳۰  تن انواع کالای قاچاق از جمله لوازم آرایشی وبهداشتی، لوازم خانگی، کالای دخانی، موادخوراکی و سلامت محور و غیره برای اولین بار درسراسر کشور امحاء و آتش زده شد که این نشان دهنده عزم راسخ پلیس در مقابله با این پدیده شوم است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه در سال های اخیر شاهد ظهور پدیده خودروهای قاچاق بر معروف به شوتی هستیم که در نوع خود حوادث و تخلفات و جرایم مختلفی را رقم می زنند، بیان داشت:راه اندازی قرارگاه مبارزه با خودرو های قاچاق بر موسوم به شوتی  و اجرای طرح های عملیاتی به صورت روزانه و توقیف ۱۷ هزار و ۶۰۰  دستگاه خودروی شوتی از جمله اقدامات پلیس در مقابله با خودروهای قاچاق بر معروف به شوتی است.

منبع خبر: رکنـا