لامبورگینی در ساخت خودروهای عجیب و غریب غیرکاربردی نامی برای خود دست و پا کرده، اما مدل اوروس(Urus) می‌تواند به راحتی ۵ سرنشین و چمدان های حجیم را در خود جای دهد.   همچنین این خودرو به طور قابل توجهی ارزان‌تر از ماشین‌های V۱۰ و V۱۲ است، بنابراین تعجبی ندارد که از زمان عرضه آن […]

لامبورگینی در ساخت خودروهای عجیب و غریب غیرکاربردی نامی برای خود دست و پا کرده، اما مدل اوروس(Urus) می‌تواند به راحتی ۵ سرنشین و چمدان های حجیم را در خود جای دهد.

 

همچنین این خودرو به طور قابل توجهی ارزان‌تر از ماشین‌های V۱۰ و V۱۲ است، بنابراین تعجبی ندارد که از زمان عرضه آن در سال ۲۰۱۸ در صدر نمودارهای فروش قرار گرفته باشد.

 

این ششمین وسیله نقلیه ای است که لامبورگینی به نیروی پلیس ایتالیا می‌دهد و بر اساس نسخه داغتر Performante ساخته شده است.

 

لامبورگینی شاسی‌بلند، ماشین پلیس بی‌رقیب ایتالیا

 

این خودرو در ادامه «گاوهای خشمگین» دیگری است که برای وظایف پلیس آماده‌سازی شده‌اند، از جمله ابرخودروهای گالاردو و هوراکان که برای حمل و نقل اعضای بدن با سرعت بالا استفاده می‌شوند.

 

این خودرو Urus همچنین دارای یک محفظه یخچال مخصوص در صندوق عقب است تا اعضای بدن را به کسانی که نیاز به پیوند دارند برساند. علاوه بر این، یخچال قابل حمل آن می‌تواند پلاسما را هم حمل کند.

 

رنگ خاص آن هم به وسیله مرکزLamborghini Centro Stile از ترکیب آبی کلاسیک پلیس ایتالیا با رنگ سفید تشکیل شده است. علاوه بر این، آرم پلیس روی درها درج شده است، در حالی که نشانه ای از پرچم ایتالیا هم با آن ادغام شده است. از دیگر تغییرات، می‌توان به نوار نور آبی LED روی سقف و آژیر و بوق برقی دوگانه اشاره کرد.

 

Urus Performante یک سری تغییرات را در داخل، یعنی جایی که یک جعبه سلاح زرهی تعبیه شده انجام داده است. همچنین دارای یک ناحیه اختصاصی برای دفیبریلاتور به همراه نمایشگر پیام در بالای داشبورد نصب شده است.

 

در صورت نیاز، این خودرو می‌تواند با استفاده از یک موتور V۸ توربو دوقلو که ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، به سرعت به مقصد خود برسد.

 

این خودرو همچنین شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در ۳.۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر در ساعت را امکان پذیر می‌کند.

 

لامبورگینی ۲۰ سال است که با پلیس ایتالیا همکاری می‌کند و این اوروس از سال ۲۰۲۴ به ناوگان پلیس بزرگراه اضافه می‌شود. این سریع ترین SUV تولیدی است که ناوگان پلیس ایتالیا را تجهیز می‌کند.

+