این خودرو جایگزین تیگو ۸ پرو خواهد شد
این خودرو جایگزین تیگو ۸ پرو خواهد شد

اکوایران نوشت: خبر می‌رسد جانشین تیگو ۸ پرو معلوم شده است. تیگو ۷ پرومکس در حالی از سوی مدیران خودرو رونمایی شده که پیش بینی می‌شود. این محصول جدید جایگزین تیگو ۸ پرو در سبد محصولاتی این خودروساز شود. مدیران خودرویی‌ها اعلام کردند. دلیل توقف تولید تیگو ۸ پرو اختلافی است. بر سر قیمت کارخانه […]

- این خودرو جایگزین تیگو ۸ پرو خواهد شد

اکوایران نوشت: خبر می‌رسد جانشین تیگو ۸ پرو معلوم شده است.

تیگو ۷ پرومکس در حالی از سوی مدیران خودرو رونمایی شده که پیش بینی می‌شود. این محصول جدید جایگزین تیگو ۸ پرو در سبد محصولاتی این خودروساز شود.

مدیران خودرویی‌ها اعلام کردند. دلیل توقف تولید تیگو ۸ پرو اختلافی است. بر سر قیمت کارخانه این خودروی شاسی بلند (SUV) میان مدیران خودرو و شورای رقابت بوجود آمد.مدیران خودرویی‌ها تقاضای خود برای افزایش قیمت کارخانه‌ای تیگو ۸ پرو را به آدرس شورای رقابت پُست کردند. اما اعضای شورای رقابت بعد از بررسی درخواست مدیران خودرویی‌ها اعلام کردند. قصد ندارند تا زیر مجوز افزایش قیمت تیگو ۸ پرو در مبدا را امضا کنند. شورای رقابت تاکید کرد. مدیران خودرو موظف است این محصول شاسی بلند (SUV) خود را به قیمت قبلی یعنی حدود یک میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان فاکتور کند.

رصد قیمت بازاری تیگو ۸ پرو نشان می‌دهد. این محصول پُرطرفدار با قیمتی حول و حوش دو میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار دارد. مقایسه میان قیمت کارخانه‌ای و بازاری تیگو ۸ پرو از فاصله‌ای نزدیک به ۳۳۷ میلیون تومانی حکایت می‌کند.

به نظر می‌رسد با توجه به این فاصله قیمتی میان بازار و کارخانه تیگو ۸ پرو مدیران خودرویی‌ها به دنبال این بودند. تا بخشی از این فاصله قیمتی را به حساب خود واریز کنند. اما شورای رقابت با این مساله مخالفت کرد.

اما تیگو ۷ پرومکس چه خصوصیاتی دارد؟ این محصول جدید ایران خودرو از یک موتور ۱.۶ لیتری سود می‌برد. این موتور ۱۹۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

تیگو ۷ پرومکس به لحاظ فنی شبیه تیگو ۸ پرو است. مدیران خودرویی‌ها امیدوارند بتوانند. مجوز قیمت تیگو ۷ پرومکس را به گونه‌ای از شورای رقابت بگیرند؛ که سرانجامی مانند تیگو ۸ پرو پیدا نکند.

منبع: اطلاعات انلاین