روابط عمومی مجلس طی بیانیه‌ای، به تلاش برخی رسانه‌ها برای اختلاف افکنی میان دولت و‌مجلس بر سر لایحه بودجه ۱۴۰۳ واکنش نشان داد. متن این بیانیه به شرح زیر است:  پس از رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس برخی رسانه‌ها به دنبال سوء‌استفاده از اختلاف‌نظر کارشناسی دولت و مجلس و  اختلاف‌افکنی بین دو قوه […]

روابط عمومی مجلس طی بیانیه‌ای، به تلاش برخی رسانه‌ها برای اختلاف افکنی میان دولت و‌مجلس بر سر لایحه بودجه ۱۴۰۳ واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 پس از رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس برخی رسانه‌ها به دنبال سوء‌استفاده از اختلاف‌نظر کارشناسی دولت و مجلس و  اختلاف‌افکنی بین دو قوه هستند.

این اختلاف‌افکنی درحالی است که دولت و مجلس در ماه‌های اخیر  با تعامل و هم‌افزایی توانسته‌اند اختلاف‌نظرها در لایحه برنامه توسعه هفتم را کاهش داده و این لایحه مهم را به سرانجام برسانند و طبیعتاً هر نوع اختلاف کارشناسی میان این دو نهاد بر سر لایحه بودجه نیز طبیعی بوده و همان‌طور که امروز رئیس مجلس شورای اسلامی بر آن تصریح و تأکید کرد در تعامل نزدیک دو قوه قابل حل است تا ان‌شاءالله یک لایحه ضد تورمی و متناسب با برنامه هفتم توسعه تدوین شود‌.

همچنین همان‌گونه که دکتر قالیباف نیز تاکید کرد، برای جلوگیری از تصویب چند دوازدهم بودجه در روزهای پیش‌رو با ارتباط نزدیک و عملیاتی بخش‌های مختلف مجلس شورای اسلامی و دولت، مانند تعامل و همگرایی که در جریان لایحه برنامه هفتم رخ داد، شاهد حل و فصل اختلاف‌نظرهای کارشناسی خواهیم بود و در فرصت مقرر لایحه بودجه ۱۴۰۳ مجدد در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

در این میان برخی رسانه‌ها که منافع‌شان در اختلاف میان دولت و‌مجلس است به دنبال بزرگ‌نمایی اختلافات فنی و کارشناسی بر سر لایحه بودجه و تبدیل آن به عاملی برای اختلاف قوا هستند اما همان‌طور که رئیس جمهور محترم در صحن مجلس بیان کرد این رسانه‌ها به هدف خود نخواهند رسید: «بسیاری این را در سر می پرورانند که چالشی میان مجلس و دولت ایجاد شود اما ضمن حفظ جایگاه مجلس و دولت حسرت اینکه دولت و مجلس باهم به اختلاف بخورند را به دل آن‌ها خواهیم گذاشت.»

منبع خبر: رکنـا