به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره‌کننده یمن اعلام کرد که پس از عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ و دریای عرب، کشورهای تأثیرگذار با برقراری تماس با یمن بر حمایت خود از برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کرده‌اند. عبدالسلام اعلام کرد: این کشورها بر پایبندی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره‌کننده یمن اعلام کرد که پس از عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ و دریای عرب، کشورهای تأثیرگذار با برقراری تماس با یمن بر حمایت خود از برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کرده‌اند.

عبدالسلام اعلام کرد: این کشورها بر پایبندی خود نسبت به رساندن کمک‌های بشردوستانه به ملت فلسطین و مخالفت با گسترش درگیری تاکید کردند.

رئیس هیات مذاکره‌کننده یمن گفت: ما مواضعی که خواهان برقراری آتش‌بس و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه هستند را می‌ستاییم، اما در عین حال تاکید می‌کنیم که این مواضع باید در عمل نمود پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: تا زمانی که حمله به غزه و محاصره این باریکه متوقف نشود، موضع ما در حمایت از ملت فلسطین پایدار خواهد ماند.

جلال الرویشان معاون امور دفاعی و امنیتی نخست‌وزیر پیشبرد امور در یمن نیز روز گذشته گفته بود: در سایه تداوم جنگ و محاصره غزه، امکان ندارد که یمن از عملیات علیه دشمن صهیونیست دست بردارد.

کمی پیش‌تر نیز «الیعیزر میروم» فرمانده پیشین نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرد که یمن توانسته محاصره دریایی را به این رژیم تحمیل کند. می‌روم با اشاره به حجم بالای کالاهایی که رژیم صهیونیستی از طریق دریا به داد و ستد آنان می‌پردازد، اعلام کرد: ۹۵ درصد از کالاهای داخلی و خارجی اسرائیل از دریا می‌گذرند.

منبع: مـهر