گلر پرسپولیس هم «چای دبش» بود!/ گل‌محمدی اگر زرنگ بود خودش می‌رفت
گلر پرسپولیس هم «چای دبش» بود!/ گل‌محمدی اگر زرنگ بود خودش می‌رفت

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، دیدار فردای استقلال و پرسپولیس از دید بسیاری از کارشناسان، در عین جذابیت می تواند یکی از پرحاشیه ترین دربی های سالهای اخیر باشد چرا که نوع ادبیات مدیران و مربیان دو تیم طی ماههای اخیر و موضع گیری هایشان علیه هم بر روند فنی ای بازی سایه خواهد انداخت.پیرامون این […]

- گلر پرسپولیس هم «چای دبش» بود!/ گل‌محمدی اگر زرنگ بود خودش می‌رفت

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، دیدار فردای استقلال و پرسپولیس از دید بسیاری از کارشناسان، در عین جذابیت می تواند یکی از پرحاشیه ترین دربی های سالهای اخیر باشد چرا که نوع ادبیات مدیران و مربیان دو تیم طی ماههای اخیر و موضع گیری هایشان علیه هم بر روند فنی ای بازی سایه خواهد انداخت.
پیرامون این بازی مهم با «اصغر شرفی»، مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت‌وگویی را انجام داده ایم.

اصغر شرفی در ابتدا گفت: این بازی نتیجه اش ربطی به بازی های دیگر و جدول رده بندی لیگ ندارد و حساسیت آن بر مسایل فنی سایه می اندازد. استقلال یک مدل درگیری دارد و پرسپولیس یک مدل دیگر اما آنها روز بازی این درگیری ها را فراموش می کنند چون باخت در دربی یعنی آغاز دردسرها. کار استقلال به نظرم راحت تر است چون حرف و حاشیه کمتری دارند و در مقابل پرسپولیس اسیر حواشی شده است. 

وی افزود: پرسپولیس حالت عادی ندارد. به نظر می رسد هر لحظه احتمال وقوع یک بحران در این تیم وجود دارد.از نظر فنی هم هر دو تیم گلزن حرفه ای ندارند و از این نظر شبیه هم هستند. 

شرفی گفت: گل‌محمدی سالهای قبل خیلی ساکت بود اما نمی دانم چه به روزش آمده که خودش یک پای حواشی شده است. نکونام در مقابل خیلی خوب تیمش را جمع کرده است. مربیگری دوره دارد. دو تا چهار سال است. خیلی کم هستند مربیانی که بیشتر از این زمان در یک تیم دوام بیاورند. گل محمدی مدت زمان لازم را در پرسپولیس بوده و بازیکن دیگر از مربی خسته شده و یک تغییر لازم است.به نظر من پرسپولیس باید اول فصل تغییرات می داد. گل محمدی خودش باید اول فصل زرنگی می کرد و می رفت تا کار به «حیا کن، رها کن» کشیده نشود. گل محمدی بچه باشخصیتی است اما به نظرم با پرسپولیس حرفی برای گفتن ندارد. باید برود و پس از مقطعی دوباره برگردد. از سوی دیگر مدیریت باشگاه و از آن بالاتر مدیریت ورزش قدرت مبارزه با حواشی را ندارد.

وی افزود: این بازی حالت عادی ندارد. بازیکنان باهوش تر از این هستند که دعوا کنند. فکر نمی کنم دعوای تن به تن داشته باشند چون مسئله حساب های بانکی مطرح است. برای بازیکن صرف نمی کند که دعوا کند. بعد هم الان بیست دوربین همه صحنه ها را ضبط می کند. 

مربی اسبق تیم ملی درباره حاشیه‌های احتمالی کنار زمین مربیان به «اطلاعات آنلاین» گفت: این اعتراض کردن ها احمقانه است. با این اعتراضات به تیم خودشان ضربه می زنند. گذشت آن دوره ای که شما هرکاری می کردید کسی نمی دید. یادم است زمان حضورم در برق شیراز با پرسپولیس بازی داشتیم. توپ ما یک دست رفت داخل دروازه و کمک داور هم روی خط بود اما گل را ندید. گفتم چه وضعی است؟ آن روز گریه ام گرفت چون دیدم به خاطر اسم پرسپولیس حق ما را خوردند . بعد بازی با عابدزاده مصاحبه کردند و گفت توپ گل شد اما چون من در دروازه بودم داور گل نگرفت. الان دیگر نمی شود از این کارها کرد. اگر اشتباه کنند این وی ای آر آبرویشان را می برد.

وی درباره استفاده از وی ای آر در دربی گفت: باید می آوردند. محکوم به استفاده هستند. چرا جلوی پیشرفت را می گیرند؟ وقتی این سیستم نباشد زد و بند زیاد می شود. چای دبش را ببین که چقدر پول برده است؛ در فوتبال هم چای دبش داریم منتهی در ابعاد کوچکتر. ماجرای گلر کروات پرسپولیس (رادوشوویچ) که پول گرفت و رفت یک نمونه از «چای دبش» بود منتهی کسی آن را ندید. 

منبع: اطلاعات انلاین