رونمایی از ربات هاتف در سازمان بازرسی کل کشور
رونمایی از ربات هاتف در سازمان بازرسی کل کشور

 در همایش بزرگداشت قوه قضاییه در سازمان بازرسی کل کشور که عصر امروز برگزار شد، «ربات هاتف» به منظور پذیرش حداکثری شکایات و گزارش‌های فساد، ثبت و پیگیری آن‌ها و نیز افزایش رضایتمندی شهروندان، رونمایی شد.

از جمله قابلیت‌های ربات هاتف می‌توان به مواردی همچون «تولید صوت و گفتار به صورت هوشمند و بدون نیاز به ضبط صدای انسان»، «دریافت همزمان درخواست صوتی شهروندان و تبدیل آن به متن با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مبتنی بر پردازش گفتار طبیعی»، «احراز هویت شهروندان با استفاده از ارتباط آنی با سرویس الکترونیکی احراز هویت سازمان ثبت احوال کشور» و ارسال پیامک رهگیری به شهروند پس از ثبت درخواست و پایان مکالمه تلفنی» و «ارجاع خودکار درخواست‌ها به دستگاه اجرایی جهت بررسی» اشاره کرد.

در این برنامه از «کارنامه سنجش عملکرد بازرسان» نیز رونمایی شد.

به گزارشزیرنویس،در اجرای تکالیف سند تحول قضایی مرتبط با سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ایجاد سامانه جامع عملکرد بازرسان، ابتدا شاخص‌های سنجش کارکرد این نیرو‌ها تعیین و ابلاغ و در ادامه، «کارنامه سنجش عملکرد بازرسان»، در سامانه بازرسی به صورت برخط ایجاد شده است.
در این کارنامه میزان موفقیت هر فرد در جهت تحقق اهداف سازمانی مشخص شده و افراد متناسب با کارکرد خود در ۵ سطح عالی تا خیلی کمتر از حد انتظار قرار خواهند گرفت.

منبع:صدا و سیما