شایعات حاکی از آن است که PlayStation 5 Pro اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. اگر شایعه‌سازان باور داشته باشند، پروژه سونی “Viola” شامل ارتقاهای ردیابی پرتوی شتابان و یک CPU اورکلاک شده برای بالا بردن PS5 است.     تینا مزدکی_موجی از شایعات اولین کنسول دم ماهی‌شکل سونی را فراگرفته است و گمانه‌زنی‌ها بر […]

شایعات حاکی از آن است که PlayStation 5 Pro اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. اگر شایعه‌سازان باور داشته باشند، پروژه سونی “Viola” شامل ارتقاهای ردیابی پرتوی شتابان و یک CPU اورکلاک شده برای بالا بردن PS5 است.

 

پلی استیشن جدید در راه است

 

تینا مزدکی_موجی از شایعات اولین کنسول دم ماهی‌شکل سونی را فراگرفته است و گمانه‌زنی‌ها بر روی PS5 Pro آینده در سال آینده با CPU و GPU تقویت‌شده به آن کمک می‌کند تا بالاتر از هر یک از کنسول‌های برجسته موجود، بازار را در دست بگیرد.

 

یک کاربر ناشناس در انجمن ResetEra و افراد بیشتری در توییتر ادعا کردند که PS5 Pro به طور داخلی Project Viola نامیده می‌شود. کنسول آینده همچنان از همان پردازنده AMD Zen2 استفاده خواهد کرد، اما در مقایسه با ۳.۵ گیگاهرتز به ۴.۴ گیگاهرتز اورکلاک شده است. تغییر چشمگیرتر در سمت GPU است، جایی که APU به معماری AMD RDNA3 دسترسی پیدا می‌کند. به طور خاص، در درجه اول RDNA3 است، اما دسترسی به ردیابی پرتوی شتاب از RDNA4 دارد. WCCFTech برای اولین بار در مورد جزئیات جدید به روز رسانی کنسول آینده گزارش داد.

 

تام هندرسون از InsiderGaming که برای اولین بار شایعات مربوط به PS5 Slim را کنار گذاشت، روز دوشنبه توییت کرد که سونی پیش‌بینی می‌کند که این مشخصات از زمانی که این شرکت کیت‌های توسعه را در اختیار توسعه‌دهندگان شخص ثالث قرار داده است، درز کرده است. شایعات ادعا می‌کنند که یک رونمایی در سپتامبر ۲۰۲۴ برای انتشار کامل در اواخر سال، احتمالاً در نوامبر برنامه‌ریزی شده است.

 

به اصطلاح “تثلیث” فلسفه طراحی در این PS5 Pro فرضی بر بهبود ردیابی پرتو، ذخیره‌سازی سریع و ارتقاء مقیاس متمرکز است. بهبودهای ارتقاء به دلیل هسته هوش مصنوعی XDNA2 AMD است که این شرکت هفته گذشته آن را فاش کرد. شایعات حاکی از آن است که PS5 همان ۱۵ گیگابایت حافظه G6 را حفظ می‌کند، اما سرعت آن از ۱۴ به ۱۸ گیگابیت در ثانیه افزایش می‌یابد.

 

همه اینها به این معناست که اگر شایعات مشخصات صحت داشته باشند، PS5 Pro می‌تواند یک پیشرفت حاشیه‌ای نسبت به کنسول سه ساله باشد، به اندازه‌ای که آن را نسبت به Xbox Series X قدرتمندتر کند. مطمئناً بهبودهای ردیابی پرتو شتاب یافته خوب هستند و ممکن است بتواند از نرخ فریم بالاتر در ۴K پشتیبانی کند. هنوز جزئیاتی در مورد ساعت پردازنده گرافیکی کنسول آینده، ظرفیت ذخیره‌سازی آن، یا مهمتر از همه قیمت در دسترس نیست

 

+